Προβλήματα στην υλοποίηση της παράλληλης στήριξης μαθητών

Ο Συνήγορος του Πολίτη συνέταξε πόρισμα που απέστειλε στο υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη διαπίστωση πάγιων και σοβαρών προβλημάτων στη διαδικασία υλοποίησης του μέτρου της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σύμφωνα με την ανεξάρτητη Αρχή, ο θεσμός της παράλληλης στήριξης αντιμετωπίζεται από το ΥΠΕΠΘ ως αντίστοιχος της φοίτησης ενός μαθητή σε τμήμα ένταξης, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι διαφορετικές ανάγκες που εξυπηρετεί ο καθένας από τους δύο θεσμούς αλλά και οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή.
Ειδικότερα, για την εφαρμογή του μέτρου παράλληλης στήριξης μαθητών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας, ο Συνήγορος του Πολίτη υπογραμμίζει τον κίνδυνο μετακύλισης της ευθύνης για την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας από την πολιτεία στην οικογένεια.

Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας επικαλείται ανεπάρκεια κονδυλίων ή εκπαιδευτικών, για την αδυναμία υλοποίησης του μέτρου.

Η ανεξάρτητη Αρχή επισημαίνει ακόμη ότι το υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει ως καταχρηστικές ή δεν λαμβάνει υπόψη του τις γνωματεύσεις των αρμόδιων διαγνωστικών κέντρων του (ΚΕΔΔΥ), υποβαθμίζοντας έτσι το επιστημονικό τους έργο.

Ο Συνήγορος του Πολίτη διατυπώνει -μεταξύ άλλων- τις ακόλουθες προτάσεις για την έμπρακτη εφαρμογή του θεσμού:

  • Επανεξέταση της κατανομής πιστώσεων στην Ειδική Αγωγή, μέριμνα για την αύξηση του αριθμού εισακτέων στις αντίστοιχες σχολές, ώστε μακροπρόθεσμα να εξασφαλίσει επάρκεια επιστημονικού προσωπικού.
  • Διασαφήνιση των συνθηκών κάτω από τις οποίες ένας μαθητής χρειάζεται παράλληλη στήριξη και δέσμευση του υπουργείου να του την παρέχει.
  • Σαφής διαχωρισμός των όρων λειτουργίας ανάμεσα στον θεσμό της παράλληλης στήριξης (όπου το παιδί παρακολουθεί το πρόγραμμα του κλασικού τμήματος με τη συμμετοχή ειδικού εκπαιδευτικού) και στον θεσμό του τμήματος ένταξης (όπου το παιδί παρακολουθεί το πρόγραμμα του κλασικού τμήματος και του τμήματος ένταξης), ώστε να μη δημιουργείται σύγχυση.

21-7-2009

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …