ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΜΕΑ

Τα θέματα εκπαίδευσης και κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία, αποτελούν θέματα εγκάρσιας προτεραιότητας, είναι η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ερώτηση της ευρωβουλευτού του ΠΑΣΟΚ Ευαγγελίας Τζαμπάζη για τις συνθήκες εκπαίδευσης της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα.

Με αφορμή τη διεξαγωγή έρευνας από τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Ειδικής Αγωγής σχετικά με την ποιότητα της παρεχόμενης Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα,έρευνα που κατέδειξε ,πως μόνο το 28% των τμημάτων ένταξης στην Ελλάδα, στεγάζεται σε κατάλληλες αίθουσες, η κ. Τζαμπάζη, έθεσε ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Με την ερώτησή της, ζήτησε να προσδιοριστούν τα προβλεπόμενα από την Ευρωπαϊκή πολιτική πλαίσια ποιότητας στην εκπαίδευση, τα κριτήρια και οι προδιαγραφές που πρέπει να τηρούνται, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής, ποιοτική και αποδοτική εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και κύρια, αν διασφαλίζεται η απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβασή τους, όπως αναφέρεται στα επίσημα Ευρωπαϊκά κείμενα.

Στην απάντησή της για τις συνθήκες εκπαίδευσης της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα, τονίζει πως αν και το περιεχόμενο της διδασκαλίας, η οργάνωση των εκπαιδευτικών συστημάτων και η πολιτιστική και γλωσσική τους ποικιλότητα, αποτελεί αρμοδιότητα των κρατών μελών, τα θέματα εκπαίδευσης και κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία αποτελούν θέματα εγκάρσιας προτεραιότητας .

Για τα θέματα αυτά, η Επιτροπή δεσμεύτηκε και ανέλαβε πρωτοβουλίες μέσα από το πολυετές Πρόγραμμα Δράσης “Αναπηρία”. Το πρόγραμμα, που καλύπτει στην πρώτη του έκδοση ,τα έτη 2004-2005,θα είναι σε εξέλιξη- για την υλοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών, που προάγουν την παροχή ίσων ευκαιριών, για τα άτομα με αναπηρία – μέχρι το 2010.

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, “το γεγονός, ότι τα θέματα εκπαίδευσης και κατάρτισης αποτελούν εγκάρσια προτεραιότητα, σημαίνει ότι σε όλα, τα προγράμματα θα πρέπει να δίνεται ειδική προσοχή σε άτομα, που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, ιδίως σε ότι αφορά τη διευκόλυνση της πρόσβασής τους στην εκπαίδευση και κατάρτιση.

Τρέχοντες τομείς προτεραιότητας και δράσης, είναι η δια βίου εκπαίδευση ,η αναβαθμισμένη εκπαίδευση και η επαγγελματική κατάρτιση, που πρέπει να συνδυάζονται με πλήρη και ισότιμη πρόσβαση σε διάφορες μορφές επίσημης και μη επίσημης μάθησης.
Ιδιαίτερη προσοχή συνεπώς, δίνεται σε σχέδια στα οποία συμμετέχουν άτομα με αναπηρία, όπως στα προγράμματα Socrates, Leonardo και Youth, που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ οι ανάγκες των ατόμων με αναπηρία λαμβάνονται υπόψη για το σχεδιασμό της μελλοντικής γενιάς προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης”.

Αυτό – τονίζεται στην ανακοίνωση – ισχύει επίσης και στην εφαρμογή του προγράμματος δράσης e-Learning (2004-2006) ώστε να αναπτυχθεί η ηλεκτρονική μάθηση- για όλους τους πολίτες και να καταστεί δυνατή η πλήρης συμμετοχή τους στην βασιζόμενη στην κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας.

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …