Υπ. Εσωτερικών: Διοικητική Υποστήριξη για την άσκηση πρόσθετων αρμοδιοτήτων των δήμων

Εγκύκλιο με θέμα την Διοικητική Υποστήριξη για την άσκηση πρόσθετων αρμοδιοτήτων των δήμων, όπως ορίζονται από τις διατάξεις του «Καλλικράτη», δημοσίευσε στις 11 Ιανουαρίου 2011 το υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου:

Όπως ήδη γνωρίζετε, οι νέοι δήμοι που συστήθηκαν με το άρθρο 1 του Ν.3852/2010 (Α’87), καλούνται από 1η /1/2011 να ασκήσουν νέες, πρόσθετες αρμοδιότητες, οι οποίες προσδιορίζονται στο άρθρο 94 του «Καλλικράτη».

Στο πλαίσιο αυτό έχει προβλεφθεί από τις διατάξεις του άρθρου 95 παρ.2, 3, 4 και 5 του ίδιου νόμου, ότι για την άσκηση των αρμοδιοτήτων που μεταφέρονται στο σύνολο τους στους δήμους (πολεοδομικές αρμοδιότητες, καθώς και αρμοδιότητες σχετικές με την καταβολή προνοιακών επιδομάτων) αλλά και για τις τεχνικές υπηρεσίες, θα παρέχεται διοικητική υποστήριξη στους δήμους που δεν διαθέτουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και το προσωπικό για να τις ασκήσουν. Για το σκοπό αυτό, το προσωπικό που ασκούσε τις αρμοδιότητες αυτές στις καταργηθείσες νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και το προσωπικό των ΤΥΔΚ των πρώην κρατικών Περιφερειών, μετατάσσεται υποχρεωτικά σύμφωνα με το άρθρο 257 παρ. 2α και 258 του «Καλλικράτη», στο δήμο της έδρας του νομού, η στο δήμο στα όρια του οποίου λειτουργούσε η καταργηθείσα αποκεντρωμένη υπηρεσία της Ν.Α ή της ΤΥΔΚ.

Η παροχή διοικητικής υποστήριξης συνιστά υποχρέωση των δήμων στους οποίους μεταφέρθηκε το προσωπικό των ως άνω υπηρεσιών και αντιστοίχως δικαίωμα των δήμων ή των δημοτικών ενοτήτων στους οποίους δεν υφίστανται υπηρεσίες με επάρκεια υλικοτεχνικής υποδομής και προσωπικού για την άσκηση των πρόσθετων αρμοδιοτήτων, για όλη τη μεταβατική περίοδο, όπως ορίζεται ρητά από τις διατάξεις του άρθρου 95 του «Καλλικράτη». Ο διοικητικά υποστηριζόμενος δήμος, μπορεί να ζητά ενημέρωση από το δήμο που του παρέχει διοικητική υποστήριξη για την πορεία των υποθέσεων που αφορούν κατοίκους του.

Για τη ρύθμιση των ειδικότερων ζητημάτων και των λεπτομερειών που σχετίζονται με την παροχή της διοικητικής υποστήριξης, εκδόθηκε η αριθ. 74532/29-12-2010 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 7 του ίδιου άρθρου.

Με την παρούσα εγκύκλιο παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή των ως άνω διατάξεων στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, με στόχο την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του πολίτη. Με νεώτερη εγκύκλιο μας θα σας ενημερώσουμε για τις ενέργειες σας και το χρονοδιάγραμμα που θα πρέπει να ακολουθηθεί, προκειμένου να συγκροτηθούν από όλους τους δήμους της χώρας οι νέες υπηρεσίες για την άσκηση των πρόσθετων αυτών αρμοδιοτήτων.

Οι αρμοδιότητες για τις οποίες παρέχεται διοικητική υποστήριξη και αφορούν τους τομείς της πολεοδομίας, της πρόνοιας και των τεχνικών υπηρεσιών είναι οι ακόλουθες:

Τομέας Πολεοδομίας (Άρθρο 94 παρ. 1 Ν.3852/2010):

  1. Η έκδοση οικοδομικών αδειών, ο προέλεγχος για την έκδοση τους, ο έλεγχος μελετών για οικοδομικές άδειες, συναφούς χαρακτήρα πολεοδομικές αρμοδιότητες, καθώς και ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων για την κατασκευή αυθαιρέτων κτισμάτων, κατά την κείμενη νομοθεσία, υπό την επιφύλαξη της περίπτωσης 45 του άρθρου 280 του παρόντος (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.11).
  2. Ο έλεγχος των αρχιτεκτονικών, των στατικών, των υδραυλικών και των ηλεκτρομηχανολογικών μελετών, της μελέτης θερμομόνωσης, της μελέτης παθητικής πυροπροστασίας και των σχετικών φορολογικών στοιχείων για την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικών αδειών βιομηχανικών κτιρίων, κατά τις ρυθμίσεις των παραγράφων 1 έως και 3 του άρθρου 5 του Π.Δ. 78/2006 (Α’ 80) (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ. 12).
  3. Ο έλεγχος εφαρμογής ρυμοτομικών σχεδίων στο έδαφος πριν την έγκριση των πινακίδων εφαρμογής (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.13).
  4. Η σύνταξη διαγραμμάτων εφαρμογής και διαγραμμάτων διαμορφωμένης κατάστασης (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.14).
  5. Ο έλεγχος τοπογραφικών διαγραμμάτων που προορίζονται για σύνταξη πράξεων τακτοποιήσεως και αναλογισμού ή πράξεων εφαρμογής (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.15).
  6. Επίβλεψη τοπογραφικών μελετών και μελετών Πράξεων Εφαρμογής Σ.Π. (άρθρο 94 παρ.1 αριθ.16).
  7. Η σύνταξη Πράξεων Εφαρμογής (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.17).
  8. Η έκδοση απόφασης για τον καθορισμό μεμονωμένων κτιρίων ή των περιοχών, εντός των οποίων οι όψεις των κτιρίων πρέπει να αποπερατώνονται μέσα σε έξι (6) έτη από την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή της ανωτέρω απόφασης, σύμφωνα με το άρθρο 22 παρ. ότου Ν.1577/1985 (ΑΧ 210) (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.19).
  9. Η γνωμοδότηση για παρέκκλιση από τους όρους δόμησης κατασκευής κτιρίων που προορίζονται για γεωκτηνοτροφικές, γεωπτηνοτροφικές ή υδατοκαλλιεργητικές εγκαταστάσεις, καθώς και εγκαταστάσεις αποθήκευσης λιπασμάτων, φαρμάκων, ιχθυοτροφών, γεωργικών και αλιευτικών εφοδίων, γεωργικών και αλιευτικών προϊόντων, στεγάστρων σφαγής ζώων και δεξαμενών από οποιοδήποτε υλικό (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.21).
  10. Η εφαρμογή πολεοδομικών σχεδίων και συναφών εκτελεστών πράξεων, που δεν έχουν γενικότερο χαρακτήρα (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.22).
  11. Ο έλεγχος εφαρμογής ρυμοτομικών σχεδίων στο έδαφος, κατ’ άρθρο 115 Κ.Β.Π.Ν. (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.23).
  12. Η εφαρμογή εγκεκριμένων σχεδίων επί του εδάφους, κατά την πρόβλεψη της παρ. 1 του άρθρου 155 Κ.Β.Π.Ν. (άρθρο 94 παρ. 1 αριθ.24).
  13. Η χορήγηση έγκρισης δομικής κατασκευής κεραίας σταθμού στην ξηρά, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν.2801 /2000 (ΑΧ46) και το άρθρο 24 ΑΧ παρ. 5 εδάφιο ε’ του Ν.2072/1992 (Α’ 129), όπως ισχύει, καθώς και η επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες (άρθρο 94 παρ. 2 αριθ.20).

Για τις ως άνω αρμοδιότητες της πολεοδομίας, οι πολίτες θα εξυπηρετούνται από τις ίδιες υπηρεσίες που εξυπηρετούνταν πριν την 171/2011.

Τομέας Πρόνοιας (Άρθρο 94 παρ. 3 Ν.3852/2010):

1. Η καταβολή επιδομάτων σε τυφλούς, κωφάλαλους, ανασφάλιστους παραπληγικούς, τετραπληγικούς και ακρωτηριασμένους, διανοητικά καθυστερημένους, ανίκανους προς εργασία, υποφέροντες από εγκεφαλική παράλυση (σπαστικούς), απροστάτευτους ανήλικους, υποφέροντες από αιμολυτική αναιμία και βαριά ανάπηρους, καθώς και σε λοιπά άτομα δικαιούμενα παροχής κοινωνικής προστασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.Δ.57/1973 (Α’ 149), της σχετικής νομοθεσίας, καθώς και των οικείων κανονιστικών ρυθμίσεων (άρθρο 94 παρ. 3Β αριθ.17).

Τα παραπάνω επιδόματα θα καταβάλΛονται στους δικαιούχους από τις ίδιες υπηρεσίες που καταβάΛΛονταν και πριν την 1η /1/2011.

Αρμοδιότητες τεχνικών υπηρεσιών (Άρθρο 95 παρ. 2. Ν.3852/2010):

Το προσωπικό των ΤΤΔΚ των πρώην κρατικών Περιφερειών που μετατάσσεται στο δήμο της έδρας του νομού ή σε δήμο που Λειτουργούσαν αποκεντρωμένες υπηρεσίες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 258 του «Καλλικράτη»,θα ασκεί τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών αυτών σε όσους δήμους εξυπηρετούσαν μέχρι το τέλος του 2010 και δεν διέθεταν Τεχνική Υπηρεσία. Ειδικά για τα θέματα των τεχνικών υπηρεσιών σχετική είναι η αντίστοιχη εγκύκλιος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου μας.

Δήμοι που παρέχουν διοικητική υποστήριξη

1. Δήμος της έδρας του νομού:

Με τις διατάξεις του Ν.3852/2010, μεταφέρονται στους δήμους οι αρμοδιότητες της πολεοδομίας και της πρόνοιας όπως αυτές απαριθμούνται στο άρθρο 94, καθώς και το προσωπικό των τεχνικών υπηρεσιών των πρώην κρατικών Περιφερειών. Το προσωπικό των υπηρεσιών αυτών, μετατάχθηκε στο δήμο της έδρας του νομού, ο οποίος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 95, υποχρεούται να παρέχει διοικητική υποστήριξη σε όλους του δήμους του νομού (Άρθρο 95 παρ. 2, Ν.3852/2010). Σύμφωνα δε με τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 74532/2010 υπουργικής απόφασης, οι ως άνω νέες υπηρεσίες των δήμων αυτών θα εξακολουθήσουν να ασκούν τις αρμοδιότητες τους στους δήμους ή στις δημοτικές ενότητες που τις ασκούσαν και πριν την 1η/1/2011.

2. Δήμοι στους οποίους μεταφέρονται οι καταργηθείσες αποκεντρωμένες υπηρεσίες των Ν.Α. (Άρθρο 95 παρ. 5, Ν.3852/2010):

Στις περιπτώσεις που υφίσταντο αποκεντρωμένες υπηρεσίες των Ν.Α. που ασκούσαν τις εν λόγω αρμοδιότητες, και μεταφέρθηκαν από 1-1-2011 μαζί με το προσωπικό τους στους αντίστοιχους δήμους που είχαν την έδρα τους, οι δήμοι αυτοί παρέχουν διοικητική υποστήριξη στους δήμους ή τις δημοτικές ενότητες που ήδη εξυπηρετούσαν. Επομένως, οι δήμοι στους οποίους περιήλθε η καταργηθείσα υπηρεσία της Ν.Α., συνεχίζουν να παρέχουν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 95, διοικητική υποστήριξη σε όλους τους δήμους που περιλαμβάνονταν στη διοικητική τους περιφέρεια και εξυπηρετούνταν από τις υπηρεσίες αυτές. Η διοικητική υποστήριξη μπορεί να παρέχεται είτε σε όλες τις δημοτικές ενότητες (πρώην ΟΤΑ που συνενώνονται) του νέου «καλλικρατικού» δήμου ή σε μερικές από αυτές, ανάλογα από το ποια υπηρεσία της καταργηθείσας Ν.Α. εξυπηρετούνταν.

Το ίδιο ισχύει και για τις ΤΥΔΚ που είχαν την έδρα τους σε άλλους δήμους , εκτός του δήμου της έδρας του νομού.

3. Οι δήμοι που ασκούσαν την αρμοδιότητα έκδοσης οικοδομικών αδειών πριν την 1η/1/2011, είχαν δηλαδή δική τους πολεοδομική υπηρεσία, εξακολουθούν να την ασκούν στα διοικητικά όρια που την ασκούσαν, όπως ρητά αναφέρεται στην παρ. 3 του άρθρου 95 του Ν. 3852/2010. Σύμφωνα δε με την παρ. 5 του άρθρου 2 της υπ’ αριθ. 74532/29-12-2010 υπουργικής απόφασης, εάν οι δήμοι αυτοί έχουν συνενωθεί με τις διατάξεις του άρθρου 1 του «Καλλικράτη», μπορούν, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου με την οποία διαπιστώνεται ότι οι υφιστάμενες πολεοδομικές υπηρεσίες τους διαθέτουν το απαραίτητο προσωπικό και την υλικοτεχνική υποδομή, να ασκήσουν την ανωτέρω αρμοδιότητα και για τις λοιπές δημοτικές ενότητες.

4. Διοικητική υποστήριξη λόγω έλλειψης ειδικευμένου προσωπικού:

Με τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 74532/2010 υπουργικής απόφασης, παρέχεται η δυνατότητα σε δήμους, στους οποίους μεταφέρθηκε η καταργηθείσα αποκεντρωμένη υπηρεσία της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, να ζητήσουν για την άσκηση συγκεκριμένης αρμοδιότητας, λόγω έλλειψης προσωπικού συγκεκριμένου κλάδου ή ειδικότητας, διοικητική υποστήριξη από το δήμο της έδρας του νομού, η οποία συνίσταται στην ανάθεση άσκησης της συγκεκριμένης αρμοδιότητας σε υπαλλήλους του. Για παράδειγμα, εάν για την έκδοση μιας οικοδομικής άδειας η εν λόγω υπηρεσία δεν διαθέτει συγκεκριμένη ειδικότητα για την ολοκλήρωση της σχετικής πράξης, τότε μπορεί να ζητήσει να του παρέχεται η υποστήριξη αυτή από υπάλληλο της έδρας νομού.

Ο δήμος της έδρας του νομού παρέχει επίσης διοικητική υποστήριξη, για την άσκηση των πρόσθετων αρμοδιοτήτων σε δήμους, οι οποίοι δεν διαθέτουν το απαιτούμενο προσωπικό του οικείου κλάδου ή ειδικότητας προς συγκρότηση συλλογικών οργάνων, που προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία. Η ανωτέρω υποστήριξη συνίσταται στον ορισμό υπαλλήλων που μετέχουν στα ανωτέρω συλλογικά όργανα.

Επισημαίνουμε ότι, επειδή το προσωπικό που μετατάχθηκε για την άσκηση των πρόσθετων αρμοδιοτήτων, έχει την υποχρέωση της παροχής διοικητικής υποστήριξης, δεν μπορεί να απασχολείται σε άλλες υπηρεσίες του δήμου ή σε αλλότρια καθήκοντα, για ολόκληρο το χρονικό διάστημα της μεταβατικής περιόδου.

Έκδοση διοικητικών πράξεων – Στέγαση υπηρεσιών και λειτουργία πρωτοκόλλου

Οι διοικητικές πράξεις που εκδίδονται στο πλαίσιο της διοικητικής υποστήριξης, εκδίδονται από το δήμο που παρέχει τη διοικητική υποστήριξη. Σε κάθε πράξη πρέπει να αναφέρεται ειδικά στο προοίμιο της, ότι εκδίδεται βάσει της διάταξης του άρθρου 95 παρ. 2 του ν.3852/2010, καθώς και ο δήμος ή η δημοτική ενότητα για την οποία εκδίδεται. Οι υπηρεσίες της πολεοδομίας, της πρόνοιας και των τεχνικών υπηρεσιών, εξακολουθούν να στεγάζονται στους ίδιους χώρους που ήσαν εγκατεστημένες οι αντίστοιχες υπηρεσίες των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και των ΤΤΔΚ, μέχρι να εξασφαλισθεί άλλη κτιριακή υποδομή και εφόσον αυτό καταστεί αναγκαίο. Τα σχετικά θέματα θα εξειδικευθούν με ειδική εγκύκλιο.

Συνεπώς, οι πολίτες θα εξυπηρετούνται από τις ίδιες υπηρεσίες και τους ίδιους υπαλλήλους που εξυπηρετούνταν πριν την 1η-1-2011.

Λειτουργία του πρωτοκόλλου:

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 της υπ’ αριθ. 74532/2010 υπουργικής απόφασης, οι αιτήσεις των πολιτών για αρμοδιότητες, για τις οποίες παρέχεται διοικητική υποστήριξη (πολεοδομία, πρόνοια, τεχνικές υπηρεσίες), κατατίθενται στους δήμους που παρέχουν τη διοικητική υποστήριξη (δήμος της έδρας του νομού ή δήμος στον οποίο μεταφέρεται η καταργούμενη υπηρεσία της Ν.Α.). Η υπηρεσία του δήμου καταχωρεί τις αιτήσεις με ιδιαίτερη επισημείωση στο βιβλίο πρωτοκόλΛου με αναφορά του εξυπηρετούμενου δήμου.

Ωστόσο, για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, οι υπηρεσίες της πολεοδομίας εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το ιδιαίτερο ηλεκτρονικό τους πρωτόκολλο.

Όσον αφορά τις υπηρεσίες Πρόνοιας, εάν σε αυτές λειτουργεί ιδιαίτερο πρωτόκολΛο, εξακολουθεί να λειτουργεί, ούτως ώστε να μην απαιτείται η προσέλευση των πολιτών στο κατάστημα που εδρεύει το κεντρικό πρωτόκολΛο του δήμου που ασκεί τη διοικητική υποστήριξη. Σημειώνουμε ότι στην περίπτωση που οι πολίτες υποβάλλουν αιτήσεις σχετικές με τις εν λόγω αρμοδιότητες στο δήμο τους, αυτές διαβιβάζονται αμελΛητί στο δήμο που παρέχει τη διοικητική υποστήριξη.

Επιπρόσθετα σας επισημαίνουμε, ότι αποφασιστικές ή γνωμοδοτικές αρμοδιότητες των μονομελών ή συλλογικών οργάνων των δήμων που προβλέπονται από τη κείμενη νομοθεσία, ασκούνται από τον οικείο δήμο (άρθρο 95 παρ. 2). Για παράδειγμα, εάν για μία διοικητική πράξη που εκδίδεται στο πλαίσιο των πρόσθετων αρμοδιοτήτων, απαιτείται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, απόφαση ή γνώμη του οικείου δήμαρχου, ή του οικείου δημοτικού συμβουλίου ή των επιτροπών του, ο δήμος που παρέχει τη διοικητική υποστήριξη, ζητεί την απόφαση ή την παροχή γνώμης από τα ως άνω όργανα, προκειμένου να εκδώσει τη σχετική πράξη.

Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με την παρ. 5 της υ π’αριθ. 74532/29-12-2010 υπουργικής απόφασης, οι εκκρεμείς αιτήσεις που είχαν υποβληθεί στις υπηρεσίες των καταργηθεισών νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, οι οποίες αφορούν αρμοδιότητες που μεταβιβάσθηκαν από 1-1-2011 στους δήμους, εξετάζονται από τους οικείους δήμους ή από τους δήμους που παρέχουν διοικητική υποστήριξη.

Η διοικητική υποστήριξη παρέχεται για το χρονικό διάστημα που θα μεσολαβήσει μέχρι την οργάνωση των αντίστοιχων υπηρεσιών σε κάθε δήμο και όχι πέραν της 31ης -12-2012. Οι σχετικές λειτουργικές δαπάνες και το διοικητικό κόστος που θα προκύψει από την εφαρμογή των διατάξεων αυτών, θα συνυπολογισθεί στην κατανομή των ΚΑΠ.

Παρακαλούμε να λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα δημοσιότητας για την ενημέρωση των δημοτών σας σχετικά με τα ανωτέρω. Είμαστε στη διάθεση σας για περαιτέρω πληροφόρηση και διευκρινίσεις.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ

Κοινοποίηση:
1. Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
2. Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
3. Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
4. Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας
5. Περιφέρειες της Χώρας
6. ΚΕΔΚΕ
Εσωτερική Διανομή:
1. Γραφείο Υπουργού
2. Γραφείο Υφυπουργού
3. Γραφείο Γενικού Γραμματέα
4. Γραφείο Γενικού Δ/ντη Τοπικής Αυτ/σης
5. Δ/νση Μηχ/σης & ΗΕΣ (με την παράκληση να την αναρτήσει στο δικτυακό τόπο του Υπουργείου)
6. Δ/νση Οικονομικών ΟΤΑ
7. Δ/νση ΤΥΔΚ
8. Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ (3)

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Απόδοση ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά, μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη

Ο Συνήγορος του Πολίτη διαμεσολάβησε επιτυχώς σε δύο περιπτώσεις μη απόδοσης ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά με συνέπεια την απώλεια επιδόματος αναπηρίας. Στη μία περίπτωση, χορηγήθηκε αναδρομικά επίδομα …

Επέκταση των παθήσεων για τις οποίες η διάρκεια αναπηρίας των ασφαλισμένων καθορίζεται επ' αόριστον

Αυτή είναι η υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β' 2906/18-11-2013) που καθορίζει τις παθήσεις για τις οποίες η διάρκεια της αναπηρίας των ασφαλισμένων καθορίζεται επ' αόριστον και οι ασφαλισμένοι δεν χρειάζεται …

Άρειος Πάγος: Δεν ισχύουν οι υπερωρίες και οι προσαυξήσεις για οικόσιτους βοηθούς

Οικόσιτοι Οικιακοί μισθωτοί. Η εργασιακή τους σχέση δεν διέπεται από τις ειδικές διατάξεις για το χρόνο εργασίας των μισθωτών, για εργασία κατά τις Κυριακές, αργίες, ημέρες αναπαύσεως, υπερεργασία και …

Εξαιρέσεις από το καθεστώς της διαθεσιμότητας

Εγκύκλιος τού υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναφέρει τις εξαιρέσεις από το καθεστώς της διαθεσιμότητας. Διαβάστε τί ισχύει για τους υπαλλήλους με αναπηρία και …

Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και Προαιρετικό Πρωτόκολλο – Νόμος 4074/2012

Ο σκοπός της παρούσας Σύμβασης είναι η προαγωγή, προστασία και διασφάλιση της πλήρους και ισότιμης απόλαυσης όλων των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών από όλα τα ΑμεΑ και η …

Ν. 4144/2013: Παράταση αναπηρικής σύνταξης σε καθυστερήσεις ΚΕ.Π.Α. – Στο 25% οι ασφαλιστικές εισφορές εργοσήμου

Με τον συγκεκριμένο νόμο (ΦΕΚ Α' 88/18-04-2013) παρατείνεται η καταβολή των συντάξεων κατά 6 μήνες, όταν ο ασφαλισμένος βρίσκεται στη λίστα αναμονής των ΚΕΠΑ (άρθρο 66), ενώ αυξάνονται οι ασφαλιστικές …

Διευκόλυνση Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες

Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προκειμένου να εξασφαλίζονται από τη Δημόσια Διοίκηση σε όλους τους πολίτες ίδιες δυνατότητες άσκησης των δικαιωμάτων τους, …

Οι δυσάρεστες εκπλήξεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για τους ΑμεΑ πάνω στο Ν.4093/2012

Επείγει να διαβάσετε τη νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με θέμα «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων του ν.4046/2012 και του ν.4093/2012» (ΦΕΚ Α' 229/19-11-2012) που έφερε δυσάρεστες αλλαγές για τους …

Κινητικότητα δημοσίων υπαλλήλων – Διαθεσιμότητα – Κατάργηση θέσεων ΙΔΑΧ – Εξαιρέσεις αναπήρων

Διαβάστε τις νέες ρυθμίσεις της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016. Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν.4046/2012 και του …