Επιστολή Συλλόγου για την Κυστική Ίνωση: Αποσπάσεις/μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. που πάσχουν από Κυστική Ίνωση

Ακολουθεί η επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου για την Κυστική Ίνωση, σχετικά με τα πρόσφατα προβλήματα που προέκυψαν κατά τις αποσπάσεις/μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. που πάσχουν από Κυστική Ίνωση.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΣΤΙΚΗ ΙΝΩΣΗ
Βασιλειάδου 4-6, 551 31 Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310422530 & Fax: 2310422531
Email: cfathess@gmail.com
http://www.cfathess.gr

Αριθμ. Πρωτ.: 197
Θεσσαλονίκη, 28.08.2010

Προς
1. Την Υπουργό Παιδείας, κα. Άννα Διαμαντοπούλου
2. Την Υφυπουργό Παιδείας, κα. Εύη Χριστοφιλοπούλου.
3. Το Γεν. Γραμματέα του Υπ. Παιδείας, κ. Βασίλη Κουλαϊδή.

Θέμα: Αποσπάσεις/μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. που πάσχουν από Κυστική Ίνωση

Κυρία Υπουργέ,
Κυρία Υφυπουργέ,
Κύριε Γενικέ Γραμματέα,

Φέτος, για πρώτη φορά, ίσχυσε «ευνοϊκή» νομοθεσία για τον διορισμό εκπαιδευτικών με αναπηρία σε ποσοστό άνω του 67%, εφόσον είχαν συμπληρώσει 12μηνη προϋπηρεσία. Μέλη του Συλλόγου μας, που πάσχουν από Κυστική Ίνωση, έκαναν χρήση της παραπάνω νομοθεσίας, ως νόμιμοι πολίτες αυτού του Κράτους.
Πληροφορηθήκαμε όμως, ότι παρά τα μεγάλα κενά που παρατηρούνται στα σχολεία, μετά και από την συνταξιοδότηση πολλών εκπαιδευτικών, οι θέσεις διορισμού που προκηρύχθηκαν για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία ήταν σε περιοχές, όπου η νοσοκομειακή υποδομή είναι ελλιπής, έως ανύπαρκτη. Μάλιστα, μετά την ψήφιση του ν.3848/2010, όλοι οι νεοπροσλαμβανόμενοι εκπαιδευτικοί, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι ανάπηροι εκπαιδευτικοί, υποχρεούνται να παραμείνουν στον αρχικό τόπο διορισμού τους τουλάχιστον για τρία έτη, χωρίς να τους δίνεται δικαίωμα μετάθεσης σε άλλον τόπο πριν το πέρας της τριετίας, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς των ειδικών κατηγοριών, για τους οποίους, κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας, εξακολουθεί να ισχύει το άρθρο 8 παρ. 2, 3 και 4 του ΠΔ 50/96, όπως αυτό αντικαταστάθηκε και ισχύει σήμερα, οπότε δικαιούνται μετάθεσης, χωρίς να απαιτείται η συμπλήρωση ενός έτους υπηρεσίας στην οργανική θέση.

Οι πάσχοντες από Κυστική Ίνωση πρέπει να παρακολουθούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα από εξειδικευμένους στο νόσημα ιατρούς (μόνο Θεσσαλονίκη-Αθήνα) σε ειδικά κέντρα της νόσου, σε νοσοκομεία τριτοβάθμιας περίθαλψης, όπου υφίσταται η αναγκαία υποδομή για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος της νόσου, ενώ άκρως απαραίτητη είναι η καθημερινή φυσικοθεραπεία και η συνδρομή δεύτερου ατόμου. Λόγω της σοβαρότητας της πάθησης, οι ασθενείς με Κυστική Ίνωση, εγγράφονται χωρίς εξετάσεις στα Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι. (α. 12 του ν.2640/98), ενώ σχετική μέριμνα για τον κατ’ εξαίρεση και άμεσο διορισμό των πασχόντων που είναι απόφοιτοι Υγειονομικών και Παραϊατρικών Σχολών, σε Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας Ε.Σ.Υ. της επιλογής τους, έχει προβλεφθεί από το Υπουργείο Υγείας (α. 15 του ν. 2920/2001). Για τους λόγους αυτούς, σας παρακαλούμε να αντιμετωπιστούν θετικά όλες οι περιπτώσεις εκπαιδευτικών με Κυστική Ίνωση, ώστε να αποσπασθούν κοντά στα νοσοκομεία και τους γιατρούς που τους παρακολουθούν. Επίσης, σας παρακαλούμε να προβλέψετε νομοθετικά το κενό που υφίσταται για τις μεταθέσεις αυτής της κατηγορίας των εκπαιδευτικών, διότι η σοβαρότητα της κατάστασης τους και η πάθηση τους επιβάλλει να είναι εφικτή πάσα δυνατή διευκόλυνση, ώστε να έχουν πρόσβαση στις υγειονομικές υπηρεσίες που έχουν ανάγκη και να μπορούν με ίσους όρους και αξιώσεις να ενταχθούν στην κοινωνία, προσφέροντας με τις γνώσεις τους και τη διάθεση τους για ζωή.

Τέλος, θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την απαράδεκτη συμπεριφορά που αντιμετώπισε μέλος του συλλόγου μας, όταν απευθύνθηκε στις υπηρεσίες του Υπουργείου σας και στη σύμβουλο της κυρίας Υφυπουργού, κυρία Ζηνέλη. Η εν λόγω κυρία, ούτε λίγο, ούτε πολύ, όταν της αναφέρθηκαν τα σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζει το μέλος του συλλόγου μας και την κατάσταση που δημιουργείται με το διορισμό της σε περιοχή μακριά από το εξειδικευμένο ιατρείο, όπου παρακολουθείται από τη γέννηση της, χαρακτήρισε (!!!) αγνώμονες τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία, θεωρώντας προφανώς ότι ο διορισμός αυτών των ατόμων είναι χαριστικός και θα έπρεπε για το λόγο αυτό να οφείλουν ευγνωμοσύνη και εξέφρασε την άποψη ότι δεν θα έπρεπε να διοριστεί εάν δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της (!!). Προφανώς, η εν λόγω κυρία, όπως και κάποια άλλη υπάλληλος του Υπουργείου σας, ονόματι κυρία Γόρου, η οποία αντί να προτείνει λύση στο πρόβλημα, ευχόταν ανερυθρίαστα να μην αποκτήσει η ίδια παιδί με κυστική ίνωση ή αναπηρία…… αγνοούν ότι οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία και δη οι ασθενείς με Κυστική Ίνωση αποδεικνύουν καθημερινά ότι παρά τα σοβαρότατα προβλήματα υγείας που παρουσιάζουν και την ανύπαρκτη κρατική στήριξη, είτε σε θέματα περίθαλψης, είτε σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας, έχουν μάθει να αγωνίζονται μόνοι τους για τα πάντα, ακόμα και για τη ζωή τους και καταφέρνουν, παρά τις δυσκολίες, να κερδίζουν με τις δυνάμεις τους και να πετυχαίνουν πολλά περισσότερα ακόμα και από τους «υγιείς» συνανθρώπους τους, οι οποίοι θεωρούν πολλά πράγματα δεδομένα. Το μόνο δεδομένο βέβαια, στην περίπτωση των παραπάνω κυριών, είναι ότι παντελώς αγνοούν ότι ο διορισμός των αναπήρων εκπαιδευτικών δεν αποτελεί χάρη για την οποία θα έπρεπε να είναι (!!) ευγνώμονες, αλλά πρωτίστως αποτελεί Συνταγματική υποχρέωση του Κράτους προς τους ανθρώπους με αναπηρία, το οποίο οφείλει να τους διευκολύνει με κάθε μέσο και δη για την κοινωνική και επαγγελματική τους αποκατάσταση, λαμβάνοντας κάθε μέτρο που μπορεί να εξασφαλίσει την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας. Ελπίζουμε βέβαια, ότι οι απόψεις που τηλεφωνικά εξέφρασαν οι παραπάνω κυρίες, δεν αποτελούν επίσημη θέση και στάση του Υπουργείου σας απέναντι στα προβλήματα των αναπήρων εκπαιδευτικών, διότι κάτι τέτοιο δεν συνάδει και με την κοινωνική πολιτική ενός Ευρωπαϊκού Κράτους Δικαίου.

Σας καλούμε λοιπόν με την ευαισθησία που σας διακρίνει, να αντιμετωπίσετε θετικά τις μεταθέσεις/αποσπάσεις όλων των αναπήρων εκπαιδευτικών και ιδίως των ασθενών με Κυστική Ίνωση, όπως και να τροποποιήσετε σχετικά τη νομοθεσία, ώστε να συμπεριληφθεί και η Κυστική Ίνωση στις παθήσεις, που εντάσσουν τους πάσχοντες εκπαιδευτικούς στις ειδικές κατηγορίες και να ληφθεί σχετική μέριμνα με νομοθετική τροποποίηση, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικών κατηγοριών (νεοπροσλαμβανόμενοι και μη) να τυχαίνουν της ίδιας νομικής αντιμετώπισης, όσον αφορά τη μετάθεση και την εξαίρεση τους από την υποχρεωτική παραμονή τους στον τόπο της οργανικής τους θέσης (άρθρο 8 παρ. 2, 3 και 4 του ΠΔ 50/96 όπως αυτό ισχύει σε συνδυασμό με άρθρο 30 παρ. 2 του ν. 3848/2010).

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΠΡΕΦΤΙΤΣΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …