Το ξεκίνημα της επιχείρησης

Πολλοί από μας σκέφτονται να ξεκινήσουν μια δική τους επιχείρηση όμως τα ερωτήματα που δημιουργούνται με την απόφαση μας αυτή είναι πολλά. Δεν ξέρουμε εάν είμαστε πραγματικά κατάλληλοι για επιχειρηματίες και ποια κεφάλαια θα χρειασθούν για τη δουλειά που ετοιμάζουμε.

Πόσοι από μας πριν ξεκινήσουμε κάνουμε έρευνα αγοράς για να δούμε αν μας «χωράει» η αγορά κι αν είναι κατάλληλος o χώρος που σκοπεύουμε να εγκαταστήσουμε το μαγαζί μας;
Παίρνοντας την απόφαση να ξεκινήσουμε μια δική μας επιχείρηση πρέπει να εξετάσουμε αν είμαστε κατάλληλοι για επιχειρηματίες. Υπάρχουν ορισμένα ερωτήματα τα οποία μπορούμε να θέσουμε στον εαυτό μας και θα μας βοηθήσουνε να ανακαλύψουμε αν έχουμε ή όχι τις δυνατότητες.
Έτσι, καλό θα ήταν να διαθέσουμε λίγο χρόνο και να απαντήσουμε στα εξής ερωτήματα:
1) Έχουμε τις κατάλληλες ικανότητες, την αναγκαία ενεργητικότητα, επιμονή και υπομονή που χρειάζεται προκειμένου να ξεκινήσουμε μια επιχείρηση και να τη βοηθήσουμε να «σταθεί» και να προοδεύσει;
2) Καλό θα ήταν να ζητήσουμε την αντικειμενική γνώμη των δικών μας για το αν μπορούμε να προχωρήσουμε σε μια δική μας δουλειά.
3) Πρέπει να είμαστε καλά προετοιμασμένοι για σκληρή και πολύωρη δουλειά, ειδικά κατά τη διάρκεια του στησίματος της επιχείρησης.
4) Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι ο τύπος μας μπορεί να αναλαμβάνει ευθύνες, κινδύνους και αποφάσεις
5) Πρέπει να γνωρίζουμε που υστερούμε και στην περίπτωση αυτή να είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε με κάποιον ο οποίος έχει τις ικανότητες.
6) Βασική προϋπόθεση αποτελεί να είμαστε συνεργάσιμοι, να μπορούμε να καθοδηγήσουμε και να παρακινήσουμε τους άλλους.
7) Πρέπει να είμαστε ικανοί να τελειώνουμε κάτι το οποίο αρχίζουμε
8) Τέλος πρέπει να έχουμε ικανοποιητικές οικονομίες για να μπορούμε να ζήσουμε την οικογένεια μας ενώ παράλληλα ξεκινάμε την επιχείρηση μας
Ξεκινώντας την επιχείρηση θα πρέπει να υπολογίσουμε πως θα υπάρξει η ανάγκη κάποιων κεφαλαίων. Πρέπει να γνωρίζουμε το ύψος του κεφαλαίου που περίπου θα χρειασθούμε και να υπολογίσουμε την αποδοτικότητα και την απόσβεση της επένδυσης.
Καλό θα είναι να προετοιμάσουμε έναν προϋπολογισμό στον οποίο θα λάβουμε υπ’ όψη μας τα παρακάτω αφού προηγουμένως προσδιορίσουμε το σύνολο των χρημάτων που θα χρειαστούμε, τα δικά μας κεφάλαια και ποιο μέρος αυτών μπορούμε να διαθέσουμε στην επιχείρηση.

Ο προϋπολογισμός πρέπει να περιλαμβάνει:

1. Κτίρια: Πρέπει να γνωρίζουμε αν έχουμε το κεφάλαιο για να αγοράσουμε κάποιο κτίριο (εκτός κι αν έχουμε κάποιο δικό μας ήδη) ή θα πρέπει να νοικιάσουμε. Τόσο στην περίπτωση της αγοράς όσο και στην περίπτωση της ενοικίασης θα πρέπει να ξέρουμε πως ίσως χρειασθεί να αλλάξουμε την διαρρύθμιση
2. Μεταφορικά μέσα: Θα πρέπει να υπολογίσουμε πως στην επιχείρηση μας θα χρειαστούμε πιθανότατα κάποια μεταφορικά μέσα.
3. Πρώτες ύλες: Τι πρώτες ύλες θα χρειασθούμε, από πού και πως θα τις προμηθευτούμε.
4. Κεφάλαιο κίνησης: Βασική προϋπόθεση να υπάρχει προκειμένου να μην αντιμετωπίσουμε πρόβλημα ρευστότητας
5. Γενικά έξοδα: Έξοδα τα οποία δεν έχουμε προβλέψει
6. Θέρμανση, ηλεκτρισμός, καθαριότητα
7. Αμοιβές προσωπικού, κι επιχειρηματία
8. Τυχόν τόκους για δάνεια που έχουμε πάρει
9. Διαφήμιση:
10. Ασφάλιση της επιχείρησης: security, συναγερμός κ.λ.π.

Από την άλλη πλευρά υπάρχουν τα έσοδα (άμεσα ή έμμεσα) που μπορούμε να έχουμε σαν επιχείρηση:

1. Στην περίπτωση που τα δικά μας κεφάλαια δεν επιτρέπουν την απόκτηση των μεταφορικών μας μέσων ή των κτιριακών εγκαταστάσεων (σε περίπτωση αγοράς) θα πρέπει να εξετάσουμε τις δυνατότητες δανεισμού που έχουμε κι αν υπάρχουν οι κατάλληλες εγγυήσεις για να προβούμε σε δανεισμό. Είναι σκόπιμο να είμαστε σίγουροι για το δάνειο το οποίο θα πάρουμε τους όρους αποπληρωμής του κ.λ.π..
2. Πρέπει να υπολογίζουμε τη δυνατότητα πιστώσεων που μπορούμε να εξασφαλίσουμε από προμηθευτές
3. Άλλες πηγές χρηματοδότησης που υπάρχουν όπως κοινοτικά προγράμματα, επιδοτήσεις

Από τη στιγμή που καταλήγουμε στο είδος της επιχείρησης που θέλουμε να ξεκινήσουμε πρέπει να βάλουμε σε εφαρμογή το σχέδιο μας. Εδώ απαιτείται και πάλι να δώσουμε κάποιες απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα, όπως:

1. Ποιοι θα είναι οι υποψήφιοι πελάτες μας – σε ποιους θα απευθυνθούμε
2. Το ποσοστό αγοράς που καταλαμβάνουν οι πελάτες αυτοί
3. Αγοράζουν ήδη το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία που σκοπεύουμε να πουλήσουμε ή είναι κάτι νεοεισερχόμενο στην αγορά
4. Τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να τους προσεγγίσουμε
5. Πρέπει να μελετήσουμε – παρατηρήσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι ανταγωνιστές μας προσεγγίζουν τους πελάτες μας
6. Ποια θα είναι η τελική τιμή του προϊόντος
7. Ξέρουμε τους ανταγωνιστές μας καθώς και τα πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα τους για να καθορίσουμε τη δική μας πορεία;

Είναι βασικό να τοποθετήσουμε το προϊόν μας πλάι σ’ αυτά των ανταγωνιστών μας και να δούμε τον βαθμό ανανέωσης, την ηλικία, το επίπεδο τιμών, την ποιότητα. Στην περίπτωση που η ιδέα για το προϊόν είναι καινούρια ίσως χρειάζεται να δοκιμασθεί στην αγορά, ενώ θα πρέπει να δώσουμε την ανάλογη προσοχή προκειμένου να προστατεύσουμε το προϊόν μας από πιθανή αντιγραφή του από ανταγωνιστές.
Στην περίπτωση που ήδη εργαζόμαστε κάπου, υπάρχει η δυνατότητα συνεργασίας με τον εργοδότη μας. Ωστόσο, καλό είναι να θέσουμε στον εαυτό μας κάποια ερωτήματα, όπως:
Θα μας εμπιστευτούν τα άτομα με τα οποία ήδη συνεργαζόμαστε εάν ξεκινήσουμε κάτι δικό μας;
Να συζητήσουμε με κάποιον ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει δική του επιχείρηση για τα προβλήματα που αντιμετώπισε
Να παρατηρήσουμε προσεκτικά τον σημερινό μας εργοδότη για να δούμε πως συμπεριφέρεται
Να μελετήσουμε αν μπορούμε να αγοράσουμε μια ήδη υπάρχουσα υγιή επιχείρηση ή να ξεκινήσουμε κάποια επιχείρηση με το θεσμό του franchising. Φυσικά σ’ αυτή την περίπτωση πρέπει να διαθέτουμε επαρκή κεφάλαια προκειμένου να αναλάβουμε μια υπάρχουσα επιχείρηση και αρκετή εμπειρία για να κάνουμε μια καλή διαπραγμάτευση, ενώ η επιχείρηση θα πρέπει να είμαστε σίγουροι πως είναι υγιής.
Στην περίπτωση που θέλουμε μια μικρή επιχείρηση αρκεί να θέσουμε τα παραπάνω ερωτήματα στον εαυτό μας. Αν όμως θέλουμε κάτι μεγαλύτερο πρέπει οπωσδήποτε να προβούμε σε έρευνα αγοράς και μάλιστα πλήρης και σε ΄έκταση από κάποιον ο οποίος γνωρίζει περισσότερα από μας για το θέμα.

Για την καλή λειτουργία του μαγαζιού μας και προκειμένου αυτό να σταθεί καλά στην αγορά πρέπει να επιλέξουμε τον κατάλληλο τόπο, γεγονός που σίγουρα απαιτεί χρόνο και προσπάθεια. Γι’ αυτό και θα πρέπει να μελετήσουμε:

Αν θα εργαστούμε από το σπίτι, το μαγαζί, το γραφείο το εργαστήριο κ.λ.π.
Τη συνολική επιφάνεια του χώρου εγκατάστασης κι αν αυτός επαρκεί για πιθανή μελλοντική επέκταση
Τη διαθεσιμότητα ηλεκτρισμού, νερού, κ.λ.π.
Τις απαιτούμενες ειδικές ‘άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας
Το κόστος για την αγορά ή ενοικίαση χώρων και η σύγκριση του με εναλλακτικές λύσεις.
Τους πιθανούς χώρους στάθμευσης για φόρτωμα, ξεφόρτωμα κ.λ.π.
Φυσικά η επιλογή του κατάλληλου χώρου είναι συνάρτηση του ποσού που είμαστε διατεθειμένοι να επενδύσουμε.

Είναι σημαντικό να επιλέξουμε την όσο το δυνατό ορθότερη παραγωγική διαδικασία και του κατάλληλου επαγγελματικού εξοπλισμού γιατί είναι σημαντικός παράγοντας της επιτυχίας της επιχείρησης μας.

Πριν ξεκινήσουμε πρέπει να γνωρίζουμε τα προϊόντα τα οποία θα παράγουμε ή πουλάμε, να έχουμε μελετήσει την παραγωγική διαδικασία, να έχουμε κάνει πλήρη και λεπτομερειακή καταγραφή όλων των απαιτούμενων μέσων προκειμένου να έχουμε επαρκή παραγωγή και σε υψηλό επίπεδο ποιότητας, ικανοποιητικές τιμές κ.λ.π.
Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι η σωστή επιλογή κι αξιοποίηση του προσωπικού. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τις ειδικότητες που θα χρειαστούμε, να έχουμε προσδιορίσει το προφίλ των ανθρώπων που θα προσλάβουμε, να διαμορφώσουμε το οργανόγραμμα της επιχείρησης, να προσλάβουμε άτομα τα οποία θα καλύψουνε τις τυχόν δικές μας αδυναμίες και τέλος τις υποχρεώσεις μας σαν εργοδότες.

Φτάνουμε σε ένα άλλο σημαντικό κομμάτι το οποίο είναι η τιμολόγηση των προϊόντων μας.

Πρέπει να προσδιορίσουμε τις τιμές που θα χρεώνουμε προκειμένου να καλύπτουμε το κόστος μας και να μας μένει και κάποιο κέρδος.
Το κόστος παραγωγής ως γνωστό έχει άμεση σχέση με την ποσότητα που θα παράγουμε και με την ποσότητα που είναι διατεθειμένη η αγορά να απορροφήσει.
Συνεπώς έχει άμεση σχέση το κόστος και η ζήτηση. Θα πρέπει λοιπόν να προσδιορίσουμε το δυνατό καλύτερα κι όσο αυτό είναι εφικτό τις αναμενόμενες πωλήσεις μας, για να δούμε ποια θα είναι η παραγωγή μας και το κόστος.
Βασική παράμετρος στο σημείο αυτό, ότι στην αρχή θα πρέπει να έχουμε σχετικά μειωμένες τιμές για την γνωριμία μας με το καταναλωτικό κοινό.
Πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι ο καλός σχεδιασμός προώθησης των προϊόντων μας βοηθάει πάντα στην αύξηση των πωλήσεων μας.
Έτσι έχοντας εντοπίσει τη ζήτηση των προϊόντων μας καλό είναι να ενημερώσουμε και τους υποψήφιους πελάτες μας γι’ αυτό.

Μερικοί τρόποι είναι:

Διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων στην περιοχή μας ή ενημερωτικών δελτίων στους υποψήφιους πελάτες μας
Διαφήμιση σε τοπικά ΜΜΕ (εφημερίδες, κανάλια, περιοδικά, κ.λ.π.)
Συμμετοχή της επιχείρησης μας σε κλαδικές εκθέσεις
Είναι επίσης σημαντικό να έχουμε φτιάξει ένα σωστό ταμειακό πρόγραμμα προκειμένου να γίνεται σωστή εισροή κι εκροή χρήματος. Το ταμειακό πρόγραμμα καταγράφει τις εισπράξεις και πληρωμές μιας περιόδου και μας βοηθάει να μην βρισκόμαστε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Πρέπει να γνωρίζουμε τα χρήματα που απαιτούνται και τον τρόπο που θα βρίσκονται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που τα έχουμε ανάγκη, τους πιστωτικούς όρους που έχουμε κάνει διακανονισμό με τους προμηθευτές και τους πελάτες μας, να είμαστε προετοιμασμένοι για την περίπτωση που οι πωλήσεις μας δεν ήταν οι αναμενόμενες και πως θα αντεπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας.
Τέλος πριν ξεκινήσουμε την επιχείρηση μας θα πρέπει να συμβουλευτούμε τον φοροτεχνικό μας για τη νομική μορφή της επιχείρησης μας καθώς και το είδος των λογιστικών βιβλίων που πρέπει να τηρούμε.
Σε περίπτωση που κάποιο πρόβλημα υπάρξει και χρειασθούμε κάποια βοήθεια δεν πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχουν πάντα οι κατάλληλες υπηρεσίες για να απευθυνθούμε όπως:

από την Ι. Τσιλιγκέρη

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Κατασκευάστρια κοσμημάτων που γεννήθηκε χωρίς δάχτυλα φτιάχνει αριστουργήματα χιλιάδων δολαρίων [εικόνες+βίντεο]

Για άτομο που γεννήθηκε χωρίς δάχτυλα η 48χρονη Annette Gabbedey εξασκεί το πιο ακατάλληλο επάγγελμα με το οποίο θα μπορούσε να καταπιαστεί... Και αυτό γιατί παρά τη γενετική ανωμαλία της …

«Άνοιξε» το πρόγραμμα γυναικείας επιχειρηματικότητας – Προτεραιότητα σε γυναίκες με αναπηρία ή συζύγους/μητέρες ΑμεΑ

Στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ προκηρύχθηκε το πρόγραμμα στήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας (συνολικού προϋπολογισμού €40 εκ.), που αφορά τις περιφέρειες Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Βορ. Αιγαίου, …

Υπ. Εργασίας: Διευκρινίσεις που αφορούν σε προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την προώθηση της απασχόλησης

Το Υπουργείο Εργασίας ανακοίνωσε διευκρινίσεις που αφορούν σε προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την προώθηση της απασχόλησης (αρ. πρωτ.: B123290/9.6.2011), με αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με …

Κονδύλια για νεανική επιχειρηματικότητα: Χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων με 1.000.000 ευρώ

Αρχίζει από Παρασκευή 1η Ιουλίου η υποβολή προτάσεων από νέους ηλικίας έως 40 ετών που επιθυμούν να ενταχθούν στα κίνητρα του νέου επενδυτικού νόμου για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων. Η …

Οι επιχειρήσεις των Ελλήνων κλείνουν, αλλά οι μετανάστες ανοίγουν νέες επιχειρήσεις: Ένα πάθημα που δεν έχει γίνει (ακόμη) μάθημα

Σύμφωνα με το Μητρώο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας, παρατηρείται μείωση στις ιδρύσεις των επιχειρήσεων και για κάθε μία νέα επιχείρηση κλείνουν δύο επιχειρήσεις, ενώ η πορεία της συρρίκνωσης …

Τρόπος υπολογισμού της ιδίας συμμετοχής του επενδυτή και καταβολής της ενίσχυσης για τις επενδύσεις που υπάγονται στο ν. 3908/2011

Ενδιαφέρον Προεδρικό Διάταγμα για όσους και όσες ενδιαφέρονται για την επιχειρηματικότητα. Το συγκεκριμένο διάταγμα καθορισμού τους όρους και τις συνθήκες της καταβολής της επιχορήγησης του κεφαλαίου, …

Σε ανοδική τροχιά οι ελληνικές εξαγωγές και ενδιαφέρει την κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες

Συνεχίζεται η ανοδική πορεία των ελληνικών εξαγωγών και το 2011 και σίγουρα ενδιαφέρει την κοινότητα των ανθρώπων με αναπηρίες. Το πρώτο δίμηνο του έτους οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 37,4% συγκριτικά …

Το επιχειρείν είναι επιλογή καριέρας!

Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών «Η Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα 2009-2010: Αναζητώντας διέξοδο από την Κρίση», το 66% των Ελλήνων, θεωρούν πως η …

Πρόδρομος Εμφιετζόγλου: Το όνειρο του Οδυσσέα

Μόλις διαβάσαμε τον τίτλο της ανακοίνωσης της Μηχανικής «Πραγματοποιείται το όνειρο του Οδυσσέα», ο νους μας πήγε αμέσως στον Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, έναν αγωνιστή της ζωής και έναν leader της …

Είναι η οικονομική αυτοδυναμία εφικτή;

Όταν η ζωή πραγματώνεται κάτω από συνθήκες αναπηρίας τότε το κόστος ζωής επιβαρύνεται από το οικονομικό κόστος της κάλυψης των επιπρόσθετων αναγκών που προκύπτουν εξαιτίας της αναπηρίας. Το …