Προαστιακός: παραμένει ένα απροσπέλαστο μέσο μεταφοράς!

Οι επιβάτες με αναπηρικά αμαξίδια είναι αποκλεισμένοι από τη χρήση των συρμών ΜΑΝ του Προαστιακού. Αυτό είναι κάτι που όσοι χρησιμοποιούν αναπηρικό κάθισμα θα πρέπει να το θεωρούν δεδομένο(!), αφού στην επίσημη ιστοσελίδα του Προαστιακού (http://www.proastiakos.gr/), στην ενότητα «Υπηρεσίες για ΑμεΑ», αναγράφεται η εξής (εξωφρενική!) παρατήρηση: «ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι συρμοί “ΜΑΝ” δεν έχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης εμποδιζόμενων ατόμων σε δρομολόγια των γραμμών ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΙΑΤΟ & ΚΙΑΤΟ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ. »

Παρά το ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Προαστιακού έγινε πρόβλεψη για διευκολύνσεις και εξυπηρετήσεις των επιβατών με αναπηρίες στους συρμούς και στους χώρους υποδοχής, στην πράξη διαπιστώνεται πως ο Προαστιακός είναι ένα μη προσβάσιμο μεταφορικό μέσο!
Ειδικά στους συρμούς ΜΑΝ, τα βαγόνια έχουν σκαλοπάτια!

Ακόμα και μετά την έναρξη χρήσης των νέων ηλεκτροκίνητων συρμών «Desiro electric», για τους οποίους υποτίθεται πως είχαν σχεδιαστεί εξαρχής οι αποβάθρες, τα προβλήματα πρόσβασης στα βαγόνια εξακολουθούν να υπάρχουν. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στο σταθμό στα Λιόσια (βλ. φωτογραφία), όπου το κενό μεταξύ του συρμού Desiro και αποβάθρας είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με το κενό που υπήρχε ακόμα και στους προηγούμενους συρμούς (ΜΑΝ και Rail-bus).

Η επίσημη απάντηση που λάβαμε από την Διεύθυνση Εξυπηρέτησης Επιβατών του Προαστιακού, είναι πως έχει προγραμματιστεί να εφοδιαστούν όλοι οι σταθμοί με ειδικές φορητές ράμπες για την είσοδο των επιβατών με αναπηρικά αμαξίδια – κάτι που βεβαίως σε καμία περίπτωση δεν είναι εξυπηρετικό για τους επιβάτες με αναπηρία, μιας και εμποδίζεται εκ των προτέρων το δικαίωμα της ανεξάρτητης και ανεμπόδιστης μετακίνησής τους. Σκεφτείτε μόνο πόσο αποτρεπτική είναι η ιδέα και μόνο τού να πρέπει ο ανάπηρος επιβάτης να αναζητά κάθε φορά τον υπεύθυνο του σταθμού ώστε να τοποθετήσει την εν λόγω ράμπα για να επιτευχθεί η επιβίβαση!

Επίσης, πουθενά στην ιστοσελίδα του Προαστιακού δεν υπάρχει έστω ένα αναλυτικό πρόγραμμα δρομολογίων που να ενημερώνει για το είδος του συρμού (πχ. ΜΑΝ ή Desiro) που εκτελεί κάθε δρομολόγιο, ώστε να γνωρίζει ο επιβάτης με αναπηρία σε ποιον συρμό/δρομολόγιο μπορεί ή δεν μπορεί να επιβιβαστεί!

Τέλος, εξακολουθεί να παραμένει αναγκαία η ενημέρωση με χρονοδιάγραμμα για τις επεκτάσεις του προαστιακού -που εδώ και κάτι χρόνια είναι μόνο σε αφίσα!-, προς Χαλκίδα και Θήβα.
Ειδικά για όσους χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο για τις μετακινήσεις τους, είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξασφαλιστεί η χρήση προσβάσιμων ηλεκτροκίνητων συρμών στις επεκτάσεις του προαστιακού, ώστε να μην παραμείνουν αποκλεισμένοι οι επιβάτες με αναπηρίες.

Σημειώνουμε πως ο Προαστιακός είναι η μοναδική ελπίδα προσβάσιμης μετακίνησης για όσους χρησιμοποιούν αναπηρικά καθίσματα και δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα συμβατικά μέσα μαζικών μεταφορών, όπως τα ΚΤΕΛ, για μεγάλες διαδρομές εκτός Αττικής (πχ. διαδρομή Αθήνα-Χαλκίδα).

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Αποκατάσταση του ορθολογισμού

Καταρχήν, να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Το περιοδικό Αυτονομία και το www.disabled.gr δεν δημιουργήθηκαν για να χαϊδέψουν τα αυτιά κανενός, ούτε για να εξυπηρετήσουν τις προσωπικές ματαιοδοξίες και τις …

Επαναπροσδιορισμός όρων και ταυτότητας

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή της οικονομίας, της κοινωνίας και της ιστορίας, που επαναπροσδιορίζονται τα πάντα: Ανθρώπινοι ρόλοι, συστήματα (ασφαλιστικά, εκπαιδευτικά, υγείας), κοινωνικές …

Ισότης μέχρι ισοπεδώσεως

Είναι δυνατόν να μην μας έχει απασχολήσει ποτέ το γεγονός πως τα άτομα με αναπηρίες «δικαιούνται» ακριβώς τις ίδιες παροχές είτε εργάζονται είτε δεν εργάζονται είτε είναι ισοβίως άνεργοι; Εάν κάτι …

No Problem

Χρειάστηκε να μας χτυπήσει για τα καλά η οικονομική κρίση για να φανεί πως η Ελλάδα είναι το κράτος του «No Problem»! Η κοινωνική αλληλεγγύη και η συμπαράσταση βρίσκεται κάτω του μηδενός. Όσοι βρεθούν …

Πνιγήκαμε σε μια κουταλιά ΚΕΠΑ

Οι καθυστερήσεις στα ΚΕΠΑ είναι ένα τεράστιο πρόβλημα που όλοι μας το αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Όμως εάν αντιληφθούμε συνολικά το πρόβλημα της πιστοποίησης του βαθμού αναπηρίας ως προς το μέγεθος …

Ελλάς Ελλήνων Υπνωτισμένων

Έχουμε χάσει την επαφή με την πραγματικότητα. Κάτι περίεργο μας ψέκαψαν και έχουμε χάσει κάθε επαφή με την κοινή λογική και ακόμη περισσότερο με τον δυτικό ορθολογισμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως …

Διευκρινιστική Εγκύκλιος για τη χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013

Διαβάστε ποιοι είναι οι δικαιούχοι των δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013. Μάθετε τα δικαιολογητικά και τον τρόπο χορήγησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της σχετικής …

Πώς αξιοποιείται η υπολογιστική όραση για συστήματα ασφαλείας σε αυτοκίνητα

Η ισραηλινή εταιρεία Orcam είναι γνωστή για την ανάπτυξη της τεχνολογία υπολογιστικής όρασης με επικεφαλής επιστήμονες από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ. Η πρωτοποριακή τεχνολογία έχει ήδη …

Η φινλανδική κυβέρνηση «θυσιάζει» κοινωνική πρόνοια για χάρη του «ΑΑΑ»

Η φινλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα περιορισμού του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας που είναι από τα πιο γενναιόδωρα στον κόσμο, για να διατηρήσει την κορυφαία βαθμίδα στο …

«Eκκένωση» γηροκομείων & ιδρυμάτων για να επωφελείται η οικογένεια τη σύνταξη

Καταγράφεται τάση «εκκένωσης» των γηροκομείων! Οι οικογένειες αναλαμβάνουν τη φροντίδα του παππού ή της γιαγιάς για να επωφεληθούν από τη σύνταξή τους… Το ίδιο συμβαίνει και με τους ανθρώπους με …