Ανάγνωση παιδικού βιβλίου με τη συγγραφέα Λίλα Πατρόκλου

Τον περασμένο Δεκέμβριο, με αφορμή την ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, η Λίλα Πατρόκλου, συγγραφέας παιδικών βιβλίων, βρέθηκε στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου παρέα με τους μικρούς της φίλους για μια συναρπαστική εμπειρία ανάγνωσης, ζωγραφικής και παιχνιδιού!

Εδώ και πολλά χρόνια η Λίλα Πατρόκλου πραγματοποιεί τακτικά επισκέψεις σε γενικά δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία (αλλά και σε παιδικές λέσχες ανάγνωσης), σε διάφορους δήμους της Αττικής, διαβάζοντας στους μικρούς μαθητές παιδικά βιβλία που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την αναπηρία.
Με το χαρακτηριστικά ζωντανό και παιχνιδιάρικο ύφος της, η κα Πατρόκλου -που έχει η ίδια κινητική αναπηρία- καταφέρνει κάθε φορά να παρασύρει τα παιδιά, εξοικειώνοντάς τα με την ιδέα και την εικόνα της αναπηρίας.
Σκοπός αυτής της εξοικείωσης είναι καταρχήν η διευκόλυνση της ένταξης των μικρών μαθητών με αναπηρία στα γενικά σχολεία, και η ομαλή υποδοχή τους από τους συνομηλίκους τους. Παράλληλα, ο δάσκαλος των παιδιών, που είναι παρών καθ’όλη τη διαδικασία ανάγνωσης και παιχνιδιού, έχει τη δυνατότητα να παίρνει ιδέες για το πώς μπορεί να προσεγγίζει τα θέματα αναπηρίας και να τα παρουσιάζει στους μαθητές του όταν του δίνεται η ευκαιρία.

Πιο κάτω η Λίλα Πατρόκλου περιγράφει την εμπειρία της από τη συνάντησή της με τους μαθητές του 5ου Δημοτικού σχολείου Χαλανδρίου:

«Η φετινή επέτειος της 3ης Δεκεμβρίου μας βρήκε στο 5ο Δημοτικό σχολείο Χαλανδρίου, παρέα με την Δευτέρα Δημοτικού. Και με τα δύο τμήματα, σε δύο συνεχόμενες ώρες, συναντηθήκαμε στην αίθουσα τελετών, του σχολείου. Διαβάσαμε ένα παιδικό βιβλίο με τίτλο «Ο Αυτός», του Πέτρου Πουλάκη, σε εικονογράφηση του Βασίλη Παπατσαρούχα (εκδόσεις Κάστωρ).

Το βιβλίο αναφέρεται στον Αυτισμό και ιδιαίτερα στο σύνδρομο Ασπέργκερ. Με χαριτωμένο τρόπο, ο συγγραφέας μας δείχνει τα προβλήματα που έχει ένα χελωνάκι με την οικογένειά του, γιατί δεν μπορεί να επικοινωνήσει μαζί τους. Εξ αιτίας του Αυτισμού έχει διαφορετική συμπεριφορά από τα άλλα χελωνάκια, κάτι που στενοχωρεί την μαμά του, την κυρία Πηνελόπη, και την αδελφή του, την Βαγού. Αυτή η τελευταία θα λύσει και το μυστήριο, γιατί ο «Αυτός» θέλει να μένει κλεισμένος στο καβούκι του.

Μετά την ανάγνωση, συζητήσαμε με τα παιδιά, παίξαμε και ζωγραφίσαμε.

Το ίδιο επαναλήφτηκε μετά από μια βδομάδα με τα παιδιά της Πρώτης Δημοτικού.

Είναι σημαντικό να προετοιμάσουμε τα παιδιά και τους δασκάλους, πριν εντάξουμε στις τάξεις του σχολείου Γενικής Παιδείας, παιδιά με αναπηρία.»

Λίλα Πατρόκλου
Συγγραφέας παιδικών βιβλίων

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ανάγνωση παιδικών βιβλίων για την εξοικείωση των παιδιών με την αναπηρία μπορείτε να επικοινωνείτε με τη συγγραφέα Λίλα Πατρόκλου, στο email: lilapa1000@gmail.com

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …