Εγκρίθηκε το μεταπτυχιακό των δημοσίων υπαλλήλων

Εγκρίθηκε από το υπουργείο Παιδείας και μάλιστα αναμένεται θα ξεκινήσει την λειτουργία του κατά την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο 2005-2006, το μεταπτυχιακό πρόγραμμα “Οργάνωση και Διοίκηση Δημοσίων Υπηρεσιών, Δημοσίων Οργανισμών και Δημοσίων Επιχειρήσεων» του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, που απευθύνεται σε μόνιμους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα.

Σύμφωνα με την εγκριτική απόφαση, το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία ειδικευμένων ανώτερων στελεχών με άρτια εκπαίδευση, ικανών να προωθήσουν την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και να συμβάλουν στη βελτίωση της οργάνωσης, της ανταγωνιστικότητας και της αποτελεσματικότητας του Δημοσίου τομέα.

Αντικείμενο του προγράμματος θα είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων μεταπτυχιακού επίπεδου στην Οργάνωση και Διοίκηση Δημοσίων Υπηρεσιών, Δημοσίων Οργανισμών και Επιχειρήσεων σε μόνιμους υπαλλήλους των Δημοσίων Υπηρεσιών, Δημοσίων Οργανισμών και Επιχειρήσεων, ενώ θα απονέμει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Master of Public Administration).

Στο Πρόγραμμα γίνονται δεκτοί μόνιμοι υπάλληλοι που υπηρετούν σε Δημόσιες Υπηρεσίες, Δημόσιους Οργανισμούς και Δημόσιες Επιχειρήσεις οι οποίοι είναι πτυχιούχοι Τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ της ημεδαπής ή ανεγνωρισμένων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Στις περιπτώσεις που ο ετήσιος αριθμός εισακτέων δεν συμπληρώνεται από τις παραπάνω κατηγορίες υποψηφίων, οι κενές θέσεις μπορεί να καλυφθούν από υποψηφίους μη δημοσίους υπαλλήλους.

Η χρονική διάρκεια για την απονομή του ορίζεται σε τρία διδακτικά εξάμηνα με δυνατότητα επέκτασης του χρόνου ολοκλήρωσης σε πέντε εξάμηνα.

Πριν την έναρξη του Προγράμματος και για διάρκεια τριών (3) εβδομάδων, παρέχεται η δυνατότητα, εφόσον κρίνεται αυτό αναγκαίο (ανάλογα με το βασικό πτυχίο του υποψηφίου), παρακολούθησης προπαρασκευαστικών σεμιναρίων στους τομείς: (α) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής για Διευθυντικά Στελέχη, (β) Στοιχεία Λογιστικής και (γ) Εισαγωγή στην Πληροφορική.

Τα μαθήματα, η διδακτική και ερευνητική απασχόληση, οι πρακτικές ασκήσεις και οι κάθε άλλου είδους εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες για την απονομή του κατά το άρθρο 3 τίτλου ορίζονται ως εξής:
α) Υποχρεωτική παρακολούθηση έντεκα μαθημάτων, τριών διδακτικών μονάδων έκαστο (σύνολο διδακτικών μονάδων: 33). Από τα μαθήματα αυτά, οκτώ είναι υποχρεωτικά και τρία είναι επιλογής.
β) Επιτυχή εξέταση στα έντεκα εξαμηνιαία μαθήματα.
γ) Εκπόνηση Διπλωματικής Εργασίας εννέα διδακτικών μονάδων.
3. Η κατανομή της διδασκαλίας των μαθημάτων κατά εξάμηνο, έχει ως εξής:
Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ (υποχρεωτικά)
α) Οργάνωση και Διοίκηση των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών
β) Οικονομικά των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών
γ) Διοίκηση και Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού
δ) Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ (υποχρεωτικά)
α) Χρηματοοικονομική και Διοικητική Λογιστική των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών
β) Στρατηγικός και Επιχειρησιακός Σχεδιασμός των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών
γ) Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στην Παροχή Υπηρεσιών
δ) Ποσοτικές Μέθοδοιστη Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων
Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ (επιλογής)
Οι φοιτητές επιλέγουν 3 από τα κάτωθι μαθήματα επιλογής:
− Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
− Οικονομία και Πολιτική Υγείας
− Δημόσια Διοίκηση και Οικονομία
− Οργάνωση και Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
− Οικονομία και Πολιτική Τουρισμού
− Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
− Οργάνωση και Διοίκηση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
− Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας στην Παροχή Υπηρεσιών (ISO 90001:2000)
− Διεθνή Οικονομικά
− Διοίκηση Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
− Μάρκετινγκ και Δημόσιες Σχέσεις Δημόσιων και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
− Διοικητικό Δίκαιο
− Επιστήμη, Τεχνολογία και Κοινωνία
− Διαχείριση Αθλητικών και Πολιτιστικών Γεγονότων
− Θεσμοί και Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
− Οργάνωση και Διοίκηση Κοινωνικών Υπηρεσιών

Η διπλωματική εργασία μπορεί να ξεκινήσει από το Β΄ εξάμηνο και πρέπει να ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια του Γ΄ εξαμήνου.

Το Πρόγραμμα θα λειτουργήσει από το ακαδημαϊκό έτος 2005 – 2006 και για δέκα ακαδημαϊκά έτη και ο αριθμός των κατ’ έτος εισακτέων ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο σε τριάντα πέντε. Σε αυτό προβλέπεται να απασχοληθούν μέλη Δ.Ε.Π. των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ή άλλων Α.Ε.Ι. της χώρας ειδικευμένα στα προσφερόμενα μαθήματα, ή επισκέπτες καθηγητές, εντεταλμένοι επίκουροι καθηγητές, ή ειδικοί επιστήμονες, ερευνητές αναγνωρισμένων ερευνητικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, που κατέχουν διδακτορικό δίπλωμα και αξιόλογη επιστημονική−ερευνητική δραστηριότητα. (αρ.12 ν. 2083/1992)

Το Πρόγραμμα θα λειτουργήσει στην έδρα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ( στην Τρίπολη) και για τη στέγασή του θα χρησιμοποιηθεί η υλικοτεχνική υποδομή του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών. Επίσης, θα αξιοποιηθούν εργαστήρια και αίθουσες διδασκαλίας των άλλων Τμημάτων του Πανεπιστημίου, καθώς και του Κοινωνικού Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ και του ΕΚΔΔΑ.

Το ετήσιο κόστος λειτουργίας του προγράμματος ανέρχεται στο ποσό των εκατό είκοσι δύο χιλιάδων και πεντακοσίων ευρώ (122.500 ευρώ), το οποίο αναλύεται ως εξής:
α) Αμοιβές προσωπικού
(Εξωτερικοί Συνεργάτες) 70.000 ευρώ
β) Δαπάνες μετακινήσεων 20.000 ευρώ
γ) Δαπάνες για αναλώσιμα και άλλες προμήθειες 20.000 ευρώ
δ) Αναβάθμιση τεχνολογικού εξοπλισμού 7.500 ευρώ
ε) Γενικές δαπάνες 5.000 ευρώ
Το κόστος λειτουργίας θα καλυφθεί από τα δίδακτρα των μεταπτυχιακών φοιτητών και υπολογίζεται σε 3.500 ευρώ ανά φοιτητή για όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Τα δίδακτρα για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές – δημοσίους υπαλλήλους θα καλύπτονται από το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ Α.Δ.Ε.Δ.Υ και το Ε.Κ.Δ.Α, όπως προβλέπεται στην από 21.4.2005 Προγραμματική Συμφωνία τους με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Η διαχείριση των οικονομικών πόρων θα γίνεται μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ειδικό συμφωνητικό μεταξύ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και των φορέων χρηματοδότησης (Ε.Κ.Δ.Α.Α και ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ Α.Δ.Ε.Δ.Υ).

Ανακοινώσεις για το πρόγραμμα αναμένεται να κάνει το προσεχές διάστημα το Πανεπιστήμιο Πελοπονήσσου.

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Απόδοση ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά, μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη

Ο Συνήγορος του Πολίτη διαμεσολάβησε επιτυχώς σε δύο περιπτώσεις μη απόδοσης ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά με συνέπεια την απώλεια επιδόματος αναπηρίας. Στη μία περίπτωση, χορηγήθηκε αναδρομικά επίδομα …

Επέκταση των παθήσεων για τις οποίες η διάρκεια αναπηρίας των ασφαλισμένων καθορίζεται επ' αόριστον

Αυτή είναι η υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β' 2906/18-11-2013) που καθορίζει τις παθήσεις για τις οποίες η διάρκεια της αναπηρίας των ασφαλισμένων καθορίζεται επ' αόριστον και οι ασφαλισμένοι δεν χρειάζεται …

Άρειος Πάγος: Δεν ισχύουν οι υπερωρίες και οι προσαυξήσεις για οικόσιτους βοηθούς

Οικόσιτοι Οικιακοί μισθωτοί. Η εργασιακή τους σχέση δεν διέπεται από τις ειδικές διατάξεις για το χρόνο εργασίας των μισθωτών, για εργασία κατά τις Κυριακές, αργίες, ημέρες αναπαύσεως, υπερεργασία και …

Εξαιρέσεις από το καθεστώς της διαθεσιμότητας

Εγκύκλιος τού υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναφέρει τις εξαιρέσεις από το καθεστώς της διαθεσιμότητας. Διαβάστε τί ισχύει για τους υπαλλήλους με αναπηρία και …

Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και Προαιρετικό Πρωτόκολλο – Νόμος 4074/2012

Ο σκοπός της παρούσας Σύμβασης είναι η προαγωγή, προστασία και διασφάλιση της πλήρους και ισότιμης απόλαυσης όλων των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών από όλα τα ΑμεΑ και η …

Ν. 4144/2013: Παράταση αναπηρικής σύνταξης σε καθυστερήσεις ΚΕ.Π.Α. – Στο 25% οι ασφαλιστικές εισφορές εργοσήμου

Με τον συγκεκριμένο νόμο (ΦΕΚ Α' 88/18-04-2013) παρατείνεται η καταβολή των συντάξεων κατά 6 μήνες, όταν ο ασφαλισμένος βρίσκεται στη λίστα αναμονής των ΚΕΠΑ (άρθρο 66), ενώ αυξάνονται οι ασφαλιστικές …

Διευκόλυνση Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες

Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προκειμένου να εξασφαλίζονται από τη Δημόσια Διοίκηση σε όλους τους πολίτες ίδιες δυνατότητες άσκησης των δικαιωμάτων τους, …

Οι δυσάρεστες εκπλήξεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για τους ΑμεΑ πάνω στο Ν.4093/2012

Επείγει να διαβάσετε τη νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με θέμα «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων του ν.4046/2012 και του ν.4093/2012» (ΦΕΚ Α' 229/19-11-2012) που έφερε δυσάρεστες αλλαγές για τους …

Κινητικότητα δημοσίων υπαλλήλων – Διαθεσιμότητα – Κατάργηση θέσεων ΙΔΑΧ – Εξαιρέσεις αναπήρων

Διαβάστε τις νέες ρυθμίσεις της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016. Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν.4046/2012 και του …