Υπεγράφη η απόφαση για απελευθέρωση των ναύλων από Πειραιά

ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΑΘΥΡΟ προς την πλήρη απελευθέρωση της ακτοπλοϊκής αγοράς άνοιξε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, με τη δημοσιοποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών και από το λιμάνι του Πειραιά.

Mπορεί το ΥΕΝ να ανακοίνωσε χθες, μία ημέρα μετά τις ανακοινώσεις των ακτοπλόων, ότι η απόφαση υπεγράφη από τους τρεις συναρμόδιους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας, Οικονομίας & Οικονομικών και Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, ωστόσο οι ακτοπλόοι επιμένουν στην απόφασή τους για δέσιμο των πλοίων στις 16 Μαΐου, εκτός εάν το υπουργείο, με πρωτοβουλία του, δημιουργήσει τις προοπτικές ουσιαστικού διαλόγου με τους ακτοπλόους, γύρω από το ακτοπλοϊκό πρόβλημα.

«Το υπουργείο αποφάσισε την απελευθέρωση των ναύλων από ένα ακόμη λιμάνι, εμείς επιζητούμε την πλήρη απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, μέσω της ριζικής αναμόρφωσης του νόμου 2932/2001 και της προσαρμογής τους στον ευρωπαϊκό κανονισμό 3577/92. Εμείς επιζητούμε την ελεύθερη εμπορική εκμετάλλευση των πλοίων μας», είναι το μήνυμα που έστειλαν και χθες στο ΥΕΝ οι ακτοπλόοι και επιμένουν ότι θα υλοποιήσουν την απόφασή τους για δέσιμο των πλοίων.

Ταυτόχρονα, σημειώνουν ότι η απόφαση δεν αναφέρεται στις περιφερειακές ακτοπλοϊκές γραμμές (Κυλλήνης, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Βόλου κ.λπ.), γεγονός που δημιουργεί δύο μέτρα και δύο σταθμά για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το ακτοπλοϊκό πρόβλημα συζητήθηκε χθες στο διοικητικό συμβούλιο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, το οποίο αναμένεται με πρωτοβουλίες του να στηρίξει τις θέσεις της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.

Η απόφαση

Η απόφαση, όπως δημοσιεύθηκε χθες, δεν έκρυβε καμία έκπληξη σε σύγκριση με το σχέδιο που είχε δημοσιοποιήσει το υπουργείο πριν από το Πάσχα, καθώς είναι πανομοιότυπο, ενώ σήμερα ή το αργότερο αύριο αναμένεται και η εγκύκλιος που θα ορίζει για ποια λιμάνια-προορισμούς θα ισχύει η απελευθέρωση.

Με βάση την απόφαση, δεν υφίσταται ανώτατο πλαφόν στο εισιτήριο σε όσα πλοία αναχωρούν από τον Πειραιά και επιστροφή, σε προορισμούς που εξυπηρετούνται από πλοία που ανήκουν σε δύο τουλάχιστον ανεξάρτητες εταιρείες και ο λιμένας προορισμού έχει ετήσιο αριθμό διακινουμένων επιβατών (αποβιβασθέντες και επιβιβασθέντες) άνω των 150.000, βάσει των πρόσφατων διαθέσιμων ετήσιων στατιστικών στοιχείων ή εάν ο λιμένας προορισμού έχει ετήσιο αριθμό διακινουμένων επιβατών (αποβιβασθέντες και επιβιβασθέντες) άνω των 300.000, βάσει των πρόσφατων διαθέσιμων ετησίων στατιστικών στοιχείων.

– Τα λιμάνια που αφορά η απόφαση ανακοινώνονται με κοινή εγκύκλιο των υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία επικαιροποιείται τουλάχιστον μία φορά ετησίως και το αργότερο μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.

– Σε μεικτό δρομολόγιο, που περιλαμβάνει αφενός «ελεύθερες» συνδέσεις και αφετέρου συνδέσεις «δημόσιας υπηρεσίας», η τιμή ναύλου για κάθε λιμένα προορισμού σύνδεσης «δημόσιας υπηρεσίας» δεν θα υπερβαίνει την τιμή ναύλου του τελευταίου προ αυτού λιμένα «ελεύθερης» σύνδεσης.

– Η ανωτάτη τιμή ναύλου της χειμερινής περιόδου (1/11-31/3) δεν θα υπερβαίνει την αντίστοιχη χαμηλότερη τιμή ναύλου που διαμορφώθηκε από την ίδια πλοιοκτήτρια εταιρεία την προηγούμενη θερινή περίοδο (1/4 μέχρι 31/10) κ.λπ.

Νέες τιμές

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν πρόκειται να υπάρξει άμεσα κάποια μεταβολή στις τιμές των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Οι όποιες αλλαγές και η νέα τιμολογιακή πολιτική της κάθε εταιρείας αναμένεται να ανακοινωθούν μετά τις 15 Μαΐου και εν όψει της θερινής περιόδου.

Οι περισσότερες εταιρείες μελετούν ήδη ένα σύστημα τιμολόγησης, ανάλογο με αυτό που ισχύει στην Αδριατική, το οποίο προβλέπει χαμηλή, μέση και υψηλή περίοδο, ενώ θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανάλογα τις ημέρες (χαμηλότερες τιμές στο μέσο της εβδομάδας, υψηλότερες το Σαββατοκύριακο) αλλά και το δρομολόγιο (π.χ. εκπτώσεις στα ημερήσια δρομολόγια προς Κρήτη κ.λπ.).

Τέλος, καλύτερες τιμές θα απολαμβάνουν οι επιβάτες που θα κλείνουν έγκαιρα θέση (early booking). Ολα αυτά βέβαια θα πρέπει να συνυπολογισθούν με μία αύξηση του μέσου ονομαστικού ναύλου (μπορεί να φθάσει από 0,50 λεπτά έως 3 ευρώ), ανάλογα το δρομολόγιο. Πάντως, στην ανακοίνωση του ΥΕΝ τονίζεται ότι πεποίθηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας είναι ότι η απελευθέρωση, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού, θα οδηγήσει στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στην ακτοπλοΐα αλλά και σε καθήλωση των τιμών. Παράλληλα, θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρείες να αναπτύξουν το επενδυτικό και εμπορικό τους πρόγραμμα για τα επόμενα χρόνια, που θα βοηθήσει στην προσέλκυση νέων πλοίων.

Αντιδράσεις

Θετικά τοποθετείται στην απελευθέρωση των ναύλων ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ), ωστόσο θεωρεί επιβεβλημένη τη θεσμοθέτηση ενός Κώδικα Δεοντολογίας, που θα διασφαλίζει την πλήρη και διαφανή ενημέρωση των καταναλωτών και της τουριστικής αγοράς για την τιμολογιακή πολιτική κάθε εταιρείας, την ίση και χωρίς διακρίσεις προσβασιμότητα των κρατήσεων όλων των εταιρειών, την προστασία από εναρμονισμένες πρακτικές και τιμολογιακές πολιτικές, τη διασφάλιση συνθηκών έντονου και υγιούς ανταγωνισμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς και την προστασία του καταναλωτή, σε περιπτώσεις ακυρώσεων δρομολογίων, καθυστερήσεων κ.ο.κ.

Σε αντίθετο μήκος κύματος, ο Συνασπισμός, με ανακοίνωσή του, επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι «ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας μπορεί να μιλάει για τους ‘νταβατζήδες’ αλλά με την πρωτοφανή απόφασή του για γενική απελευθέρωση των ναύλων και μάλιστα σε όλες, στην ουσία, συλλήβδην, τις ακτοπλοϊκές γραμμές, προσφέρει απλόχερα ένα μεγάλο δώρο στους εκβιάζοντες εφοπλιστές».

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Παρασκευή, 5 Μαϊου 2006 07:00

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Διευκρινιστική Εγκύκλιος για τη χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013

Διαβάστε ποιοι είναι οι δικαιούχοι των δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013. Μάθετε τα δικαιολογητικά και τον τρόπο χορήγησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της σχετικής …

Λευκά 9θέσια ταξί χωρίς ταξίμετρα για ΑμεΑ

Λευκό θα είναι το χρώμα των ταξί ειδικής μίσθωσης που θα κυκλοφορήσουν χωρίς ταξίμετρο και βάσει τιμοκαταλόγου, σε τουριστικές πιάτσες και ξενοδοχεία. Στην Περιφέρεια της Αττικής πρόκειται να …

Οι κίνδυνοι όταν ταξιδεύεις αεροπορικώς με το αναπηρικό σου κάθισμα [Video]

Όταν είσαι ανταποκριτής του BBC αναγκάζεσαι να ταξιδεύεις συχνά με αεροπλάνο – το να πετάς, όμως, με αναπηρικό κάθισμα είναι μερικές φορές πιο δύσκολο απ’ όσο πρέπει. Όταν είσαι υποχρεωμένος να πετάς …

Γίνε Blogger Οδικής ασφάλειας & λάβε μέρος στον διαγωνισμό της Ευρωπαϊκής Χάρτας Οδικής Ασφάλειας

Τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο μεταξύ των νέων ηλικίας 15-19 ετών. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η αντίληψη ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι …

Όταν ο οδηγός του λεωφορείου έχει τη μέση του…

«Είμαι κινητικά ανάπηρος, παραπληγικός, από το 1993 και (δια, μετά)κινούμαι με το ελαφρύ καροτσάκι μου. Τα πρώτα χρόνια της αναπηρίας μου είχα δυνάμεις και όρεξη διεκδικήσεως μιας ζωής όσο το δυνατόν …