Υπ. Οικονομικών: Κοινοποίηση διατάξεων περί ειδικού τέλους ακινήτων

Με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών (ΠΟΛ.1251/20.12.2011) κοινοποιούνται διατάξεις του άρθρου 2 της πράξης νομοθετικού περιεχομένου (Α΄ 262) σχετικά με τη συμπλήρωση του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, περί του έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών.

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 2 της πράξης νομοθετικού περιεχομένου (Α΄ 262) «Κατεπείγοντα μέτρα εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 και του Κρατικού Προϋπολογισμού έτους 2011», σχετικά με τη συμπλήρωση του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, περί του έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών και διευκρινίσεις στην περ. ε΄ της παρ. 5 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011

Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2011
ΠΟΛ 1251/20.12.2011

ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
Ως ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡ. 1 ΣΕΛ. 2
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ – ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ – ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ – Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ – ΤΜΗΜΑ Φ.Μ.Α.Π.
Καρ. Σερβίας 8, 10184 Αθήνα, Πληροφορίες: 2103375890, 878-880, 891, E-mail: d13.etak@yo.syzefxis.gov.gr, FAX: 210 3375 834

Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις του άρθρου 2 της αναφερόμενης στο θέμα πράξης νομοθετικού περιεχομένου (ΠΝΠ) με τις οποίες συμπληρώνεται το άρθρο 53 του ν. 4021/2011 (Α΄ 218), περί του έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) και σας παρέχουμε τις ακόλουθες διευκρινίσεις και οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή τους:

1. Με την παρ. 1 του άρθρου 2 της ανωτέρω ΠΝΠ στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011 προστίθεται εδάφιο, από τότε που ίσχυσε ο ν. 4021/2011, σύμφωνα με το οποίο στα ακίνητα των οποίων η χρήση δεν είναι οικιακή και το εμβαδόν της δομημένης ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας, βάσει της οποίας υπολογίζεται το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε., είναι μεγαλύτερο των 1.000 τετραγωνικών μέτρων, ο συντελεστής προσδιορισμού του τέλους, που προκύπτει βάσει της τιμής ζώνης, μειώνεται κατά 30% για το άνω των 1.000 τετραγωνικών μέτρων τμήμα και κατά 60% για το άνω των 2.000 τετραγωνικών μέτρων τμήμα του ακινήτου.

Το είδος της χρήσης της ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας λαμβάνεται από το πεδίο του Κωδικού Χρήσης Τιμολογίου της βάσης πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της Δ.Ε.Η. την 17η Σεπτεμβρίου 2011. Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται σε όλα τα ακίνητα, με εξαίρεση αυτά των οποίων η χρήση, σύμφωνα με το ανωτέρω πεδίο, είναι οικιακή.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων βρίσκεται σε περιοχή με τιμή ζώνης 2.900€, έχει επιφάνεια 2.800 τ.μ. και το πεδίο Κωδικός Χρήσης Τιμολογίου της βάσης πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της Δ.Ε.Η. αναγράφει εμπορική χρήση.

Σύμφωνα με τον πίνακα α΄ της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, ο συντελεστής ειδικού τέλους που αντιστοιχεί στην τιμή ζώνης της περιοχής του ακινήτου είναι 10€/τ.μ.

Έτσι, το ποσό του τέλους για το συγκεκριμένο ακίνητο υπολογίζεται ως εξής:

Τετραγωνικά Μέτρα Συντελεστής Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. Ποσό Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.
0 – 1.000 10 10.000€
1001 – 2.000 7 7.000€
2.001 – 2.800 4 3.200€
Σύνολο 20.200€

Η διαδικασία εφαρμογής του μειωμένου τέλους, σύμφωνα με τα ανωτέρω, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της διάταξης αυτής θα προσδιοριστούν με Υπουργική Απόφαση που θα ακολουθήσει άμεσα.

2. Στην παρ. 2 του άρθρου 2 της ΠΝΠ προβλέπεται η διόρθωση των στοιχείων του εμβαδού της δομημένης επιφάνειας, της τιμής ζώνης και της παλαιότητας του ακινήτου βάσει των οποίων υπολογίστηκε το ποσό Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. έτους 2011. Η διαδικασία που ακολουθείται προσδιορίζεται στην εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών ΠΟΛ.1244/1.12.2011 και συγκεκριμένα:

α) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ αποστέλλει στους δήμους της χώρας ηλεκτρονικές καταστάσεις που περιλαμβάνουν τα ακίνητα που βρίσκονται στη διοικητική περιφέρεια του κάθε δήμου με τα στοιχεία βάσει των οποίων υπολογίστηκε το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. έτους 2011.

β) Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους, προσέρχονται στον αρμόδιο δήμο για τη διόρθωση λαθών στην επιφάνεια, την παλαιότητα ή την τιμή ζώνης του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου. Οι πολίτες δύνανται να υποβάλλουν τις αιτήσεις για διόρθωση στον αρμόδιο δήμο μέχρι την 20η Ιανουαρίου 2012. Επιπλέον, ανεξάρτητα από το ανωτέρω, οι δήμοι όλης της χώρας ελέγχουν αν στις σχετικές καταστάσεις αποτυπώνονται οι ορθές τιμές ζώνης, όπως προβλέπονται στο άρθρο 24 του ν. 2130/1993, όπως ισχύει, και σε περίπτωση λάθους προβαίνουν σε διόρθωσή τους.

γ) Μετά την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας, οι δήμοι αποστέλλουν μέχρι την 27η Ιανουαρίου 2012 τις ενημερωμένες καταστάσεις στο Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ ο οποίος, ακολούθως, τις αποστέλλει στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) που τις ελέγχει ενδεικτικά ως προς την τιμή ζώνης. Σε περίπτωση που εντοπιστεί λάθος σε τιμή ζώνης, η Γ.Γ.Π.Σ. διορθώνει την κατάσταση ενημερώνοντας για τη διόρθωση τον αρμόδιο δήμο.

Στη συνέχεια μέχρι την 10η Φεβρουαρίου 2012 η Γ.Γ.Π.Σ. διαβιβάζει τις καταστάσεις στο Διαχειριστή Δικτύου.

δ) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ, μετά τη λήψη των διορθωμένων καταστάσεων, υπολογίζει, βάσει των νέων στοιχείων, το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. που αντιστοιχεί στο ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο και εφόσον προκύπτει ποσό τέλους χαμηλότερο από το αρχικώς υπολογισθέν, βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011, η διαφορά αφαιρείται από το ποσό Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. έτους 2012.

Στις περιπτώσεις που προκύψει αρνητική διαφορά, το ποσό επιστρέφεται από τη Δ.Ε.Η. ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος.

Κατόπιν των ανωτέρω, για το έτος 2011 το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. καταβάλλεται όπως έχει υπολογισθεί βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011 και εάν το ποσό τέλους που επανυπολογίζεται βάσει των διορθωμένων στοιχείων είναι μικρότερο από το αρχικά υπολογισθέν, η διαφορά αφαιρείται από το τέλος που αναλογεί στο ακίνητο για το έτος 2012. Στις περιπτώσεις που προκύπτει αρνητική διαφορά, το ποσό επιστρέφεται από τη Δ.Ε.Η. και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος με τον επόμενο λογαριασμό.

3. Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 2 της ΠΝΠ, με την οποία αντικαθίσταται το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011 και προστίθεται νέο εδάφιο, για τον υπολογισμό του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. έτους 2012 λαμβάνεται υπόψη το εμβαδόν της δομημένης επιφάνειας, το ύψος της τιμής ζώνης και η παλαιότητα του ακινήτου, όπως αποτυπώνονται στη βάση πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της Δ.Ε.Η. κατά την 31η Μαρτίου 2012, βάσει των οποίων λογίζεται κατά την ίδια ημερομηνία το τέλος ακίνητης περιουσίας της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 2130/1993.

Για το έτος 2012, το τέλος βαρύνει τον κατά την 31η Μαρτίου 2012 κύριο ή επικαρπωτή του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου.

4. Με την περ. α΄ της παρ. 4 του άρθρου 2 της ΠΝΠ, η υποπερίπτωση α΄ της περίπτωσης ε΄ της παρ. 5 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011 αριθμείται ως υποπερίπτωση αα΄ και αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε ο ν. 4021/2011, ως εξής:

«Οι κοινόχρηστοι χώροι πολυκατοικιών και οι κοινόχρηστοι χώροι των κύριων τουριστικών καταλυμάτων (ξενοδοχείων και κάμπινγκ) που αφορούν στους χώρους προσέλευσης, υποδοχής και υγιεινής, οι οποίοι προσδιορίζονται σε ποσοστό 35% της συνολικής επιφάνειας της ξενοδοχειακής επιχείρησης.»

Συνεπώς, από το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. απαλλάσσεται το 35% της συνολικής επιφάνειας, βάσει της οποίας υπολογίζεται το τέλος, των κύριων αποκλειστικά τουριστικών καταλυμάτων, δηλαδή των ξενοδοχείων και των κάμπινγκ. Η διαδικασία απαλλαγής του 35% της συνολικής επιφάνειας των κύριων τουριστικών καταλυμάτων προσδιορίζεται στην εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών ΠΟΛ.1244/1.12.2011.

5. Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 2 της ΠΝΠ, με την οποία αντικαθίσταται από τότε που ίσχυσε η περ. β΄ της παρ. 6 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, ο μειωμένος συντελεστής του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. εφαρμόζεται σε πρόσωπα που τα ίδια ή πρόσωπα που τα βαρύνουν φορολογικά, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε., παρουσιάζουν αναπηρία σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, καθώς και σε πρόσωπα που πάσχουν από εγκεφαλική παράλυση, νοητική αναπηρία, αυτισμό ή σύνδρομο DOWN, σε ποσοστό από εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω.

Με την ίδια παράγραφο προστίθενται εδάφια στην περ. β΄ της παρ. 6 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011. Σύμφωνα με αυτά, ο μειωμένος συντελεστής που ισχύει για τους ανάπηρους ή τα πρόσωπα που βαρύνονται με ανάπηρο καθώς και για τους πολύτεκνους, εφαρμόζεται, εκτός από την περίπτωση κατά την οποία η κύρια ιδιοκατοικούμενη κατοικία ανήκει στον ή στη δικαιούχο, και όταν η ως άνω κατοικία ανήκει κατά πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα στον ή στη σύζυγο του ή της δικαιούχου, καθώς και όταν το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί της κύριας ιδιοκατοικούμενης κατοικίας κατανέμεται μεταξύ των συζύγων.

Τα ανωτέρω ισχύουν με τον όρο ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται για την εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή του τέλους και ότι η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας και των δυο συζύγων δεν υπερβαίνει τις 150.000€, βάσει των στοιχείων ακινήτων του έτους 2008, προσαυξημένων κατά 10.000€ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε.

Επιπλέον, ορίζεται ότι, ειδικά για τους πολύτεκνους, ο μειωμένος συντελεστής εφαρμόζεται και όταν ο κατά πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα κύριος ή επικαρπωτής της κύριας ιδιοκατοικούμενης κατοικίας είναι ένα ή περισσότερα από τα προστατευόμενα τέκνα, λόγω θανάτου του ενός εκ των γονέων τους. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει, ομοίως, να πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται για την εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή του τέλους και επιπλέον η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του πολύτεκνου και των προστατευόμενων τέκνων να μην υπερβαίνει τις 150.000€, βάσει των στοιχείων ακινήτων του έτους 2008, προσαυξημένων κατά 10.000€ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε.

Για την εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή, κατά τα ανωτέρω, ακολουθείται η διαδικασία που ορίζεται στις υποπεριπτώσεις α΄ και β΄ της περίπτωσης 2 του άρθρου 3 της Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1211/10.10.2011.

6. Με την παρ. 6 της ΠΝΠ, με την οποία αντικαθίσταται η παρ. 9 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, προβλέπεται ότι για το έτος 2012 το ειδικό τέλος συνεισπράττεται από τη Δ.Ε.Η. και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος σε πέντε ισόποσες δόσεις, από τον Απρίλιο του 2012 μέχρι τον Ιανουάριο του 2013.

7. Στην περ. β΄ της παρ. 7 του άρθρου 2 της ΠΝΠ, με την οποία συμπληρώνεται η παρ. 11 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, προβλέπεται ότι η έκδοση εντολής διακοπής του ρεύματος και η εκτέλεση της εντολής διακοπής μπορεί να αναστέλλονται, αν:

α) συντρέχουν ειδικοί λόγοι υγείας του χρήστη του ακινήτου για το οποίο επιβλήθηκε το ειδικό τέλος ή του προσώπου που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά, κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 του ΚΦΕ, και αποδεικνύεται ότι η διακοπή του ρεύματος θα θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία τους ή

β) ο κύριος του ακινήτου για το οποίο επιβλήθηκε το τέλος είναι και χρήστης του και διαβιεί υπό μειονεκτικές κοινωνικά συνθήκες, όπως η απουσία εισοδήματος και λοιπών περιουσιακών στοιχείων, πλην του ακινήτου για το οποίο ζητείται η εξαίρεση και κρίνεται ότι η καταβολή του τέλους στις προβλεπόμενες προθεσμίες θα θέσει, ενόψει των συνθηκών υπό τις οποίες διαβιεί, σε προφανή άμεσο κίνδυνο τη στοιχειώδη διαβίωση του ιδίου ή προσώπου που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 του ΚΦΕ.

Σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 2 της ΠΝΠ, με την οποία προστίθεται παράγραφος 14 στο άρθρο 53 του ν. 4021/2011, αποκλειστικά αρμόδιος να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις αναστολής της έκδοσης εντολής διακοπής του ρεύματος και της εκτέλεσής της είναι ο Προϊστάμενος της αρμόδιας για τη φορολογία εισοδήματος Δ.Ο.Υ., ο οποίος εκδίδει σχετική πράξη, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερομένου.

Ειδικά για τα πρόσωπα της ως άνω περ. β΄, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. δύναται, εκτός από την αναστολή διακοπής του ρεύματος, να αποφασίσει είτε την καταβολή του τέλους σε περισσότερες από τις προβλεπόμενες δόσεις – που είναι δύο για το έτος 2011 και πέντε για το έτος 2012 – είτε τον περιορισμό του ποσού του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. σε ύψος που κρίνεται αναγκαίο, ώστε ο υπόχρεος να μπορεί να ανταποκριθεί στην καταβολή του τέλους χωρίς να τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η διαβίωση του ιδίου ή των προσώπων που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν φορολογικά.

Για την εξέταση των περιπτώσεων και την ένταξη στις ως άνω κατηγορίες, οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση συμπληρώνοντας τη φόρμα που βρίσκεται στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο https://www1.gsis.gr/taxisnet2/eta/. Η αίτηση έχει ως το συνημμένο υπόδειγμα και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας.

Για τους πολίτες που αδυνατούν να υποβάλλουν την αίτηση ηλεκτρονικά επιτρέπεται η υποβολή της στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. η οποία στη συνέχεια την καταχωρεί στην προαναφερόμενη ηλεκτρονική διεύθυνση. Η Γ.Γ.Π.Σ., αφού επεξεργαστεί τις αιτήσεις και τα στοιχεία αυτών, αποστέλλει αρχείο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την οριστική εξέταση αυτών.

8. Σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, όπως συμπληρώνεται με την παρ. 8 του άρθρου 2 της ΠΝΠ, υπόχρεος για την καταβολή του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. είναι ο χρήστης του ακινήτου. Αν αυτός είναι μισθωτής, με την καταβολή επέρχεται αυτοδικαίως συμψηφισμός με οφειλόμενα ή μελλοντικά μισθώματα και αυτό κατισχύει κάθε άλλης αντίθετης συμφωνίας των συμβαλλόμενων μερών, με εξαίρεση τις συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης του ν. 1665/1986, στις οποίες ο μισθωτής έχει το δικαίωμα αγοράς του ακινήτου κατά τη λήξη της μίσθωσης.

9. Πέραν των ανωτέρω αναφερομένων στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, σας διευκρινίζουμε ότι, σύμφωνα με την περ. ε΄ της παρ. 5 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, απαλλάσσονται από το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. τα ακίνητα ξένων κρατών όχι μόνο όταν αυτά χρησιμοποιούνται για την εγκατάσταση πρεσβειών και προξενείων υπό τον όρο της αμοιβαιότητας αλλά και όταν χρησιμοποιούνται ως κατοικίες των αρχηγών των πρεσβειών και των προξενείων.

Για την χορήγηση της εν λόγω απαλλαγής απαιτείται σχετική βεβαίωση από το Υπουργείο Εξωτερικών.

10.Τέλος, με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 14 του άρθρου 53 του ν. 4021/2011 που προστέθηκε με την παρ. 9 της ΠΝΠ καθώς και την παρ. 13 του ιδίου άρθρου, προβλέπεται η έκδοση Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών για κάθε αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων περί του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε., όπως συμπληρώθηκαν και τροποποιήθηκαν με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

11. Προς διευκόλυνσή σας, σας αποστέλλουμε εκτός των σχετικών με το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. διατάξεων της ΠΝΠ και άτυπη κωδικοποίηση των διατάξεων του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, όπως ισχύει σήμερα.

Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο Γενικός Γραμματέας
Ιωάννης Καπελέρης

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Απόδοση ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά, μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη

Ο Συνήγορος του Πολίτη διαμεσολάβησε επιτυχώς σε δύο περιπτώσεις μη απόδοσης ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά με συνέπεια την απώλεια επιδόματος αναπηρίας. Στη μία περίπτωση, χορηγήθηκε αναδρομικά επίδομα …

Επέκταση των παθήσεων για τις οποίες η διάρκεια αναπηρίας των ασφαλισμένων καθορίζεται επ' αόριστον

Αυτή είναι η υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β' 2906/18-11-2013) που καθορίζει τις παθήσεις για τις οποίες η διάρκεια της αναπηρίας των ασφαλισμένων καθορίζεται επ' αόριστον και οι ασφαλισμένοι δεν χρειάζεται …

Άρειος Πάγος: Δεν ισχύουν οι υπερωρίες και οι προσαυξήσεις για οικόσιτους βοηθούς

Οικόσιτοι Οικιακοί μισθωτοί. Η εργασιακή τους σχέση δεν διέπεται από τις ειδικές διατάξεις για το χρόνο εργασίας των μισθωτών, για εργασία κατά τις Κυριακές, αργίες, ημέρες αναπαύσεως, υπερεργασία και …

Εξαιρέσεις από το καθεστώς της διαθεσιμότητας

Εγκύκλιος τού υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναφέρει τις εξαιρέσεις από το καθεστώς της διαθεσιμότητας. Διαβάστε τί ισχύει για τους υπαλλήλους με αναπηρία και …

Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και Προαιρετικό Πρωτόκολλο – Νόμος 4074/2012

Ο σκοπός της παρούσας Σύμβασης είναι η προαγωγή, προστασία και διασφάλιση της πλήρους και ισότιμης απόλαυσης όλων των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών από όλα τα ΑμεΑ και η …

Ν. 4144/2013: Παράταση αναπηρικής σύνταξης σε καθυστερήσεις ΚΕ.Π.Α. – Στο 25% οι ασφαλιστικές εισφορές εργοσήμου

Με τον συγκεκριμένο νόμο (ΦΕΚ Α' 88/18-04-2013) παρατείνεται η καταβολή των συντάξεων κατά 6 μήνες, όταν ο ασφαλισμένος βρίσκεται στη λίστα αναμονής των ΚΕΠΑ (άρθρο 66), ενώ αυξάνονται οι ασφαλιστικές …

Διευκόλυνση Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες

Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προκειμένου να εξασφαλίζονται από τη Δημόσια Διοίκηση σε όλους τους πολίτες ίδιες δυνατότητες άσκησης των δικαιωμάτων τους, …

Οι δυσάρεστες εκπλήξεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για τους ΑμεΑ πάνω στο Ν.4093/2012

Επείγει να διαβάσετε τη νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με θέμα «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων του ν.4046/2012 και του ν.4093/2012» (ΦΕΚ Α' 229/19-11-2012) που έφερε δυσάρεστες αλλαγές για τους …

Κινητικότητα δημοσίων υπαλλήλων – Διαθεσιμότητα – Κατάργηση θέσεων ΙΔΑΧ – Εξαιρέσεις αναπήρων

Διαβάστε τις νέες ρυθμίσεις της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016. Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν.4046/2012 και του …