Όχι της Ε.Σ.ΑμεΑ στο Μηχανογραφικό Δελτίο του στιγματισμού της αναπηρίας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μοναδική λύση η παράταση συμπλήρωσής του χωρίς αποκλεισμούς από καμία σχολή από τους υποψηφίους

Αντιπροσωπεία της Εκτελεστικής Γραμματείας της Ε.Σ.ΑμεΑ με επικεφαλής τον Πρόεδρος της κ. Ι. Βαρδακαστάνη συναντήθηκε το βράδυ της Τρίτης 23 Νοεμβρίου 2010 με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Ι. Πανάρετο για να συζητηθεί αναλυτικά το μείζον θέμα του μηχανογραφικού δελτίου εισαγωγής υποψηφίων φοιτητών με αναπηρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και η νέα πρόσκληση που εξέδωσε το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Πατρών για την εισαγωγή των ατόμων με αναπηρία. Η συνάντηση αυτή προέκυψε μετά τη σφοδρή αντίδραση του αναπηρικού κινήματος στο απαράδεκτο μηχανογραφικό δελτίο εισαγωγής ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο είναι αίολο, αδιαφανές, διάτρητο, διαβλητό και εμφορείται από ένα σκληρό υφέρποντα ρατσισμό.


Η Ε.Σ.ΑμεΑ εξήγησε στον Υφυπουργό ότι το νέο αυτό μηχανογραφικό, του οποίου η συμπλήρωση από τους υποψηφίους λήγει σήμερα 24 Νοεμβρίου 2010 αποτελεί μηχανογραφικό δελτίο αποκλεισμού των περισσοτέρων κατηγοριών αναπηρίας από τις ανώτατες και ανώτερες σχολές, γεγονός που επιφέρει στην επιφάνεια χρόνια ριζωμένα στερεότυπα και προκαταλήψεις για την αναπηρία.

Τα αναπάντητα ερωτήματα/διαπιστώσεις που τέθηκαν από τους εκπροσώπους της Ε.Σ.ΑμεΑ στον Υφυπουργό αποτυπώνουν ανάγλυφα την πραγματικότητα: Υπάρχουν τμήματα Πανεπιστημίων (π.χ. Ελληνικής Φιλολογίας Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Ναυπηγικής ΤΕΙ Πειραιά κ.α.) που αποκλείουν ΟΛΕΣ τις παθήσεις!!! ενώ αντίστοιχα τμήματα άλλων Πανεπιστημίων δεν αποκλείουν καμία πάθηση. Βεβαίως υπάρχουν εκπαιδευτικά Ιδρύματα, όπως το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας, το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, το Πανεπιστήμιο Πειραιά, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, τα οποία δεν αποκλείουν καμία πάθηση. Είναι λοιπόν απόλυτα δίκαιο και λογικό να απαντήσουν τα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για ποιο λόγο και με βάση ποια κριτήρια αποκλείουν παθήσεις τις οποίες άλλα Ιδρύματα δεν αποκλείουν. Ακόμα και εάν επικαλεστεί κανείς την ιατρική και διαγνωστική προσέγγιση για την αναπηρία, πως εξηγείται το γεγονός ότι ιατρικές σχολές όπως η ιατρική του Πανεπιστημίου Πατρών δεν αποκλείουν καμία πάθηση. Το οξύμωρο, βέβαια, έγκειται στο ότι υπάρχουν φιλοσοφικές-φιλολογικές σχολές οι οποίες αποκλείουν τις περισσότερες ή όλες τις παθήσεις!!!

Υπάρχουν μουσικές σχολές οι οποίες αποκλείουν τους τυφλούς. Δηλαδή με αυτή τη λογική στον αείμνηστο πιανίστα Θέμελη λόγω της αναπηρίας του δεν θα επιτρέπονταν οι μουσικές σπουδές. Ή αν ήταν στην Ελλάδα ο μεγάλος Ανδρέας Μποτσέλι δεν θα του επέτρεπαν να φοιτήσει σε καμία σχολή. Υπάρχουν σχολές φυσικής αγωγής, όπως αυτή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από τις οποίες αποκλείονται όλες οι αναπηρίες εκτός του ινσουλινοεξαρτώμενου σακχαρώδη διαβήτη. Εύλογα διερωτάται κανείς, εάν υπάρχει συγγενής διαβητικός σε αυτούς που αποφάσισαν για αυτή τη Σχολή.!

Αφοπλιστικότατο, βεβαίως, είναι το ερώτημα τι θα γινόταν εάν ένα άτομο με αναπηρία περνούσε με επιτυχία στις γενικές εξετάσεις για την εισαγωγή του σε ένα τμήμα, στο οποίο θα αποκλείονταν η εγγραφή του με το σύστημα της ποσόστωσης του 5%. Από αυτό το παράδειγμά διακρίνει κανείς την άκριτη και ανεξέλεγκτη εξουσία που ασκείται ακόμη και από τον ¨πνευματικό¨ κόσμο στα άτομα με αναπηρία. Γιατί στην περίπτωση που το άτομο με αναπηρία περνούσε επιτυχώς τις εξετάσεις (η περίπτωση δεν είναι υποθετική αφού υπάρχουν μαθητές με αναπηρία σημαιοφόροι) την εξουσία την είχε το ίδιο το άτομο με αναπηρία στα χέρια του, ενώ στην περίπτωση της εισαγωγής του με το σύστημα της ποσόστωσης του 5% η εξουσία ασκείται από τα Πανεπιστήμια και το Υπουργείο Παιδείας. Και όπως αποδεικνύεται από τον τρόπο κατάρτισης του μηχανογραφικού, μέρος της Πανεπιστημιακής Κοινότητας αντί να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές αντιλήψεις για την αναπηρία ασπάζεται και συντηρεί αντιλήψεις σκοταδισμού και άκρατου ρατσισμού.

Βεβαίως, το Υπουργείο δεν μπορεί να προσπεράσει το γεγονός ότι το θέμα του μηχανογραφικού δελτίου έχει τεθεί πλέον στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και κινδυνεύει να λάβει διαστάσεις που θα εκθέσουν ανεπανόρθωτα τη χώρα μας.

Μετά από μαραθώνια συζήτηση, οι εκπρόσωποι της Ε.Σ.ΑμεΑ πρότειναν στον Υφυπουργό μία και μοναδική λύση: Την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου από τους υποψηφίους με αναπηρία, χωρίς αποκλεισμούς από καμία σχολή, και την παράταση της συμπλήρωσής τους κατά μία εβδομάδα, ώστε οι υποψήφιοι να δηλώσουν τις σχολές επιλογής τους. Η Ε.Σ.ΑμεΑ. τόνισε ότι αυτή είναι η μοναδική λύση για να μην γίνει πράξη αυτό το μηχανογραφικό δελτίο που αποτελεί όνειδος για την ελληνική κοινωνία. Οι εκπρόσωποι της Ε.Σ.ΑμεΑ. τόνισαν, επανειλημμένως, ότι το μηχανογραφικό αυτό δελτίο είναι αίολο, διάτρητο, αντισυνταγματικό και υποκρύπτει έναν υφέρποντα ρατσισμό και κάλεσαν τον Υφυπουργό να υιοθετήσει την ανωτέρω προτεινόμενη λύση η οποία είναι η μοναδικά αποδεκτή για το αναπηρικό κίνημα.

Ο Υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα απαντήσει στα όσα εξέθεσε η Ε.Σ.ΑμεΑ. την Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010.

Αυτονόητο είναι ότι η Ε.Σ.ΑμεΑ και οι φορείς – μέλη της αναμένουν από τον Υφυπουργό να δώσει το πράσινο φως για την παράταση της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού από τους υποψηφίους με αναπηρία χωρίς περιορισμούς. Καμία άλλη λύση δεν μπορεί να γίνει δεκτή. Σε διαφορετική περίπτωση, η Ε.Σ.ΑμεΑ και οι φορείς μέλη της θα προβούν σε ενέργειες νομικές, πολιτικές και κοινωνικές για να προστατεύσουν την αξιοπρέπεια των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους.

Με την ευκαιρία της 3η Δεκέμβρη 2010 που πλησιάζει, η Ε.Σ.ΑμεΑ καλεί όλους και όλες να δώσουν το παρόν στο Παναναπηρικό- Πανελλήνιο Συλλαλητήριο στις 10: 00 το πρωί στην πλατεία Συντάγματος, εκεί, που θα ακουστεί ηχηρό το μήνυμα ενάντια σε κάθε μορφή εξουσίας Πολιτικής και Κοινωνικής, η οποία συντηρεί το καθεστώς της άνισης μεταχείρισης και έρχεται σε αντίθεση με τα θεμελιώδη δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον Πρόεδρο της Ε.Σ.Α.μεΑ. κ. Ι. Βαρδακαστάνη στο κινητό τηλέφωνο 6937157193.

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …