Συγκοινωνιακά φτωχή η Θεσσαλονίκη

Με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας (16 έως 22 Σεπτεμβρίου 2008) ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων εξέδωσε δελτίο Τύπου στο οποίο αναφέρονται τα παρακάτω:

H Θεσσαλονίκη είναι από τις φτωχότερες συγκοινωνιακά πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που προκαλεί υποβάθμιση και σε άλλους τομείς της ζωής:

– Στις ώρες αιχμής, η μέση ταχύτητα οχημάτων είναι σχεδόν ίση με τη μέση ταχύτητα των πεζών.

– Κυκλοφορούν 450.000 οχήματα, από τα οποία το 50% σταθμεύουν παράνομα.

– Την 5ετία 2002-2007 τα τροχαία ατυχήματα στο Νομό Θεσσαλονίκης παρουσίασαν αύξηση κατά περίπου 70%, ενώ σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα μειώθηκαν έστω και οριακά.

– Η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην ΕΕ με πληθυσμό μεγαλύτερο από 1 εκατομμύριο κατοίκους, που δεν διαθέτει σύστημα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κλπ.).

– Μόνο το 27% των μετακινήσεων γίνονται με αστικό λεωφορείο, και κυρίως από όσους δεν διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης ή δικό τους όχημα.

– Ο ελεύθερος χώρος ανά κάτοικο είναι κατά μέσο όρο 5 τ.μ., με αποδεκτό όριο τα 15 τ.μ. – στην πραγματικότητα είναι μικρότερος, αφού πεζοδρόμια, πάρκα και δημόσιοι χώροι συχνά καταλαμβάνονται από οχήματα και παράνομες χρήσεις.

– Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι από τις χειρότερες στην Ευρώπη, αφού η περιεκτικότητα της ατμόσφαιρας σε αιωρούμενα μικροσωματίδια ξεπερνά το μέγιστο επιτρεπτό όριο (50 μg/m3), για 200 ημέρες το χρόνο.

Το όραμα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων περιλαμβάνει 4 βασικούς στόχους:

– τη μείωση της αλόγιστης χρήσης του Ι.Χ. αυτοκινήτου,

– την παροχή προτεραιότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς,

– την ενθάρρυνση εναλλακτικών τρόπων κινητικότητας (πεζή, ποδήλατα),

– την εξασφάλιση αστικού χώρου για όλους τους χρήστες και όλες τις δραστηριότητες.

Και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων στην ανακοίνωσή του, καταλήγει:
Οι επιστημονικές και τεχνικές λύσεις υπάρχουν. Οι συγκοινωνιολόγοι της πόλης μας, όπως τουλάχιστον αυτοί εκφράζονται μέσα από τους επίσημους φορείς, υιοθετούν σε γενικές γραμμές κοινές απόψεις και προτάσεις. Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την αξία της ασφαλούς και άνετης μετακίνησης ως ανάγκη για καλύτερη ζωή. Οι πολίτες οφείλουμε να θέσουμε αυτοπεριορισμούς στην αλόγιστη χρήση του Ι.Χ. Αλλά και η Πολιτεία πρέπει επιτέλους να δείξει την απαραίτητη πολιτική βούληση και να λάβει τα γενναία μέτρα και πολιτικές αποφάσεις.

ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, Σεπτέμβριος 2008

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Διευκρινιστική Εγκύκλιος για τη χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013

Διαβάστε ποιοι είναι οι δικαιούχοι των δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013. Μάθετε τα δικαιολογητικά και τον τρόπο χορήγησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της σχετικής …

Λευκά 9θέσια ταξί χωρίς ταξίμετρα για ΑμεΑ

Λευκό θα είναι το χρώμα των ταξί ειδικής μίσθωσης που θα κυκλοφορήσουν χωρίς ταξίμετρο και βάσει τιμοκαταλόγου, σε τουριστικές πιάτσες και ξενοδοχεία. Στην Περιφέρεια της Αττικής πρόκειται να …

Οι κίνδυνοι όταν ταξιδεύεις αεροπορικώς με το αναπηρικό σου κάθισμα [Video]

Όταν είσαι ανταποκριτής του BBC αναγκάζεσαι να ταξιδεύεις συχνά με αεροπλάνο – το να πετάς, όμως, με αναπηρικό κάθισμα είναι μερικές φορές πιο δύσκολο απ’ όσο πρέπει. Όταν είσαι υποχρεωμένος να πετάς …

Γίνε Blogger Οδικής ασφάλειας & λάβε μέρος στον διαγωνισμό της Ευρωπαϊκής Χάρτας Οδικής Ασφάλειας

Τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο μεταξύ των νέων ηλικίας 15-19 ετών. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η αντίληψη ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι …

Όταν ο οδηγός του λεωφορείου έχει τη μέση του…

«Είμαι κινητικά ανάπηρος, παραπληγικός, από το 1993 και (δια, μετά)κινούμαι με το ελαφρύ καροτσάκι μου. Τα πρώτα χρόνια της αναπηρίας μου είχα δυνάμεις και όρεξη διεκδικήσεως μιας ζωής όσο το δυνατόν …