ΥΠΕΠΘ: Εγκύκλιος για παράλληλη στήριξη μαθητών με αναπηρία

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Μαρούσι, 25/8/2009
Αρ.Πρωτ.: 102224/Γ6

Α/ΒΑΘΜΙΑΣ & Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. &Δ.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Α. Παπανδρέου 37
151 80 Μαρούσι
Πληροφορίες : Π. Γκίκα
Τηλ. 2103442928
Fax: 2103442182

ΤΜΗΜΑ Γ’
Προς:
1) Τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης.
2) Τις Δ.νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπάιδευσης
3) Στα Σχολεία μέσω των Γραφείων Εκπαίδευσης
4) Όλους τους Σχολικούς Συμβούλους Γενικής και Ειδικής Αγωγής.
5) Στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. όλης της χώρας.

ΘΕΜΑ: «Ειδικότερα θέματα φοίτησης μαθητών με αναπηρία: παράλληλη στήριξη, στήριξη με ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και διδασκαλία στο σπίτι.»

Σε εφαρμογή του νόμου 3699/2008 (ΦΕΚ Α’ 199 ) από το σχολικό έτος 2009-2010 και εφεξής, για τα ειδικότερα θέματα φοίτησης των μαθητών με αναπηρία ισχύουν τα εξής:

Α. Παράλληλη στήριξη

• Η αίτηση για έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από 25 Αυγούστου έως και 20 Οκτωβρίου εκάστου έτους.
• Με την αίτησή του για παροχή παράλληλης στήριξης, ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Αρμόδιο όργανο για την εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Στη γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης.
Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης, η γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, ήτοι να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν αρκεί η ένταξη του μαθητή στo τμήμα ένταξης.

• Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ., μέσω της αντίστοιχης Δ/νσης Εκπαίδευσης.

• Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές.

• Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικούς του ΥΠ.Ε.Π.Θ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

• Η πράξη έγκρισης παροχής παράλληλης στήριξης ισχύει για ένα σχολικό έτος.

• Κατ’ εξαίρεση για τους μαθητές με αυτισμό για τους οποίους έχει εγκριθεί από τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. η παροχή παράλληλης στήριξης για το έτος 2008-2009 (άρθρο 7 § 4, περ. γ΄ του ν.3699/2008 ), δεν απαιτείται η υποβολή νέων δικαιολογητικών για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Β. Στήριξη σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται

Για τους μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται οι διατάξεις του άρθρου 6 § 2 του ν. 3699/2008 προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό (Ε.Β.Π.).

• Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από 25 Αυγούστου έως και 20 Οκτωβρίου εκάστου έτους, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε.Β.Π. ανακύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία.

Με την αίτησή του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή από δημόσια υγειονομική επιτροπή.

• Οι ανωτέρω αιτήσεις καθώς και βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. μέσω της αντίστοιχης Δ/νσης Εκπαίδευσης.

• Η στήριξη των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται παρέχεται μόνο από ειδικό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται από το ΥΠ.Ε.Π.Θ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

• Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης από Ε.Β.Π.

Με απόφαση του ΥΠ.Ε.Π.Θ. εγκρίνεται η παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται.

Οι πιστώσεις για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε προσωπικό (εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) στην Ειδική Αγωγή θα διατίθενται κατά προτεραιότητα ως εξής:
1) ΣΜΕΑΕ
2) Τμήματα ένταξης και
3) Παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης από Ε.Β.Π.

Γ. Διδασκαλία στο σπίτι

Σύμφωνα με το άρθρο 6 § 4 περ. γ΄ εδ. β΄ του ν. 3699/2008 και το υπ’ αριθμ. 6622/Γ6/20-1-2009 έγγραφο της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ., η έγκριση της διδασκαλίας στο σπίτι γίνεται από τον Δ/ντή Εκπαίδευσης της αντίστοιχης βαθμίδας.
Θα πρέπει ο κατάλογος των εγκεκριμένων διδασκαλιών στο σπίτι να διαβιβάζεται από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. για ενημέρωση.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ Θ. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ

Εσωτερική Διανομή:
1. Γραφείο Υφυπουργού
2. Γραφείο Γεν. Γραμματέα
3. Γραφείο Ειδικού Γραμματέα
4. Δ/νση Σπουδών Α/θμιας & Δ/θμιας
5. Γενική Δ/νση Σπουδών Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης
6. Δ/νση Ειδικής Αγωγής

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …