ΔΕΗ: Εφαρμογή Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (Νέα εγκύκλιος)

Η νέα εγκύκλιος για το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο της Δ.Ε.Η. που περιλαμβάνει ρυθμίσεις τόσο για τους καταναλωτές με αναπηρίες, όσο και για τους καταναλωτές που είναι εξαρτημένοι από αναπνευστική συσκευή ή άλλα βοηθήματα υποστήριξης της επιβίωσης. Διαβάστε με προσοχή τις συνθήκες και τους όρους των παροχών, όπως προβλέπονται από αυτή τη νέα εγκύκλιο:

Αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/ Φ.1.20/οικ. 878/17.1.2013
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027 (ΦΕΚ Β’/1403/6-9-2010) υπουργικής απόφασης Αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ.1.20/οικ.878 (ΦΕΚ Β’ 94/23-01-2013)

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του αρ. 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (ΦΕΚ Α’ 98/22.04.2005)

ΔΕΗ deh

2. Το π.δ. 381/1989 « Οργανισμός του Υπουργείου Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας» (ΦΕΚ Α’ 168/ 16.06.1989) όπως τροποποιήθηκε με τα π.δ. 191/1996 (ΦΕΚ Α’ 54/10.07.1996), π.δ. 134/2005 (ΦΕΚ Α’ 93/02.08.2005), π.δ. 54/2006 (ΦΕΚ Α’ 58/17.03.2006), σε συνδυασμό με το π.δ. 27/1996 « Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης» (ΦΕΚ A’ 19/01.02.1996), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 122/2004 « Ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού» (ΦΕΚ Α’ 85/17.03.2004) και σε συνδυασμό με το π.δ. 185/2009 «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής» και μετονομασία του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας», μετατροπή του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης σε Γενική Γραμματεία Μακεδονίας – Θράκης και υπαγωγή στο Υπουργείο Εσωτερικών της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας – Θράκης και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής» (ΦΕΚ Α’ 213/07.10.2009), το π.δ. 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (ΦΕΚ Α’ 221/05.11.2009) και το π.δ. 24/2010 «Ανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων και τροποποιήσεις του π.δ. 189/2009» (ΦΕΚ Α’ 56/15.04.2010).

3. Το π.δ 86/2012 « Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (ΦΕΚ Α’ 141/21.07.2012)».

4. Την υπ’ αριθμ. 34240/06.07.2012 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ασημάκη Παπαγεωργίου (ΦΕΚ Β’ 2101/09.07.2012), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 15378/19-7-2012 όμοια απόφαση (ΦΕΚ Β’2166/19-7-2012)».

5. Τις διατάξεις των άρθρων 52, 55, 56 και 140 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α’ 179/22.08.2011).

6. Την υπ’ αριθμ. Δ5/ΗΛ/Β’/Φ29/16180 απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης «Αυξήσεις Τιμολογίων ΔΕΗ από 1/7/08», (ΦΕΚ Β’ 1389/2008).

7. Την υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/6.8.2010 απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Εφαρμογή Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου», (ΦΕΚ Β’/1403/2010), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

8. Την υπ’ αριθμ Δ5-ΗΛ/Β’/ Φ29/19046/24.09.2010 απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Ένταξη του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου-Κ.Ο.Τ.- στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας», (ΦΕΚ Β’/1614/2010).

9. Την υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/οικ.6713 (ΦΕΚ Β’475/ 8.03.2011) υπουργική απόφαση.

10. Την υπ’ αριθμ. Δ5−ΗΛ/Β/Φ29/οικ. 29891/29.12.2011 (ΦΕΚ Β’3254/ 30-12-2012) υπουργική απόφαση.

11. Το υπ’ αριθμ. 6665/20-2-2012 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

12. Την υπ’ αριθμ. 12/2012 γνωμοδότηση της ΡΑΕ, όπως αυτή διαβιβάστηκε με το υπ’ αριθμ. 0-53604/19-12-2012 έγγραφο της Αρχής.

13. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

α) Αντικαθιστούμε τον Πίνακα του Παραρτήματος της παραγράφου 2 του άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/6.8.2010 (ΦΕΚ Β’ 1403/6.9.2010) υπουργικής απόφασης, ως ακολούθως:

ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΙΜΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΟΙΚΙΑΚΟΥ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ

Για Συνολική κατανάλωση έως και 800kWh

Για Συνολική κατανάλωση άνω των 800kWh

Τύπος Παροχής

Χρέωση Ενέργειας (€/kWh)

Χρέωση Παγίου (€/4μηνο)

Χρέωση Ενέργειας (€/kWh)

Χρέωση Παγίου (€/4μηνο)

Κ.Ο.Τ. I

Μονοφασική

0,06452

2,77

0,07885

11,13

Τριφασική

0,06904

7,88

0,07885

22,20

K.O.T. II

Μονοφασική

0,05735

2,77

0,07009

11,13

Τριφασική

0,06137

7,88

0,07009

22,20

β) Αντικαθιστούμε την παράγραφο 3 του άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/6.8.2010 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β’ 1403/6.9.2010), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ως εξής:

«3. To KOT εφαρμόζεται για το σύνολο της τετραμηνιαίας κατανάλωσης και έως τα αντίστοιχα όρια κατανάλωσης που προβλέπονται για κάθε κατηγορία δικαιούχου στο άρθρο 2 της παρούσας (1500, 1700 ή 2000 kWh), εφόσον: α. η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας αφορά σε κάλυψη αναγκών της κύριας κατοικίας του δικαιούχου β. η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη ή ίση με 200kWh ανά τετράμηνο.
γ. η συνολική τετραμηνιαία κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα όρια κατανάλωσης όπως ορίζονται για κάθε κατηγορία δικαιούχου στο άρθρο 2. Εάν υπάρχει υπέρβαση των τετραμηνιαίων αυτών ορίων κατανάλωσης τότε για το συγκεκριμένο τετράμηνο δεν εφαρμόζεται το Κ.Ο.Τ., εφόσον η μέση τετραμηνιαία κατανάλωση σε ετήσια κυλιόμενη βάση, βάσει καταμετρημένων ενδείξεων, υπερβαίνει τα όρια κατανάλωσης που προβλέπονται για κάθε κατηγορία δικαιούχου στο άρθρο 2.
Για τον υπολογισμό των ορίων κατανάλωσης κάθε κατηγορίας δικαιούχου δεν λαμβάνεται υπόψη η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας βάσει νυκτερινού τιμολογίου.
Εάν η κατανάλωση είναι μικρότερη από την αναφερόμενη στο παραπάνω εδάφιο β, τότε για το συγκεκριμένο τετράμηνο δεν εφαρμόζεται το Κ.Ο.Τ., αλλά οι τιμές του ισχύοντος κάθε φορά οικιακού τιμολογίου του Προμηθευτή.»

Άρθρο 2

Τροποποιούμε το άρθρο 2 της υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/6.8.2010 (ΦΕΚ Β’ 1403/6.9.2010) υπουργικής απόφασης, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ως εξής:

«1. Η ένταξη στο Κ.Ο.Τ. γίνεται για ένα ολόκληρο ημερολογιακό έτος (από 1/1 έως και 31/12) δηλαδή για όλους τους τετραμηνιαίους λογαριασμούς που εκδίδονται το έτος αυτό και για το σύνολο της τετραμηνιαίας κατανάλωσης έως τα αντίστοιχα όρια κατανάλωσης που προβλέπονται για κάθε κατηγορία δικαιούχου στο παρόν άρθρο. Οι δικαιούχοι που εντάσσονται στο Κ.Ο.Τ. πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις για κάθε μια κατηγορία:

α) Α’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:

Έχουν ετήσιο συνολικό οικογενειακό φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα, εκκαθαρισμένο κατά το προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο από 12.000 ευρώ, χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος, προσαυξανόμενο κατά 50% στις περιπτώσεις όπου ο δικαιούχος κατοικεί μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα, όπως αυτά ορίζονται από τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης είναι 1500kWh. Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται οι τιμές του Κ.Ο.Τ. Ι του Πίνακα του Παραρτήματος.

β) Β’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Είναι γονείς με τρία παιδιά, όπως προκύπτει από την εκκαθαρισμένη φορολογική δήλωσή τους κατά το προηγούμενο του έτους ένταξης έτος και έχουν ετήσιο οικογενειακό φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα, εκκαθαρισμένο κατά το προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο από 23.500 ευρώ, χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος.
Το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης είναι 1700kWh. Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται οι τιμές του Κ.Ο.Τ. Ι του Πίνακα του Παραρτήματος.

γ) Γ’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Είναι άνεργοι την 30η Νοεμβρίου του προηγούμενου του έτους ένταξης έτους για συνεχές χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των έξι (6) μηνών και έχουν ετήσιο συνολικό οικογενειακό φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα, εκκαθαρισμένο κατά το προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο από 12.000 ευρώ, χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος, προσαυξανόμενο κατά 50% στις περιπτώσεις όπου ο δικαιούχος κατοικεί μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα, όπως αυτά ορίζονται από τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Στο παραπάνω φορολογούμενο εισόδημα δεν λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες του ανέργου που τυχόν συμπεριλαμβάνεται στην παραπάνω δήλωσή του και αφορά την περίοδο που προηγήθηκε της περιόδου ανεργίας του.
Το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης είναι 1500kWh. Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται οι τιμές του Κ.Ο.Τ. ΙΙ του Πίνακα του Παραρτήματος.

δ) Δ’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Είναι άτομα με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω ή τους βαρύνουν προστατευόμενα μέλη με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, όπως προκύπτει από την εκκαθαρισμένη φορολογική δήλωσή τους κατά το προηγούμενο του έτους ένταξης έτος και έχουν ετήσιο οικογενειακό φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα, εκκαθαρισμένο κατά το προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο από το όριο της Κατηγορίας Β, χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος.
Το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης είναι 1700kWh. Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται οι τιμές του Κ.Ο.Τ. ΙΙ του Πίνακα του Παραρτήματος.

ε) Ε’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Είναι άτομα, που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, η οποία παρέχεται κατ’ οίκον και η οποία είναι απαραίτητη για τη ζωή τους ή τους βαρύνουν προστατευόμενα μέλη, που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, η οποία παρέχεται κατ’ οίκον και η οποία είναι απαραίτητη για τη ζωή τους, και έχουν ετήσιο οικογενειακό φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα, εκκαθαρισμένο κατά το προηγούμενο του έτους ένταξης οικονομικό έτος, μικρότερο από 30.000 ευρώ, χωρίς τις εκάστοτε προβλεπόμενες μειώσεις εισοδήματος.
Το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης είναι 2.000 kWh. Στη περίπτωση αυτή εφαρμόζονται οι τιμές του Κ.Ο.Τ ΙΙ του Πίνακα του Παραρτήματος.

2. Η παροχή του ΚΟΤ για τους ενταγμένους για ένα (1) έτος γίνεται εάν η τετραμηνιαία κατανάλωση, δεν υπερβαίνει τα όρια κατανάλωσης όπως ορίζονται για κάθε κατηγορία δικαιούχου στην παράγραφο 1. Εάν υπάρχει υπέρβαση των τετραμηνιαίων αυτών ορίων κατανάλωσης τότε για το συγκεκριμένο τετράμηνο δεν εφαρμόζεται το Κ.Ο.Τ., εφόσον η μέση τετραμηνιαία κατανάλωση σε ετήσια κυλιόμενη βάση, βάσει καταμετρημένων ενδείξεων, υπερβαίνει τα όρια κατανάλωσης που προβλέπονται για κάθε κατηγορία δικαιούχου στο άρθρο 2. Εφόσον η μέση τετραμηνιαία κατανάλωση σε ετήσια κυλιόμενη βάση, βάσει καταμετρημένων ενδείξεων, δεν υπερβαίνει τα όρια κατανάλωσης που προβλέπονται για κάθε κατηγορία δικαιούχου στο άρθρο, για το τμήμα της υπερβάλλουσας τετραμηνιαίας κατανάλωσης σε σχέση με τα όρια της εκάστοτε κατηγορίας, ισχύουν οι τιμές του εκάστοτε ισχύοντος οικιακού τιμολογίου του Προμηθευτή που αντιστοιχούν στη συνολική κατανάλωσή του.

Ειδικά για τους δικαιούχους της περίπτωσης ε) της παραγράφου 1, σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου των 2000 kWh, το ΚΟΤ εφαρμόζεται για το τμήμα της τετραμηνιαίας κατανάλωσης έως 2000KWh ενώ για το τμήμα της τετραμηνιαίας κατανάλωσης από 2001 kWh και άνω ισχύουν οι τιμές του εκάστοτε ισχύοντος οικιακού τιμολογίου του Προμηθευτή, που αντιστοιχούν στη συνολική κατανάλωσή του.»

Άρθρο 3

1. Τροποποιούμε την παράγραφο 2 του άρθρου 3 της υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/6.8.2010 (ΦΕΚ Β’ 1403/6.9.2010) υπουργικής απόφασης, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ως εξής:

«2. Αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται και μετά την παρέλευση του παραπάνω χρονικού διαστήματος, η ένταξη όμως αυτών που πληρούν τα κριτήρια, σύμφωνα με το άρθρο 2, γίνεται για το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα του ημερολογιακού έτους ένταξης μετά και την ολοκλήρωση του ελέγχου των στοιχείων. Ειδικά για αυτούς που υπάγονται στην κατηγορία Γ’ (άνεργοι), στην περίπτωση υποβολής της αίτησης μετά την παρέλευση του παραπάνω χρονικού διαστήματος, πρέπει να έχουν συμπληρώσει έξι (6) συνεχείς μήνες ανεργίας την τελευταία εργάσιμη μέρα του προηγούμενου της υποβολής της αίτησης μήνα και να πληρούν τα λοιπά κριτήρια σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/6.8.2010 (ΦΕΚ Β’ 1403/6.9.2010) υπουργικής απόφασης, όπως αυτή κάθε φορά ισχύει».

2. Τροποποιούμε την παράγραφο 5 του άρθρου 3 της υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/6.8.2010 (ΦΕΚ Β’ 1403/6.9.2010) υπουργικής απόφασης, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ως εξής:

«5. Όσοι έχουν ενταχθεί στο Κ.Ο.Τ δεν απαιτείται να υποβάλουν αίτηση για το επόμενο έτος, με εξαίρεση τους δικαιούχους της περίπτωσης ε) της παραγράφου 1 του άρθρου 2. Σε κάθε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων που έχουν δηλωθεί απαιτείται η υποβολή νέας αίτησης.»

Άρθρο 4

1. Προστίθεται παράγραφος 8 στο άρθρο 3 της υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/6.8.2010 (ΦΕΚ Β’ 1403/6.9.2010) υπουργικής απόφασης, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ως ακολούθως:

«8. Ειδικά για την κατηγορία Ε’ (άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης), για την υποβολή των αιτήσεων οι αιτούντες το ΚΟΤ οφείλουν να δηλώνουν, με βάση τις διατάξεις του ν. 1599/1986, επιπλέον των όσων περιγράφονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/28005/24-12-2010 (ΦΕΚ Β/2015/27-12-2010) κοινής υπουργικής απόφασης: α. τον αριθμό ΑΜΚΑ τους β. τον ασφαλιστικό τους φορέα γ. τον αριθμό πρωτοκόλλου βεβαίωσης του κρατικού ασφαλιστικού φορέα, στον οποίο υπάγεται ο ασθενής, με την οποία πιστοποιείται η ανάγκη κατ’ οίκον χρήσης συσκευής μηχανικής υποστήριξης απαραίτητης για τη ζωή του ασθενούς. Στην περίπτωση που ο ασθενής είναι ανασφάλιστος, τον αριθμό πρωτοκόλλου βεβαίωσης αντίστοιχου περιεχομένου από κρατικό νοσοκομείο. δ. ότι έχουν στην κατοχή τους την ανωτέρω βεβαίωση. Οι δικαιούχοι οφείλουν να διατηρούν το πρωτότυπο της σχετικής βεβαίωσης και όλων των λοιπών σχετικών εγγράφων για όσο διάστημα είναι ενταγμένοι στο ΚΟΤ και να τα προσκομίζουν σε περίπτωση σχετικού ελέγχου. Η ύπαρξη και η ακρίβεια του περιεχομένου της βεβαίωσης και η ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων μπορεί να ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες με βάση το αρχείο άλλων υπηρεσιών.»

Άρθρο 5

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από 1/2/2013

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Οδηγίες για το Κοινωνικό Τιμολόγιο

Η ΔΕΗ, κατανοώντας πλήρως τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες των συμπολιτών μας, υλοποιεί μια σειρά από μέτρα τα οποία στόχο έχουν την αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση καταναλωτών που ανήκουν σε ευάλωτες …

Απόδοση ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά, μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη

Ο Συνήγορος του Πολίτη διαμεσολάβησε επιτυχώς σε δύο περιπτώσεις μη απόδοσης ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά με συνέπεια την απώλεια επιδόματος αναπηρίας. Στη μία περίπτωση, χορηγήθηκε αναδρομικά επίδομα …

Οι υπουργικές αποφάσεις για την ιατρική εξέταση ΑμεΑ από τα ΚΕ.Π.Α. για χορήγηση απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης & τα τέλη κυκλοφορίας

Κοινοποιούνται από το υπουργείο Οικονομικών (αρ.πρωτ.: Δ18Α 5039906 ΕΞ 13.11.2013) οι υπουργικές αποφάσεις σχετικά με τη διαδικασία ιατρικής εξέτασης ατόμων με αναπηρίες από τα Κέντρα Πιστοποίησης …

Ιατρική εξέταση για απαλλαγή από τέλη ταξινόμησης & κυκλοφορίας αυτοκινήτων με γνωματεύσεις ΚΕ.Π.Α. – Ποια είναι τα δικαιολογητικά

Στις 23/10/2013 ορίστηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Εργασίας και Οικονομικών (αρ.πρωτ: Δ18Α 5038263 ΕΞ2013) η διαδικασία ιατρικής εξέτασης ατόμων με αναπηρίες για τη χορήγηση της …

Προϋποθέσεις, δικαιολογητικά & διαδικασία χορήγησης απαλλαγής από τέλος ταξινόμησης & τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων

Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε (Δ18Α 5038645 ΕΞ2013) τις προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία χορήγησης απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικών …

Διευκρινιστική Εγκύκλιος για τη χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013

Διαβάστε ποιοι είναι οι δικαιούχοι των δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013. Μάθετε τα δικαιολογητικά και τον τρόπο χορήγησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της σχετικής …

Χορήγηση κύριας σύνταξης αναπηρίας από το ΙΚΑ

Απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση κύριας σύνταξης αναπηρίας από το ΙΚΑ. Αρμόδιος φορέας: ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ (ΙΚΑ) Νομικό πλαίσιο: ΦΕΚ τ. Β 777/17.06.2003 - Απλούστευση με ΦΕΚ τ.Β …

Προβλήματα στον ΕΟΠΥΥ Γλυφάδας

Η ταλαιπωρία των πολιτών με αναπηρία λόγω καθυστερήσεων πληρωμών από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ, αλλά και η πολύμηνη αναμονή στις λίστες των ΚΕ.Π.Α., έχει γίνει πια η εφιαλτική καθημερινότητα όλων μας. Και τα …

Ποιες γνωματεύσεις ιατρικών επιτροπών γίνονται δεκτές για απαλλαγή αναπήρων από τα τέλη ταξινόμησης & κυκλοφορίας αυτοκινήτων

Με νέα εγκύκλιο του υπ. Οικονομικών (ΠΟΛ.1105/13.5.2013) διευκρινίζεται ποιες γνωματεύσεις ιατρικών επιτροπών γίνονται δεκτές για απαλλαγή αναπήρων από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας αυτοκινήτων. …

Ν. 4144/2013: Παράταση αναπηρικής σύνταξης σε καθυστερήσεις ΚΕ.Π.Α. – Στο 25% οι ασφαλιστικές εισφορές εργοσήμου

Με τον συγκεκριμένο νόμο (ΦΕΚ Α' 88/18-04-2013) παρατείνεται η καταβολή των συντάξεων κατά 6 μήνες, όταν ο ασφαλισμένος βρίσκεται στη λίστα αναμονής των ΚΕΠΑ (άρθρο 66), ενώ αυξάνονται οι ασφαλιστικές …

Ισχύς γνωματεύσεων των ΚΕ.Π.Α. & των Υγειονομικών Επιτροπών που λειτουργούσαν μέχρι 31/08/2011

Εξαιρετικά επείγουσα εγκύκλιο ανακοίνωσε η διοίκηση του ΙΚΑ σχετικά με την ισχύ των γνωματεύσεων που εκδίδονται από τις Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕ.Π.Α., αλλά και των Υγειονομικών Επιτροπών που …

Διευκρινίσεις για τα προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης ΑμεΑ & τη χορήγηση προνοιακών επιδομάτων

Η Γενική Γραμματεία Πρόνοιας κοινοποίησε εγκύκλιο που διευκρινίζει και συμπληρώνει τις παραλείψεις της προηγούμενης εγκυκλίου με αρ. πρωτ. Π3Α/φ.32/γπ.ΟΙΚ.141770/22-12-2011, σχετικά με τις διατάξεις …