Σεμινάρια για Εκπαιδευτικούς με θέμα: «Η εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας»

Στις 28 Νοεμβρίου 2009, διοργανώθηκε απο τα Γραφεία Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων της Α’ Δ/νσης Π.Ε. Αθηνών, του Υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία με το Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμεικής – Ίδρυμα Οικ. Γ. Ψαροπούλου, σεμινάριο/εργαστήριο με θέμα: «Η εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας», με αφορμή το Πιλοτικό Πρόγραμμα Special Olympics-Αθήνα 2011 και τα προγράμματα που αφορούν στη διαφορετικότητα.

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου άνοιξε με την προβολή της ταινίας «Πριγκίπισσα Χριστίνη» (σε σκηνοθεσία της Ίριδας Ζαχμανίδη), με πρωταγωνίστρια τη Χριστίνη, μια νεαρή κοπέλα με σύνδρομο Down, που η καθημερινότητά της και η ενασχόλησή της με το θέατρο έγιναν αφορμή για τη δημιουργία της ταινίας και για προβληματισμό γύρω απο την ένταξη των νοητικά υστερούντων ατόμων. Ακολούθησε συζήτηση με τις: Ίριδα Ζαχμανίδη, Χριστίνη Γεωργανά (πρωταγωνίστρια της ταινίας) και Φωτούλα Μάρη (μητέρα της Χριστίνης).

Την καρδιά του σεμιναρίου αποτέλεσε η παρουσίαση/συζήτηση με θέμα «Η εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας», από τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων Λίλα Πατρόκλου. Το συγκεκριμένο σεμινάριο παρακολούθησαν 35 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών. Η κα Πατρόκλου έχει η ίδια κινητική αναπηρία και με αφορμή την αναπηρία της έφερνε κατά την παρουσίασή της ζωντανά παραδείγματα εξοικείωσης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές τάξεις για την εξοικείωση των μαθητών τους με τα θέματα αναπηρίας.

Στη συνέχεια του σεμιναρίου, η Νατάσσα Ψαριανού, παιδαγωγός με ειδίκευση στο παιχνίδι, παρουσίασε θέματα που σχετίζονται με την «εξοικείωση με την αναπηρία μέσα από παραδοσιακά παιχνίδια». Με ευρηματικό τρόπο, με πολλή φαντασία και με αφορφή την ανάγνωση ενός παιδικού παραμυθιού, η κα Ψαριανού έδειξε στους εκπαιδευτικούς πώς γίνεται να συσχετίσουν την ιστορία του παραμυθιού με ένα παραδοσιακό παιχνίδι που μπορούν πολύ εύκολα να οργανώσουν για τους μικρούς μαθητές τους, περνώντας τους μηνύματα που αφορούν στην αναπηρία και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως η Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγίας Παρασκευής – Μουσείο Αλέκου Κοντόπουλου έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να διοργανώνει σε τακτική βάση σεμινάρια στους χώρους της με σκοπό την ενημέρωση των εκπαιδευτικών της πόλης (δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών) από τη συγγραφέα Λίλα Πατρόκλου, με θέμα την εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα σεμινάρια για την «εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας» μπορείτε να επικοινωνείτε με τη συγγραφέα Λίλα Πατρόκλου, στο email: lilapa1000@gmail.com.
(Για τα σεμινάρια που γίνονται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγίας Παρασκευής μπορείτε να απευθύνεστε και στην πρόεδρο της Βιβλιοθήκης, Αικατερίνη Πρωτοσυγγελίδου-Φλατσούση, τηλεφωνικά στο 210-6397618 ή μέσω email στο viv-agp1@otenet.gr, καθώς και στην επίσημη ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης: www.vivagiaparaskevi.gr)

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …