Αλκοόλ Ξελογιάστρα των Τροχαίων

Ο πολυμήχανος Οδυσσέας μέθυσε τον Κύκλωπα με άφθονο κρασί και οι Έλληνες τιμούσαν κάθε χρόν το Θεό του κρασιού με τα οργιαστικά Διονύσια. Αλλά, στην μηχανοκίνητη σύγχρονη Ελλάδα το πρόβλημα του αλκοόλ είναι τεράστιο, διότι προκαλεί μεγάλο αριθμό τροχαίων.

Στην Αμερική, ολική ετήσια ζημιά του αλκοόλ ανέρχεται περίπου στα $116 δισεκατομμύρια, διότι 75% του πληθυσμού πίνουν αλκοολικά ποτά. Βασική αιτία της παγκόσμιας επιδημίας Αλκοόλ είναι το ότι προκαλεί αρχική ευφορία και είναι ασφαλές αντίδοτο για ανησυχία, μελαγχολία και την καταπίεση της μοντέρνας ζωής. Στη Δύση, ειδική αίγλη περιβάλλει το κρασί, την σαμπάνια και τα λεγόμενα «βαρέα όπλα», με πρωταγωνιστή την Βότκα, γνωστή μάστιγα των Ρώσων. Σε ετήσιες δημοπρασίες παλιού κρασιού στο Σαν Φρανκίσκο, που βρίσκεται κοντά στην Νάπα Βάλλεη, την Μέκκα κρασοπαραγωγής, ένα μπουκάλι σπάνιο κρασί μπορεί να πιάσει 25,000 δολάρια! Περί τα $1.2 δισεκατομμύρια ξοδεύονται ετησίως από την Βιομηχανία, για έξυπνη διαφήμιση του αλκοόλ, σαν μια ανδρική συνήθεια, που προωθεί κοινωνικότητα, πλούτο, γόητρο και ρομαντικές κατακτήσεις. Η αρνητική του επίδραση, στην λεπτεπίλεπτη λειτουργία του εγκεφάλου, αποτελεί μέγα κοινωνικό πρόβλημα για τον μηχανοποιημένο πλανήτη. Για τους πιωμένους Έλληνες οδηγούς, που συγκρούονται με ΙΧ, Φορτηγά και Μοτοσυκλέτες, το αλκοόλ αποτελεί την πέτρα του σκανδάλου, που μεγεθύνεται, λόγω και της σύγκρουσης της κουλτούρας με την τεχνολογία.
Τι είναι το αλκοόλ; Φαρμακολογική ουσία με πολύ μικρό μοριακό βάρος (46) που απορροφάται ταχέως, ειδικά με άδειο στομάχι, περνάει από το συκώτι όπου στο τέλος γίνεται ο μεταβολισμός του και διανέμεται γρήγορα σε όλα τα υγρά εντός και εκτός των κυττάρων του σώματος. Τα 90-95% του αλκοόλ διασπάται σιγανά από ένζυμα στο συκώτι και το υπόλοιπο βγαίνει από τους πνεύμονες, ούρα και ιδρώτα. Το αλκοόλ εντοπίζεται κυρίως στον εγκέφαλο και τους πνεύμονες, λόγω της πλούσιας κατανομής αίματος και λιγότερο σε άλλα όργανα. Αυτό που δεν γνωρίζει το κοινό είναι ότι ο ρόλος του αλκοόλ στην βιοχημεία του σώματος είναι αυτός του γενικού μαστροχαλαστή. Ειδιικά στα κύτταρα του εγκεφάλου, επειδή στόχος του αλκοόλ δεν είναι ειδικά σημεία της μεμβράνης (receptor sites), αλλά ολόκληρη η μεμβράνη, αντίδοτο δεν υπάρχει. Επειδή ο εγκέφαλος είναι το γενικό στρατηγείο του σώματος, ο ρόλος του αλκοόλ στον πιωμένο οδηγό είναι καταστρεπτικός.
Αλκοόλ και Οδηγός: Όλοι οι πιωμένοι επηρεάζονται αρνητικά στην κρίση τους, συντονισμό και χρόνο αντίδρασης. Το Αλκοόλ δεν σταματάει αλλά βραχυκυκλώνει τον εγκέφαλο, χωρίς την γνώση του οδηγού και προκαλεί σφάλματα οδήγησης, που καταλήγουν σε συγκρούσεις.
Ο πιωμένος οδηγός τρέχει πολύ, ή πάει πολύ σιγά, οδηγεί στην εσφαλμένη γραμμή, ή ξεφεύγει έξω στην στροφή, οδηγεί σαν φίδι από μια γραμμή στην άλλη ή μεταξύ δύο γραμμών και αρχίζει απότομα με τίναγμα, δεν δίνει σήμα αλλαγής πορείας και δεν χρησιμοποιεί τα φώτα, παραβιάζει το σήμα στάσης και τον ερυθρό σηματοδότη, ξεπερνάει άλλους αντικανονικά ή είναι προσεκτικός μέχρι αηδίας. Το επίπεδο αλκοόλ στο αίμα μετριέται σαν το βάρος του αλκοόλ (σε χιλιοστόγραμμα) μέσα σε κάθε 100 χιλιοστόμετρα αίματος, αλλά μέτρηση αλκοόλ στον εκπεόμενο αέρα είναι ευκολότερη. Η πιθανότητα τροχαίου αυξάνει σε όλα τα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα επάνω από μηδέν! Ακόμη και 0.020% αυξάνει την πιθανότητα τροχαίου που αρχίζει να μεγεθύνεται σημαντικά στα 0.50% και αναρριχάται ταχέως μετά από τα 0.80%. Οδηγοί ηλικίας 35 και πάνω με αλκοόλ 0.150% ή περισσότερο, έχουν 380 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να σκοτωθούν από μονή σύγκρουση οχήματος. Κούραση και αϋπνία αυξάνουν την επίδραση του αλκοόλ. Το επίπεδο στο αίμα εξαρτάται από το ποσό που πίνεις, πόσο γρήγορα το πίνεις, το άδειο στομάχι και από το βάρος σου.
Πότε και σε Ποιους συμβαίνουν; Τροχαία από αλκοόλ συμβαίνουν όλες τις ώρες αλλά συχνότερα την νύχτα και Σαββατοκύριακο. Το 1999 οδηγοί ΙΧ στην Αμερική που σκοτώθηκαν μεταξύ 9:00μμ και 6:00πμ, τα 53% είχαν αλκοόλ 0.100% και πάνω σε σύγκριση με τα 15% των οδηγών τις άλλες χώρες. Οδηγοί που σκοτώθηκαν Σαββατοκύριακο (6:00μμ Παρασκευή μέχρι 6:00πμ Δευτέρα) είχαν αλκοόλ 0.100% ή μεγαλύτερο. Τα θανατηφόρα τροχαία από αλκοόλ, είναι περισσότερα για άνδρες οδηγούς ηλικίας 21-40 ετών. Ευτυχώς στην Ελλάδα οι περισσότερες γυναίκες πίνουν πολύ λιγότερο ή καθόλου και καλύτερα να οδηγούν αυτές τις νύχτες και Σαββατοκύριακα.
Επικίνδυνη Μυθολογία
Μύθος: Το αλκοόλ αυξάνει την ικανότητα οδήγησης.
Αλήθεια: Αλκοόλ είναι τοξική ουσία που βραχυκυκλώνει τον εγκέφαλο και ελαττώνει την ικανότητα οδήγησης σε όλους χωρίς εξαιρέσεις.
Μύθος: Μερικοί μπορούν να πιουν πολύ και δεν τους επηρεάζει.
Αλήθεια: Όλοι όσοι πίνουν αλκοόλ επηρεάζονται σε διαφορετικό βαθμό.
Μύθος: Εάν φας πολύ πρώτα δεν πρόκειται να μεθύσεις.
Αλήθεια: Τροφή επιβραδύνει επίδραση αλκοόλ αλλά δεν την αποτρέπει.
Μύθος: Ισχυρός καφές και λίγο φρέσκος αέρας σε βοηθάει να ξεμεθύσεις.
Αλήθεια: Μόνο το πέρασμα χρόνου βοηθάει να ξεμεθύσεις και τίποτα άλλο.
Μύθος: Πίνε μπύρα, δεν είναι ισχυρή όπως το κρασί ή το ουίσκι.
Αλήθεια: Μερικές μπύρες (5% αλκοόλ), μερικά ποτήρια κρασί (12%) και μερικά ουίσκι (80proof) είναι όλα ίδια σε ολικό ποσό αλκοόλ.
Συμπεράσματα: Πιωμένος οδηγός έχει πάντοτε μεγάλη πιθανότητα Τροχαίου και δεν μπορεί να κρίνει μόνος του την ικανότητα οδήγησης. Εάν πρόκειται να οδηγήσεις μην πίνεις. Εάν είσαι με παρέα, ένα άτομο πρέπει να γίνει ο καθορισμένος οδηγός που δεν πρέπει να πάρει ούτε την Θεία Κοινωνία.
Ισχυρός καφές δεν βοηθάει τον πιωμένο οδηγό. Εάν είσαι μεθυσμένος το βράδυ, μην οδηγείς ούτε το επόμενο πρωί. Μια μελέτη έδειξε μειωμένη ικανότητα οδήγησης την επομένη, ακόμη και έπειτα από μιας νύχτας ύπνο και απουσία πονοκεφάλου. Προβλέπουμε ότι Κυβερνήσεις σε πολλά έθνη θα υποχρεωθούν να πάρουν δρακόντεια μέτρα εναντίον μεθυσμένων οδηγών. Πρόσφατη μελέτη του Ασφαλιστικού Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας έδειξε ότι η Καλιφόρνια έχει την ισχυρότερη νομοθεσία. Ειδικά για μεθυσμένους οδηγούς, το κόστος της παράβασης φθάνει τα $7,000, με αποτέλεσμα την δραματική ελάττωση του αριθμού θυμάτων τροχαίας.
Τρομερά αποτελεσματικό στην Αμερική είναι το MADD (Mothers Against Drunk Driving). Μητέρες που έχασαν παιδιά από μεθυσμένους Οδηγούς, επέβαλαν στην πολιτική ηγεσία την εφαρμογή αυστηρής νομοθεσίας. Η επίδραση του MADD είναι καταπληκτική όπως δείχνει και η δημόσια καμπάνια με το Πρωτοχρονιάτικο Ψήφισμα στις 28-12-2000 στους Τάιμς της Νέας Υόρκης, που στοιχίζει $22,000 και ήταν δωρεά της Εταιρείας ExxonMobil. Ειδικά για την Ελλάδα, το πρόβλημα του αλκοόλ δεν μπορεί να λυθεί, δίχως πανστρατιά των μητέρων που έχασαν παιδιά λόγω μέθης οδηγού. Μόνον οι Ελληνίδες μητέρες, όπως έκαναν οι Αμερικανίδες, μπορούν να απαιτήσουν από την ηγεσία της Ελλάδος, την εφαρμογή δρακόντειων μέτρων εναντίον μεθυσμένων οδηγών, με πάθος, ατσαλένια θέληση και επιμονή.
Μ.Κ. Γκιόκας, Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής και Βιολογικής Χημείας Πανεπιστήμιο Καλιφόρνιας Ντέιβις, Επιστημονικός Σύμβουλος του Κομμίσιονερ Τροχαίας της Καλιφόρνιας και Πρόεδρος της Επιτροπής Δράσεως για Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα.
Σ. Παπανικολάου, Οικονομολόγος, Διοικητικός Εταιρείας Μπόεινγκ, Σεάττλη, Διευθυντής Προγράμματος Επιτροπής Δράσεως.
Τσάκ Κίντερ, Ομότιμος Αξιωματικός Τροχαίας Καλιφόρνιας, Υποδιευθυντής Επιτροπής Δράσεως.
Μπίλλ Κάρλσον, Υπαρχηγός Τροχαίας Καλιφόρνιας, Πρώην Διευθυντής Ακαδημίας Τροχαίας, Διευθυντής Επιτροπής Δράσεως.
Η Επιτροπή Δράσεως οργανώθηκε από την Εταιρεία Δημόκριτος της Αμερικής, Θίνκ-Τάνκ για ζητήματα του Ελληνισμού.
Email: geokas@ix.netcom.com
Fax: 001925946-1987
www.demokritos.org

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Αποκατάσταση του ορθολογισμού

Καταρχήν, να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Το περιοδικό Αυτονομία και το www.disabled.gr δεν δημιουργήθηκαν για να χαϊδέψουν τα αυτιά κανενός, ούτε για να εξυπηρετήσουν τις προσωπικές ματαιοδοξίες και τις …

Επαναπροσδιορισμός όρων και ταυτότητας

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή της οικονομίας, της κοινωνίας και της ιστορίας, που επαναπροσδιορίζονται τα πάντα: Ανθρώπινοι ρόλοι, συστήματα (ασφαλιστικά, εκπαιδευτικά, υγείας), κοινωνικές …

Ισότης μέχρι ισοπεδώσεως

Είναι δυνατόν να μην μας έχει απασχολήσει ποτέ το γεγονός πως τα άτομα με αναπηρίες «δικαιούνται» ακριβώς τις ίδιες παροχές είτε εργάζονται είτε δεν εργάζονται είτε είναι ισοβίως άνεργοι; Εάν κάτι …

No Problem

Χρειάστηκε να μας χτυπήσει για τα καλά η οικονομική κρίση για να φανεί πως η Ελλάδα είναι το κράτος του «No Problem»! Η κοινωνική αλληλεγγύη και η συμπαράσταση βρίσκεται κάτω του μηδενός. Όσοι βρεθούν …

Πνιγήκαμε σε μια κουταλιά ΚΕΠΑ

Οι καθυστερήσεις στα ΚΕΠΑ είναι ένα τεράστιο πρόβλημα που όλοι μας το αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Όμως εάν αντιληφθούμε συνολικά το πρόβλημα της πιστοποίησης του βαθμού αναπηρίας ως προς το μέγεθος …

Ελλάς Ελλήνων Υπνωτισμένων

Έχουμε χάσει την επαφή με την πραγματικότητα. Κάτι περίεργο μας ψέκαψαν και έχουμε χάσει κάθε επαφή με την κοινή λογική και ακόμη περισσότερο με τον δυτικό ορθολογισμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως …

Διευκρινιστική Εγκύκλιος για τη χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013

Διαβάστε ποιοι είναι οι δικαιούχοι των δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013. Μάθετε τα δικαιολογητικά και τον τρόπο χορήγησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της σχετικής …

Πώς αξιοποιείται η υπολογιστική όραση για συστήματα ασφαλείας σε αυτοκίνητα

Η ισραηλινή εταιρεία Orcam είναι γνωστή για την ανάπτυξη της τεχνολογία υπολογιστικής όρασης με επικεφαλής επιστήμονες από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ. Η πρωτοποριακή τεχνολογία έχει ήδη …

Η φινλανδική κυβέρνηση «θυσιάζει» κοινωνική πρόνοια για χάρη του «ΑΑΑ»

Η φινλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα περιορισμού του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας που είναι από τα πιο γενναιόδωρα στον κόσμο, για να διατηρήσει την κορυφαία βαθμίδα στο …

«Eκκένωση» γηροκομείων & ιδρυμάτων για να επωφελείται η οικογένεια τη σύνταξη

Καταγράφεται τάση «εκκένωσης» των γηροκομείων! Οι οικογένειες αναλαμβάνουν τη φροντίδα του παππού ή της γιαγιάς για να επωφεληθούν από τη σύνταξή τους… Το ίδιο συμβαίνει και με τους ανθρώπους με …