Όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ., χωρίς οδηγό

Αριθμ. 16597/29.12.2010
Όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.), χωρίς οδηγό
Αριθμ. 16597 (ΦΕΚ Β’ 2156/31.12.2010)

Θέμα Απόφασης: Όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.), χωρίς οδηγό.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Σημαντική η απόφαση των υπουργών, αλλά για μια ακόμη φορά απουσιάζουν οι καταναλωτές με παραπληγίες και με τετραπληγίες. Και εντάξει όταν πρόκειται για τα συμφέροντα των Ελλήνων παραπληγικών και τετραπληγικών καταναλωτών. Όταν όμως πρόκειται για τα συμφέροντα των τουριστών με παραπληγία ή με τετραπληγία ή των Ελλήνων επαγγελματιών παραπληγικών και τετραπληγικών, τότε χάνονται πολλά λεφτά, και αυτά τα λεφτά δεν χάνονται από το κράτος και από τους δημόσιους υπαλλήλους. Αυτά τα λεφτά χάνονται από επιχειρήσεις που δεν μπορούν να κάνουν δουλειές με μια (ίσως τη μεγαλύτερη) μειονότητα καταναλωτών (των καταναλωτών με αναπηρίες), χάνονται από τουρίστες με παραπληγίες και με τετραπληγίες που θα προτιμήσουν να επισκεφτούν κάποιο άλλο κράτος στο οποίο θα μπορέσουν να νοικιάσουν κάποιο αυτοκίνητο προσπελάσιμο.

Είναι τόσο απλό: Τα αυτοκίνητα γίνονται προσπελάσιμα για οδηγούς με παραπληγία ή με (χαμηλές) τετραπληγίες με φορητά χειριστήρια αξίας 150 €. Όταν πρόκειται για επιβάτες με σοβαρές τετραπληγίες, τότε χρειάζονται τροποποιημένα αυτοκίνητα για να μπορούν να επιβαίνουν οι τουρίστες ως επιβάτες μαζί με το αναπηρικό τους κάθισμα.

Μπορούμε να σκεφτούμε πόσους τουρίστες έχουμε χάσει; Μπορούμε να σκεφτούμε ότι έχουμε χάσει έναν πολύ σημαντικό κλάδο του τουρισμού που είναι ο προσαρμοσμένος τουρισμός και ο τουρισμός που απευθύνεται σε τουρίστες με παραπληγίες και με τετραπληγίες;

Με τέτοιες νοοτροπίες και με τέτοιες νομοθεσίες όχι απλώς δεν μπορούμε να βγούμε από την οικονομική κρίση, αλλά ακόμη και εάν δεν υπήρχε οικονομική κρίση, αυτές οι νομοθεσίες και οι υπουργικές αποφάσεις δημιουργούν από μόνες τους οικονομική κρίση, αφού η πατρίδα «μας» αποφεύγει τη μειονότητα των καταναλωτών με παραπληγίες, με τετραπληγίες και με κινητικές αναπηρίες.

Και η οικονομική κρίση να μην υπήρχε, εμείς οι Έλληνες θα την είχαμε δημιουργήσει, και μάλιστα με νόμο…

Έχοντας υπόψη:

1. Τα άρθρα 32 και 54 του ν. 3498/2006 «Ανάπτυξη ιαματικού τουρισμού και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 230).

2. Τις διατάξεις του άρθρου 8 του ν.δ. 701/70 «περί ενεργούμενων δια κατηγοριών τινών αυτοκινήτων μεταφορών και επιβαλλομένων διοικητικών κυρώσεων σε κατόχους αυτών» (ΦΕΚ Α’ 220).

3. Το ν. 3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α) «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και λοιπές διατάξεις».

4. Το Μέρος Πρώτο του Ν. 3844/2010 Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 63).

5. Τις διατάξεις των άρθρων 2, 3 και 4 του ν. 2160/1993 «Ρυθμίσεις για τον τουρισμό και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. Α’ 118).

6. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 29/Α).

7. Τον ν. 3270/2004 «Αρμοδιότητες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και θέματα τουρισμού» (Φ.Ε.Κ. Α’ 187).

8. Το π.δ. 186/2009 « Συγχώνευση των Υπουργείων Πολιτισμού και Τουριστικής Ανάπτυξης» (ΦΕΚ Α’ 213).

9. Το π.δ. 15/2010 « Σύσταση Γενικής Γραμματείας Τουρισμού στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού» (ΦΕΚ Α’ 35).

10. Το π.δ. 187/09 (Φ.Ε.Κ. Α’ 214) «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών».

11. Την υπ’ αρ. 514170/ειδ. αρ. 64/26.0410.05.95 απόφαση των Υπουργών Τουρισμού και Μεταφορών και Επικοινωνιών «Όροι και προϋποθέσεις συστάσεως και λειτουργίας επιχειρήσεων ολικής εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, άνευ οδηγού» (ΦΕΚ Β’ 389) όπως τροποποιήθηκε με την με αριθμ. Τ2652/27.05.98 (ΦΕΚ Β’ 568) κοινή απόφαση Υπουργών Ανάπτυξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών, την με αριθμ. Τ/630/10.2.2000 (Β’ 212) όμοια απόφαση, την με αριθμ. 552/27.02.07 (ΦΕΚ Β’ 320) απόφαση Γενικού Γραμματέα EOT και την με αριθμ. 11322/18.06.09 (Β’ 1224) κοινή απόφαση Υπουργών Τουριστικής Ανάπτυξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών.

12. Το ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Την κατάργηση της με αρ. 514170/ειδ. αρ. 64/26.0410.05.95 απόφασης των Υπουργών Τουρισμού και Μεταφορών και Επικοινωνιών «Όροι και προϋποθέσεις συστάσεως και λειτουργίας επιχειρήσεων ολικής εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, άνευ οδηγού» (ΦΕΚ Β’ 389), όπως ισχύει.

Άρθρο 2

  1. Για τη λειτουργία επιχείρησης εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ. χωρίς οδηγό, απαιτείται Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.), το οποίο χορηγείται από την οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (EOT) και είναι αορίστου διάρκειας.
  2. Οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ. χωρίς οδηγό, πρέπει να διαθέτουν ελάχιστο αριθμό εκμισθούμενων αυτοκινήτων, ως εξής:
    α. Επιχειρήσεις που βρίσκονται στην περιοχή της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης: τριάντα πέντε (35)
    β. Επιχειρήσεις που βρίσκονται στα διοικητικά όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης: είκοσι πέντε (25)
    γ. Επιχειρήσεις που βρίσκονται στις νήσους Κρήτη, Ρόδο και Κέρκυρα: δεκαπέντε (15)
    δ. Επιχειρήσεις που βρίσκονται στην υπόλοιπη επικράτεια: δέκα (10)
    ε. Για χαρακτηρισμένες άγονες νησιωτικές ή ημιορεινές και προβληματικές ηπειρωτικές περιοχές, ο ελάχιστος αριθμός των αναφερομένων οχημάτων δύναται να μειώνεται σε έξι (6) μετά από απόφαση του Προέδρου του EOT.

  3. Οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ. χωρίς οδηγό δύνανται να εκμισθώνουν και αυτοκινούμενα τροχόσπιτα χωρίς οδηγό καθώς και τεθωρακισμένα επιβατηγά αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, εγκεκριμένου τύπου και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Τα παραπάνω οχήματα συμπεριλαμβάνονται στον ελάχιστο αριθμό αυτοκινήτων, ανάλογα με την έδρα της επιχείρησης, όπως ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου αυτού.

Άρθρο 3

  1. Για τη χορήγηση του Ε.Σ.Λ. υποβάλλονται στην οικεία Π.Υ.Τ. του Ε.Ο.Τ., τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
    α. Αίτηση δήλωση, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν. 1599/1986, στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία του αιτούντος φυσικού ή νομικού προσώπου, ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) και η Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) στην οποία ανήκει, σύμφωνα με το Υπόδειγμα του Παραρτήματος Ι. Για τα νομικά πρόσωπα η αίτηση υποβάλλεται από τον κατά περίπτωση νόμιμο εκπρόσωπο και συνοδεύεται από τα έγγραφα που αποδεικνύουν τη νόμιμη σύσταση και λειτουργία τους.
    β. αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης, έκδοσης τελευταίου τριμήνου, από το οποίο να προκύπτει ότι ο αιτών δεν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα ή για κάποιο από τα πλημμελήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, παραχάραξης, βαριάς σωματικής βλάβης, παράβασης των διατάξεων περί ναρκωτικών ή των διατάξεων που αναφέρονται στα ήθη. Το ανωτέρω δικαιολογητικό αναζητείται υπηρεσιακά εφόσον εκδίδεται από ημεδαπή αρχή.
    γ. Πιστοποιητικό Γραμματέα Πρωτοδικών έκδοσης τελευταίου τριμήνου από το οποίο να προκύπτει ότι ο αιτών δεν έχει κηρυχθεί σε πτώχευση. Το ανωτέρω δικαιολογητικό αναζητείται υπηρεσιακά εφόσον εκδίδεται από ημεδαπή αρχή.
    Φυσικά πρόσωπα που έχουν την ιθαγένεια άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε. ή νομικά πρόσωπα που έχουν την έδρα τους σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. υποβάλλουν ισοδύναμα έγγραφα που έχουν εκδοθεί από αρμόδια δικαστική ή διοικητική αρχή του κράτους μέλους με τα οποία βεβαιώνεται η μη καταδίκη για τα ανωτέρω αδικήματα και η μη κήρυξη σε πτώχευση. Αν στη χώρα καταγωγής ή προέλευσης δεν προβλέπεται η έκδοση εγγράφου ισοδύναμου προς το πιστοποιητικό μη κήρυξης σε πτώχευση ή το απόσπασμα ποινικού μητρώου, τούτο είναι δυνατόν να αντικατασταθεί από ένορκη βεβαίωση ή για τα κράτη όπου δεν υφίσταται τέτοια, από υπεύθυνη δήλωση, η οποία υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο ενώπιον της αρμόδιας δικαστικής ή διοικητικής αρχής ή κατά περίπτωση ενώπιον συμβολαιογράφου της χώρας καταγωγής ή προέλευσης, οι οποίοι χορηγούν βεβαίωση περί παροχής της ένορκης βεβαίωσης ή της υπεύθυνης δήλωσης. Η δήλωση περί μη κήρυξης σε πτώχευση μπορεί επίσης να δοθεί ενώπιον αρμόδιου επαγγελματικού οργανισμού. Τα έγγραφα που εκδίδονται σύμφωνα με τα ανωτέρω δεν είναι δυνατό να υποβληθούν μετά την πάροδο τριών μηνών από την ημερομηνία έκδοσής τους.
    δ. Τίτλοι ιδιοκτησίας ή συμφωνητικό μίσθωσης ή παραχώρησης χρήσης από το οποίο να προκύπτει ότι η επιχείρηση διαθέτει πλήρη και ανεξάρτητη γραφειακή εγκατάσταση εμβαδού τουλάχιστον 20 τ.μ..
    ε. Τίτλοι ιδιοκτησίας ή συμφωνητικό μίσθωσης ή παραχώρησης χρήσης από το οποίο να προκύπτει ότι η επιχείρηση διαθέτει χώρο στάθμευσης για το σύνολο των οχημάτων. Το ελάχιστο εμβαδόν του χώρου στάθμευσης είναι 6 τ.μ. ανά εκμισθούμενο όχημα.
    στ. Απόδειξη κατάθεσης παραβόλου ποσού τριακοσίων ευρώ (300,00 €) πλέον χαρτοσήμου, υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο κατατίθεται σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ., στον κωδικό 3741. Ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) του εν λόγω ποσού, μεταφέρεται από το Ελληνικό Δημόσιο στον προϋπολογισμό του EOT.
    ζ. Απόδειξη κατάθεσης υπέρ Ταμείου Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω.) ποσού εξήντα ευρώ (60,00 €), το οποίο κατατίθεται στο λογαριασμό 040/54602554 της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδας.
    η. Εγγυητική επιστολή σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8 της απόφασης αυτής.
    θ. Πιστοποιητικό ταξινόμησης και φωτοαντίγραφο των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων που διαθέτει η επιχείρηση.
    Εάν από τα δικαιολογητικά αυτά δεν προκύπτει η ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας των οχημάτων, προσκομίζεται και οποιοδήποτε έγγραφο της κρατικής αρχής της χώρας που ταξινομήθηκε το όχημα, επικυρωμένο από αρμόδια αρχή, από το οποίο προκύπτει η ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας του.

  2. Τα δικαιολογητικά (β), (γ), και (η) της παρ. 1 του άρθρου αυτού υποβάλλονται στην οικεία Π.Υ.Τ. του Ε.Ο.Τ. κάθε πέντε (5) χρόνια. Σε περίπτωση μη υποβολής των δικαιολογητικών αυτών αφαιρείται το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας με απόφαση του Προϊσταμένου της οικείας Π.Υ.Τ. του E.O.T..
  3. Οποιαδήποτε μεταβολή των στοιχείων που αναγράφονται στο Ε.Σ.Λ. δηλώνεται στην οικεία Π.Υ.Τ. του Ε.Ο.Τ. και προσκομίζονται τα αντίστοιχα για κάθε περίπτωση δικαιολογητικά για την προσήκουσα τροποποίηση του Ε.Σ.Λ.. Ομοίως δηλώνεται οποιαδήποτε μεταβολή του συνολικού αριθμού εκμισθούμενων οχημάτων της επιχείρησης και προσκομίζονται τα δικαιολογητικά (η) και (θ) της παρ. 1 για κάθε νέο όχημα.
  4. Το Ε.Σ.Λ. εκδίδεται από την αρμόδια υπηρεσία σε προθεσμία πενήντα ημερών (50) από την πλήρη υποβολή των δικαιολογητικών που προβλέπονται ανωτέρω. Για κάθε αίτηση χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας χορηγείται βεβαίωση υποβολής αιτήματος στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία της παραγράφου 5 του άρθρου 14 του Ν. 3844/2010. Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της ανωτέρω προθεσμίας τεκμαίρεται ότι το Ε.Σ.Λ. έχει εκδοθεί σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 14 του Ν. 3844/2010 (Φ.Ε.Κ. 63/Α’/352010) και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει σχετική βεβαίωση από την αρμόδια για τη χορήγηση του Ε.Σ.Λ. αρχή.

Άρθρο 4

  1. Οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ι.Χ. αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, δύνανται να ιδρύουν υποκαταστήματα σε όλη την ελληνική επικράτεια υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν τον ελάχιστο αριθμό αυτοκινήτων σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας.
  2. Για τη λειτουργία υποκαταστήματος επιχείρησης εκμίσθωσης IX αυτοκινήτων απαιτείται ΕΣΛ το οποίο χορηγείται από την οικεία ΠΥΤ του EOT, με την υποβολή των δικαιολογητικών (α), (δ), (ε), (στ), (ζ), (η), και (θ) της παραγράφου 1 του άρθρου 3 της απόφασης αυτής.
  3. Για την ίδρυση υποκαταστήματος εντός του νομού στον οποίο βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης δεν απαιτείται αύξηση του ελάχιστου αριθμού των αυτοκινήτων.
  4. Για υποκαταστήματα εντός ξενοδοχειακών επιχειρήσεων το ελάχιστο εμβαδόν ορίζεται σε 10 τ.μ., σε χώρο που έχει διαμορφωθεί για τον σκοπό αυτό και που προβλέπεται από τα εγκεκριμένα από τον EOT αρχιτεκτονικά σχέδια.

Άρθρο 5

1. Η συστέγαση επιχειρήσεων εκμίσθωσης Ι.Χ. αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, με επιχειρήσεις οποιασδήποτε μορφής απαγορεύεται. Εξαιρετικά επιτρέπεται η συστέγαση των επιχειρήσεων αυτών με άλλες επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ι.Χ. αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, με επιχειρήσεις εκμίσθωσης μοτοσικλετών άνω των 50 κ.ε., τουριστικά γραφεία και ναυλομεσιτικά γραφεία. Στην περίπτωση συστέγασης επιχειρήσεων, πρέπει να εξασφαλίζεται η πλήρης γραφειακή εγκατάσταση, όπως αυτή ορίζεται για κάθε μορφή επιχείρησης.

2. Η στέγαση σε λιμένες, αερολιμένες, σταθμούς τρένων και λεωφορείων, υποκαταστημάτων των επιχειρήσεων εκμίσθωσης IX αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, επιτρέπεται χωρίς περιορισμό τετραγωνικών μέτρων, σε χώρο που έχει διαμορφωθεί για το σκοπό αυτό.

Άρθρο 6

  1. Όλα τα εκμισθούμενα αυτοκίνητα υποβάλλονται κάθε δώδεκα μήνες σε έλεγχο, από συνεργείο. Μετά την επιτυχή διενέργεια του ελέγχου το συνεργείο εκδίδει καρτέλα επιθεώρησης σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος ΙΙ. Η καρτέλα επιθεώρησης είναι δυνατόν να αναφέρεται σε περισσότερα του ενός αυτοκίνητα της επιχείρησης, που ελέγχονται από το ίδιο συνεργείο σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος III.
    Επιτυχής θεωρείται ο έλεγχος όταν:
    α. τα στοιχεία του οχήματος είναι σύμφωνα με την άδεια κυκλοφορίας.
    β. το αυτοκίνητο ευρίσκεται σε καλή τεχνική κατάσταση ιδιαίτερα όσον αφορά το σύστημα πέδησης, διεύθυνσης και τα εκπεμπόμενα καυσαέρια.
    γ. Ο εξοπλισμός του οχήματος είναι σε καλή κατάσταση και λειτουργία.

  2. Καρτέλα επιθεώρησης με όλα τα στοιχεία της παραγράφου 1, εκδίδεται για όλα τα εκμισθούμενα αυτοκίνητα της επιχείρησης, υπογράφεται από τον υπεύθυνο του συνεργείου και από τον επιχειρηματία ή σε περίπτωση που η επιχείρηση είναι νομικό πρόσωπο από τον νόμιμο εκπρόσωπο της. Τα αρχεία με τις καρτέλες επιθεώρησης τηρούνται στην έδρα της επιχείρησης και προσκομίζονται για έλεγχο από τις αρμόδιες υπηρεσίες όποτε αυτό ζητηθεί.
  3. Τα συνεργεία επισκευής που δύνανται να εκδίδουν τις καρτέλες επιθεώρησης της παρ. 1, είναι συνεργεία μηχανικών ή ηλεκτρικών μερών του αυτοκινήτου των εδαφίων α ή β της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 1575/1985 (ΦΕΚ Α’207), όπως ισχύει και είναι εφοδιασμένα με τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό. Η συνδρομή των πιο πάνω προϋποθέσεων προκύπτει από το φωτοαντίγραφο της ισχύουσας άδειας λειτουργίας και από υπεύθυνη δήλωση του υπεύθυνου του συνεργείου ότι διαθέτει τον απαιτούμενο εξοπλισμό, τα οποία συνοδεύουν τις καρτέλες επιθεώρησης και τηρούνται στο αρχείο της επιχείρησης.
  4. Η επιχείρηση δύναται να τηρεί μηχανογραφικό αρχείο με τα στοιχεία του άρθρου αυτού και σε αυτήν την περίπτωση υποχρεούται να τηρεί στα αρχεία της και τις αντίστοιχες καρτέλες επιθεώρησης, συμπληρωμένες και υπογεγραμμένες, σύμφωνα με τα παραπάνω.

Άρθρο 7

  1. Οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης αυτοκινήτων Ι.Χ. χωρίς οδηγό, υποβάλλουν για θεώρηση στην οικεία Π.Υ.Τ. του Ε.Ο.Τ. το πρώτο δεκαπενθήμερο κάθε έτους ή σε περίπτωση εποχικής λειτουργίας της επιχείρησης τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μέρες πριν την έναρξη λειτουργίας της, τις καθορισθείσες από αυτές τιμές. Ο θεωρημένος τιμοκατάλογος αναρτάται σε εμφανές σημείο του καταστήματος.
  2. Μεταβολή των τιμών κατά τη διάρκεια ισχύος τους επιτρέπεται, με την προϋπόθεση υποβολής του νέου τιμοκαταλόγου για θεώρηση στην οικεία Π.Υ.Τ. του Ε.Ο.Τ..
  3. Η επιχείρηση συνάπτει εγγράφως εις διπλούν σύμβαση με το μισθωτή, ένα αντίγραφο της οποίας συνοδεύει το εκμισθωμένο όχημα και στην οποία περιλαμβάνονται:
    α. Πλήρη στοιχεία της ταυτότητας ή του διαβατηρίου του μισθωτή καθώς και ο αριθμός διπλώματος οδήγησης.
    β. Η συμφωνηθείσα τιμή.
    γ. Ο πλήρης καθορισμός του τύπου του εκμισθούμενου αυτοκινήτου και ο αριθμός κυκλοφορίας αυτού.
    δ. Η διάρκεια της μίσθωσης.

Άρθρο 8

  1. Η εγγυητική επιστολή της παρ. 1 περίπτωση (η) του άρθρου 3 της απόφασης αυτής, ύψους εκατό ευρώ (100,00 €) ανά εκμισθούμενο όχημα, εκδίδεται υπέρ EOT από πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία είναι εγκατεστημένα σε κράτος μέλος της Ε.Ε. και τα οποία έχουν άδεια λειτουργίας σύμφωνα με τον ν. 3601/2007, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος IV. Το ποσό της εγγυητικής επιστολής δεν μπορεί να ξεπερνά τις τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000 €) για το σύνολο της δύναμης των οχημάτων (κεντρικού και υποκαταστημάτων). Στην εγγυητική επιστολή, η οποία έχει πενταετή διάρκεια, αναφέρεται ότι η ισχύς της παρατείνεται αυτοδίκαια για ένα επιπλέον εξάμηνο μετά την ημερομηνία ανάκλησης του ΕΣΛ για οποιονδήποτε λόγο καθώς επίσης εάν πριν τη λήξη της ισχύος της, δεν κατατεθεί άλλη εγγυητική επιστολή πενταετούς ισχύος.
  2. Η εγγυητική επιστολή καταπίπτει με απόφαση του Προϊσταμένου της οικείας ΠΥΤ, είτε υπέρ του EOT, προς κάλυψη των επιβαλλομένων από τον EOT διοικητικών κυρώσεων, είτε υπέρ τρίτων, για κάλυψη των τυχόν απαιτήσεων τρίτων, που προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από τουριστικές συναλλαγές.
  3. Πριν την έκδοση της απόφασης κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής, καλείται η επιχείρηση μέσα σε προθεσμία όχι μικρότερη του ενός μηνός με δυνατότητα να παραταθεί μια φορά με απόφαση του Προϊσταμένου της οικείας ΠΥΤ του EOT, να τακτοποιήσει τις εις βάρος του αναγγελθείσες χρηματικές απαιτήσεις. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που έχει τεθεί, εκδίδεται η σχετική πράξη κατάπτωσης χωρίς άλλη ειδοποίηση του ενδιαφερόμενου.
  4. Η απόδοση στο δικαιούχο του προϊόντος της εγγυητικής επιστολής, η οποία κατέπεσε υπέρ EOT, γίνεται με την υποβολή τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.
  5. Με την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής μερικώς ή ολικώς, καλείται από την οικεία ΠΥΤ η επιχείρηση να την αποκαταστήσει στο ακέραιο μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από την έγγραφη ειδοποίηση.
  6. Εάν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που αναφέρεται στην παραπάνω παράγραφο 6 και δεν αποκατασταθεί στο ακέραιο το ποσό της εγγυητικής επιστολής, αφαιρείται το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας.
  7. Το Ε.Σ.Λ. που έχει αφαιρεθεί σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη, δύναται να χορηγηθεί εκ νέου, εφόσον η επιχείρηση καταθέσει εγγύηση ποσού διπλάσιου του οριζόμενου στην παρ. 1 του άρθρου αυτού και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση Ε.Σ.Λ..

Άρθρο 9

  1. Κάθε επιχείρηση εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης ασφαλίζει τα οχήματα της υποχρεωτικά σε μια από τις αναγνωρισμένες στην Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή Ένωση ή την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών (Ε.Ζ.Ε.Σ.), πλην της Ελβετίας, ασφαλιστικές εταιρείες.
  2. Σε εμφανές σημείο της πρόσοψης των εκμισθωμένων οχημάτων επικολλάται ειδικό σήμα που χορηγείται από την οικεία Π.Υ.Τ. του Ε.Ο.Τ. και στο οποίο αναγράφεται η επωνυμία και ο αριθμός του Ε.Σ.Λ. της επιχείρησης στην οποία ανήκει το όχημα, ο αριθμός κυκλοφορίας αυτού και ο χρόνος λήξης του ορίου κυκλοφορίας αυτού.
  3. Ως χρόνος κυκλοφορίας των προς εκμίσθωση επιβατηγών αυτοκινήτων Ι.Χ. ορίζονται τα επτά (7) χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους, εφόσον αυτή δε διαφέρει από την ημερομηνία κατασκευής τους πάνω από ένα χρόνο και για τα από κατασκευής ανοικτού τύπου, τα εννέα (9) χρόνια από την κυκλοφορία τους. Ως χρόνος κυκλοφορίας των προς εκμίσθωση αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, των τεθωρακισμένων αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων άνω των 1.220 κ.ε., ορίζονται τα εννέα (9) χρόνια από την πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους.

Άρθρο 10

Για παραβάσεις των διατάξεων της απόφασης αυτής, με εξαίρεση τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 3, των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 9 και των άρθρων 5 και 6 της απόφασης αυτής, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους τριακοσίων (300) Ευρώ. Σε υποτροπή εντός τριετίας, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους εξακοσίων (600) Ευρώ, σε δεύτερη υποτροπή επιβάλλεται πρόστιμο ύψους εννιακοσίων (900) ευρώ και σε κάθε επόμενη υποτροπή αφαιρείται το Ε.Σ.Λ. της επιχείρησης για χρονικό διάστημα δυο μηνών.
Για παραβάσεις των διατάξεων των παρ. 3 του άρθρου 3, των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 8 και των άρθρων 5 και 6 της απόφασης αυτής, επιβάλλεται πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1500) Ευρώ. Σε υποτροπή εντός τριετίας, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους τριών χιλιάδων (3000) Ευρώ και σε δεύτερη υποτροπή αφαιρείται το Ε.Σ.Λ. της επιχείρησης για χρονικό διάστημα 6 μηνών.
Σε περίπτωση που σε διάστημα δυο ετών έχει επιβληθεί δυο φορές η κύρωση της προσωρινής αφαίρεσης του Ε.Σ.Λ., το Ε.Σ.Λ. αφαιρείται οριστικά.
α) Οι παραπάνω διοικητικές κυρώσεις επιβάλλονται με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας ΠΥΤ του EOT, μετά από κλήση σε παροχή εξηγήσεων σύμφωνα με την παρ. 13 του άρθρου 4 του ν. 2160/1993.
β) Τα χρηματικά πρόστιμα επιβάλλονται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου με απόφαση του Προϊσταμένου της οικείας Π.Υ.Τ. του EOT, βεβαιώνονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. της κατοικίας ή της έδρας του υπόχρεου και εισπράττονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα περί Εισπράξεων Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), όπως κάθε φορά ισχύουν. Ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) των εισπραττομένων προστίμων μεταφέρεται από το Ελληνικό Δημόσιο στον Προϋπολογισμό του EOT.
γ) Κατά των παραπάνω αποφάσεων επιτρέπεται προσφυγή ενώπιον της επιτροπής της περ. δ της παρ. 6 του άρθρου 4 του ν. 3270/2004, όπως ισχύει.

Άρθρο 11

Τα Ε.Σ.Λ. που έχουν χορηγηθεί πριν από τη δημοσίευση της απόφασης αυτής, εξακολουθούν να ισχύουν υπό την προϋπόθεση προσκόμισης του δικαιολογητικού (ε) της παρ. 1 του άρθρου 3 της απόφασης αυτής, εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την δημοσίευση της απόφασης αυτής. Η εγγυητική επιστολή ισχύει μέχρι τη λήξη της και ανανεώνεται σύμφωνα με το άρθρο 8της απόφασης αυτής.

Άρθρο 12

Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της απόφασης αυτής τα ακόλουθα Παραρτήματα Ι, ΙΙ, III και IV.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 29 Δεκεμβρίου 2010

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΠΑΥΛΟΣ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Οι υπουργικές αποφάσεις για την ιατρική εξέταση ΑμεΑ από τα ΚΕ.Π.Α. για χορήγηση απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης & τα τέλη κυκλοφορίας

Κοινοποιούνται από το υπουργείο Οικονομικών (αρ.πρωτ.: Δ18Α 5039906 ΕΞ 13.11.2013) οι υπουργικές αποφάσεις σχετικά με τη διαδικασία ιατρικής εξέτασης ατόμων με αναπηρίες από τα Κέντρα Πιστοποίησης …

Ιατρική εξέταση για απαλλαγή από τέλη ταξινόμησης & κυκλοφορίας αυτοκινήτων με γνωματεύσεις ΚΕ.Π.Α. – Ποια είναι τα δικαιολογητικά

Στις 23/10/2013 ορίστηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Εργασίας και Οικονομικών (αρ.πρωτ: Δ18Α 5038263 ΕΞ2013) η διαδικασία ιατρικής εξέτασης ατόμων με αναπηρίες για τη χορήγηση της …

Προϋποθέσεις, δικαιολογητικά & διαδικασία χορήγησης απαλλαγής από τέλος ταξινόμησης & τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων

Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε (Δ18Α 5038645 ΕΞ2013) τις προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία χορήγησης απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικών …

Ποιες γνωματεύσεις ιατρικών επιτροπών γίνονται δεκτές για απαλλαγή αναπήρων από τα τέλη ταξινόμησης & κυκλοφορίας αυτοκινήτων

Με νέα εγκύκλιο του υπ. Οικονομικών (ΠΟΛ.1105/13.5.2013) διευκρινίζεται ποιες γνωματεύσεις ιατρικών επιτροπών γίνονται δεκτές για απαλλαγή αναπήρων από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας αυτοκινήτων. …

Οδηγίες για την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης αναπηρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, επισημαίνεται πως μέχρι την έκδοση νεοτέρας ΚΥΑ, δεν γίνονται δεκτές για τον τελωνισμό αναπηρικού αυτοκινήτου οι γνωματεύσεις των υγειονομικών επιτροπών …