Κανονισμός για πρόσβαση αναπήρων στα αεροπλάνα

ΤΕΛΟΣ επιχειρείται να τεθεί στην καθημερινή ταλαιπωρία των ατόμων με αναπηρία που ταξιδεύουν, με κανονισμό που υιοθέτησαν οι υπουργοί Μεταφορών της Ε.Ε. στις 9 Ιουνίου, στις Βρυξέλλες.

Μέχρι σήμερα, δεν υπήρχε κανένας νόμος στην Ευρώπη για την προστασία των ατόμων με αναπηρία που ταξιδεύουν αεροπορικώς, με αποτέλεσμα αρκετές αεροπορικές εταιρείες να αρνούνται την επιβίβαση ή βοήθεια των ατόμων με αναπηρία, ενώ κάποιες άλλες ανέπτυξαν ένα σύστημα ποσόστωσης, βάσει του οποίου οριζόταν ένας μέγιστος αριθμός ατόμων με αναπηρία ανά πτήση, ανεξάρτητα από την κατηγορία της αναπηρίας.

Ο νέος Κανονισμός θα απαγορεύει την άρνηση επιβίβασης ή της κράτησης θέσης σε πτήσεις λόγω αναπηρίας, ενώ οι επιβάτες με αναπηρία θα πρέπει να λαμβάνουν βοήθεια χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση, πράγμα που μέχρι τώρα βρισκόταν στη διακριτική ευχέρεια των υπευθύνων του αεροδρομίου.

Σημαντικό μέτρο είναι επίσης η κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού εξυπηρέτησης των επιβατών, έχοντας στο επίκεντρο αυτής της εκπαίδευσης την ίση μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία με τους λοιπούς επιβάτες. Το δικαίωμα στη μη άρνηση επιβίβασης ή κράτησης θέσης θα είναι εφαρμόσιμο από το καλοκαίρι του 2007, ενώ το σύνολο του Κανονισμού θα τεθεί πλήρως σε εφαρμογή ένα χρόνο αργότερα και θα ισχύει για ευρωπαϊκά αεροδρόμια και αερογραμμές.

Με αφορμή την εξέλιξη αυτή, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία κ. Γ. Βαρδακαστάνης, δήλωσε ότι: «Οι προσπάθειες της Ευρώπης να εξαλείψει τα σύνορα και να καταστήσει δυνατή την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών της αποτελεί συχνά μια ουτοπία για τα άτομα με αναπηρία. Τόσο για τα ίδια τα άτομα με αναπηρία, όσο και για τις οικογένειές τους, τα ταξίδια είναι συχνά αδύνατα, γεγονός που υπαγορεύουν είτε αυθαίρετοι λόγοι, είτε η συγκεκριμένη πολιτική που ακολουθείται για μια καριέρα σε ανάλογα επαγγέλματα. Ο νέος Κανονισμός θα αλλάξει τις ζωές των ατόμων με αναπηρία και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα στη μάχη κατά της διακριτικής μεταχείρισης, αφού αν μη τι άλλο, αφορά στην προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων».

Σύμφωνα με τον κ. Βαρδακαστάνη, ο Κανονισμός αφήνει ωστόσο περιθώρια άρνησης της επιβίβασης στα άτομα με αναπηρία, επικαλούμενος «λόγους ασφαλείας», οι οποίοι παραμένουν αδιευκρίνιστοι. Σε περίπτωση που οι λόγοι αυτοί καθοριστούν σε επίπεδο κρατών – μελών, μπορούν να προκαλέσουν ισχυρά εμπόδια στη μετακίνηση των επιβατών με αναπηρία.

Σημείωσε ακόμη, ότι τα κριτήρια ασφάλειας πρέπει να εναρμονίζονται διεθνώς ή σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Διαφορετικά, ένα άτομο με αναπηρία θα έχει τη δυνατότητα μετακίνησης από μια χώρα σε άλλη, χωρίς να δύναται να επιστρέψει στην αφετηρία, αφού θα υπόκειται σε διαφορετική νομοθεσία. Χαρακτηριστικά, ο κ. Βαρδακαστάνης υπογράμμισε ότι η ύπαρξη εναρμονισμένων κριτηρίων διευκολύνει τα άτομα με αναπηρία να κατανοούν τα δικαιώματά τους και προσδίδει σε όλο το σύστημα περισσότερη διαφάνεια για όλους.

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2006

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Τα δικαιολογητικά για προσλήψεις ΑμεΑ

Οι υποψήφιοι όλων των κατηγοριών, των οποίων η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση έχει κριθεί ως έγκυρη από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, θα κληθούν με ανάρτηση της σχετικής πρόσκλησης στο κατάστημα της …

Ειδικό τέλος υπέρ ΑμεΑ στις αερομεταφορές

Στην επιβολή ενός νέου τέλους στις αερομεταφορές υπέρ των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) πρόκειται να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται να …

Χρυσές δουλειές για το «καλό» των ΑμεΑ

Χρυσές δουλειές για το «καλό» των ΑμεΑ Στην Ελλάδα, ακόμη και τα προβλήματα των ΑμεΑ αποτελούν ευκαιρία επαγγελματικής ενασχόλησης για εύκολο κέρδος. Αρκεί να μη χρειαστεί να τους «αντιμετωπίσουμε» …

Δικαίωμα στο θάνατο;

Η Süddeutsche Zeitung σημειώνει για την ευθανασία ότι σε ορισμένες περιπτώσεις «είναι αδιαμφισβήτητο ότι υπάρχει αβάσταχτος πόνος και ότι ο γιατρός θα πρέπει να μην τιμωρείται όταν βοηθάει σε …

Σουμάχερ: Θα τα καταφέρει;

Η βίλα του στη Γενεύη έχει μετατραπεί σε κλινική - Η σύζυγός του, Κορίνα, δεν χάνει στιγμή την ελπίδα της, όμως, πολλοί προειδοποιούν ότι το αστέρι της Φόρμουλα 1 δεν θα είναι ποτέ ξανά ο ίδιος …