Τροποποίηση της αριθμ. 19721/15-10-2010 κοινής υπουργικής απόφασης «Πρόγραμμα επιχορήγησης 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων εργασίας, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα»

Κ.Υ.Α. Αριθμ. 26139/987/12.1.2011: Τροποποίηση της αριθμ. 19721/15-10-2010 κοινής υπουργικής απόφασης «Πρόγραμμα επιχορήγησης 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων εργασίας, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα» (1656 Β).

Αριθμ. 26139/987

(ΦΕΚ Β’ 72/28.1.2011)

Τροποποίηση της αριθμ. 19721/15102010 κοινής υπουργικής απόφασης «Πρόγραμμα επιχορήγησης 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων εργασίας, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα» (1656 Β).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» (98 Α).

2. Τις διατάξεις του Π.Δ 368/1989 « Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (163 Α).

3. Τις διατάξεις του Ν.2956/2001 «Αναδιάρθρωση του Ο.Α.Ε.Δ και άλλες διατάξεις» (258 Α).

4. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν.1262/1982 (70 Α) «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίησης συναφών διατάξεων» όπως έχει τροποποιηθεί με τα άρθρα 6 και 7 του Ν.1836/1989 (ΦΕΚ 79 Α) και το άρθρο 6 του Ν.2434/1996 (188 Α).

5. Τις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν.3833/2010 «Προστασία της Εθνικής Οικονομίας επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης» (ΦΕΚ 40 Α).

6. Τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ. 3 του Ν.2362/1995 «Περί Δημόσιου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις» (247 Α).

7. Την ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία που αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων.

8. Το άρθρο 14 του Ν.3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013» (267 Α)

9. Το εγκεκριμένο καθεστώς ν.304/2009 στα πλαίσια του «Προσωρινού Κοινοτικού Πλαισίου για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης».

10. Τις διατάξεις του Π.Δ 185/2009 (213 Α) «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασία του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας», μετατροπή του Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης σε Γενική Γραμματεία Μακεδονίας Θράκης και υπαγωγή στο Υπουργείο Εσωτερικών της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας Θράκης και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής»

11. Την αριθμ. 2876/07.10.2009 (2234 Β) απόφαση του Πρωθυπουργού «Αλλαγή τίτλου Υπουργείων».

12. Την αριθμ. Υ275/30.09.2010 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γεωργίου Κουτρουμάνη» (1595 Β)

13. Την αριθμ. 2672/2009 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Οικονομικών» (2408 Β)

14. Την αριθμ. 46500/ΔΙΟΕ 1914 Κοινή Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Παναγιώτη Ρήγα» (1642 Β)

15. Το Π.Δ. 96/2010 (170 Α) «Σύσταση Υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Καθορισμός αρμοδιοτήτων του και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων»

16. Την αρίθμ. 19721/15-10-2010 Κ.Υ.Α «Πρόγραμμα επιχορήγησης 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων εργασίας, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα» (1656 Β)

17. Την αριθμ. 4955/21-12-2010 απόφαση του Δ.Σ του ΟΑΕΔ που διαβιβάσθηκε στην υπηρεσία μας με το αριθμ. Β146317/27.12.2010 έγγραφο.

18. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας Κοινής Υπουργικής Απόφασης δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη πέραν αυτής που προκλήθηκε από την αρχική υπ’ αριθμ. 19721/15-10-2010 Κ.Υ.Α «Πρόγραμμα επιχορήγησης 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων εργασίας, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα» (1656 Β),

αποφασίζουμε:

Την τροποποίηση των άρθρων 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 και 12 της υπ’ αριθμ. 19721/15-10-2010 Κ.Υ.Α., με τίτλο «Πρόγραμμα επιχορήγησης 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων εργασίας, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα» (1656 Β), ώς ακολούθως:

«Άρθρο 1 Αντικείμενο προγράμματος – Σκοπός του προγράμματος
1. Σκοπός του προγράμματος είναι η επιχορήγηση 200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, με την επιχορήγηση του μη μισθολογικού κόστους που αντιστοιχεί στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές, ως κίνητρο για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων εργασίας για χρονικό διάστημα δεκαοκτώ (18) μηνών, με έμφαση στις ειδικές ομάδες εργαζομένων, οι οποίες αναλύονται ως εξής:
• Άτομα με αναπηρία
• Εργαζόμενοι ηλικίας 50 ετών και άνω
2. Οι ενταγμένες επιχειρήσεις θα επιχορηγηθούν για το 50% των εργαζομένων που απασχολούν κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης τους και ειδικότερα για έναν (1) έως και τριάντα (30) εργαζόμενους κατ’ ανώτατο όριο, με την προϋπόθεση να διατηρήσουν, ίσο αριθμό τουλάχιστον μη επιχορηγούμενων εργαζομένων με τον αριθμό των επιχορηγουμένων καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Στο πρόγραμμα επίσης εντάσσονται και επιχειρήσεις που απασχολούν ένα (1) άτομο με πλήρη απασχόληση.»

«Άρθρο 2 Πλαίσιο ένταξης – χρηματοδότηση
1. α) Οι δαπάνες για την εφαρμογή του προγράμματος προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν από πόρους του ΟΑΕΔ. Η μέγιστη δαπάνη θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 992.000.000 ευρώ.
Το κόστος υλοποίησης του προγράμματος θα καλυφθεί και θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ (ΚΑΕ 2493) και θα αποδοθεί μέσω του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ ΟΑΕΔ.
Η μέγιστη δαπάνη θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 992.000.000 ευρώ και κατανέμεται ενδεικτικά σε ετήσια βάση ως εξής:
2011: 743.900.000 ευρώ
2012: 248.100.000 ευρώ
Το κόστος υλοποίησης του προγράμματος θα καλυφθεί και θα βαρύνει τον ΚΑΕ 2493 προϋπολογισμού τρέχοντος έτους, στον οποίο έχουν προβλεφθεί ανάλογες πιστώσεις.
β) Δαπάνη από τη διενέργεια ελέγχων, η οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί εκ των προτέρων, καθόσον εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός πραγματοποιούμενων ελέγχων, κ.λπ.), έχουν δε εγγραφεί οι απαιτούμενες πιστώσεις στον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ έτους 2011 (ΚΑΕ 4419), ενώ για το επόμενο οικονομικό έτος θα ληφθεί μέριμνα για την εγγραφή των αντίστοιχων πιστώσεων στον εν λόγω προϋπολογισμό.
To πρόγραμμα δύναται να συγχρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο των
Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Η συνολική δημόσια δαπάνη του προγράμματος εφόσον συγχρημα δοτηθεί από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, εγγράφεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της πρόσκλησης που εκδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 15 της παρούσας.
2. H ανωτέρω δαπάνη κατανέμεται βάσει της κατηγοριοποίησης της παρ. γ του άρθρου 4.1 ως εξής:
i. για το 45% των επιχορηγούμενων θέσεων, ήτοι 90.000, που θα καλυφθούν α) από τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν από 29 άτομα, και β) από τις επιχειρήσεις που απασχολούν ένα (1) άτομο με πλήρη απασχόληση, κατά την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα, το ποσό της δαπάνης ανέρχεται στα 487.000.000 ευρώ.
ii. για το 30% των επιχορηγούμενων θέσεων, ήτοι 60.000, που θα καλυφθούν από τις μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν από 1049 άτομα, κατά την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα, το ποσό της δαπάνης ανέρχεται στα 293.000.000 ευρώ.
iii. για το 25% των επιχορηγούμενων θέσεων, ήτοι 50.000, θα καλυφθούν από τις επιχειρήσεις που απασχολούν από 50 άτομα και άνω, κατά την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα, το ποσό της δαπάνης ανέρχεται στα 212.000.000 ευρώ.
3. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα ΚΥΑ χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis). Η ενίσχυση που θα λάβει μια επιχείρηση βάσει της παρούσας ΚΥΑ, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη de minimis ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγείται σε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα των οδικών μεταφορών δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Ως ημερομηνία λήψης της ενίσχυσης νοείται η ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης.
Για τις επιχειρήσεις που έχουν υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα, βάσει του εγκεκριμένου καθεστώτος Ν.304/2009 στο πλαίσιο της Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Προσωρινό κοινοτικό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης» (2009/C83/01), η ενίσχυση χορηγείται έως τις 31-12-2011, σύμφωνα με το εδ.θ της παρ. 2.2 της Ανακοίνωσης της Επιτροπής (Ε.Κ. Ε/2010).
Επισημαίνεται ότι στον ως άνω έλεγχο της σώρευσης αθροίζονται και οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει, οι συνδεδεμένες με την αιτούσα, επιχειρήσεις.
Συνδεδεμένες είναι οι επιχειρήσεις που διατηρούν μεταξύ τους μια από τις παρακάτω σχέσεις:
α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης
β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου του καταστατικού της τελευταίας
γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκήσει κυριαρχική επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού της τελευταίας
δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.
Οι επιχειρήσεις που διατηρούν μια από τις εν λόγω σχέσεις μέσω ενός φυσικού προσώπου ή ομάδας φυσικών προσώπων που ενεργούν από κοινού θεωρούνται επίσης συνδεδεμένες επιχειρήσεις.
Οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις θεωρείται ότι ανήκουν στην ίδια επιχειρηματική μονάδα, υπό την έννοια που αναφέρεται στην ενοποιημένη Ανακοίνωση της Επιτροπής περί Δικαιοδοσίας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 139/2004 του Συμβουλίου για τον έλεγχο συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων.»

«Άρθρο 4 Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής
1. Δικαιούχοι
α) Για να υπαχθεί μια επιχείρηση στο πρόγραμμα, δεν θα πρέπει να έχει προβεί, κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν την αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα, σε μείωση προσωπικού.
Ως μείωση προσωπικού θεωρείται η καταγγελία της σύμβασης εργασίας, όπως επίσης και η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η επιχείρηση θα πρέπει να έχει προβεί σε αντικατάσταση του μισθωτού έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Η ανωτέρω προϋπόθεση ισχύει και για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας.
β) Η επιχείρηση συμμετέχει στο πρόγραμμα για το 50% του προσωπικού που απασχολούσε κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης της για συμμετοχή στο πρόγραμμα και από ένα (1) μέχρι τριάντα (30) άτομα του προσωπικού της κατ’ ανώτατο όριο, με την προϋπόθεση να διατηρήσει, ίσο τουλάχιστον αριθμό μη επιχορηγούμενων εργαζομένων με τον αριθμό των επιχορηγουμένων, λαμβάνοντας υπόψη τις υποχρεώσεις και δεσμεύσεις του άρθρου 8 της παρούσας Κ.Υ.Α, καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ήτοι για δεκαοκτώ (18) μήνες. Στην περίπτωση που προκύπτει δεκαδικός αριθμός, η στρογγυλοποίηση θα ανάγεται στον αμέσως επόμενο ακέραιο αριθμό.
Ειδικότερα για τις επιχειρήσεις που απασχολούν ένα (1) άτομο πλήρους απασχόλησης, εντάσσονται στο ανώτερο πρόγραμμα, με την προϋπόθεση να το διατηρήσουν καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος.
γ) Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, ως εξής:
i. το 45% των επιχορηγούμενων θέσεων, ήτοι 90.000, θα καλυφθούν α) από τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν από 29 άτομα, και β) από τις επιχειρήσεις που απασχολούν ένα (1) άτομο πλήρους απασχόλησης, κατά την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα,
ii. το 30% των επιχορηγούμενων θέσεων, ήτοι 60.000, θα καλυφθούν από τις μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν από 1049 άτομα, κατά την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα, και
iii. το 25% των επιχορηγούμενων θέσεων, ήτοι 50.000, θα καλυφθούν από τις επιχειρήσεις που απασχολούν από 50 άτομα και άνω, κατά την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο πρόγραμμα.
Δεν υπάγονται:
Όλες οι επιχειρήσεις που διέπονται, όσον αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28/Α/03.03.1994) και του ν. 3812/2009 (ΦΕΚ 234/Α/28.12.2009).
Τα νυχτερινά κέντρα
Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φύλαξης.
Οι εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό τους.
Οι έμμεσοι εργοδότες
Οι επιχειρήσεις για τους εργαζόμενους τους που απασχολούνται από την 22η ώρα βραδινή (έναρξη ωραρίου) έως και την 6η πρωϊνή (λήξη ωραρίου).
Ατομικές επιχειρήσεις για άτομα που είναι σύζυγοι ή συνδέονται με α’ βαθμού συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας με τον επιχειρηματία.
Οι Ο.Ε., Ε.Ε., Α.Ε., και Ε.Π.Ε. για τους ομόρρυθμους εταίρους στις Ο.Ε. και Ε.Ε., για τα μέλη του Δ.Σ. στις Α.Ε., για τους εταίρους στις Ε.Π.Ε.
Οι συνεταιρισμοί για τα μέλη τους.
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας (από την πρωτογενή αλιεία και την υδατοκαλλιέργεια έως την τελική διάθεση και εμπορία των προϊόντων της στην αγορά π.χ. ιχθυοπωλεία), στον τομέα του άνθρακα (π.χ. εταιρείες εξόρυξης, ορυχεία), στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων (φυτικών και ζωικών), οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με την μεταπώληση σε μεταπράτες ή εμπόρους και η επιχορήγηση μετακυλύει στους παραγωγούς, άμεσα ή έμμεσα [οι δραστηριότητες στην γεωργική εκμετάλλευση (φυτικό και ζωικό κεφάλαιο), οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να προετοιμασθεί το προϊόν για την πρώτη πώληση (π.χ. συγκομιδή, κοπή και αλώνισμα των σιτηρών, συσκευασία των αυγών) ή η πρώτη πώληση προς μεταπωλητές ή προς μεταποιητικές επιχειρήσεις].
Όταν το αντικείμενο εργασιών μίας επιχείρησης είναι σύνθετο και το ένα από τα αντικείμενα εξαιρείται του προγράμματος.
Επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων
Οι επιχειρήσεις που χαρακτηρίζονται ως προβληματικές.
i. Μια μικρομεσαία επιχείρηση (ΜΜΕ) θεωρείται προβληματική επιχείρηση όταν πληροί τους ακόλουθους όρους:
α) αν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή
β) αν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο αυτού του κεφαλαίου έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή
γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον η σχετική επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της εγχώριας νομοθεσίας ώστε να υπαχθεί σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.
Οι ΜΜΕ που έχουν συσταθεί από χρόνο μικρότερο της τριετίας δεν θεωρούνται, για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, ότι είναι προβληματικές αναφορικά με το εν λόγω διάστημα, εκτός εάν πληρούν τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο στοιχείο (γ) της παρούσας παραγράφου.
ii. Μια μεγάλη επιχείρηση θεωρείται προβληματική στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) εάν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή
β) εάν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή
γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει όσον αφορά την υπαγωγή της σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.
Ακόμα και στην περίπτωση που δεν συντρέχει καμία από τις περιστάσεις που αναφέρονται παραπάνω, μια εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να θεωρείται προβληματική, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν οι συνήθεις ενδείξεις μιας προβληματικής επιχείρησης όπως αύξηση των ζημιών, μείωση του κύκλου εργασιών, διόγκωση των αποθεμάτων, πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, φθίνουσα ταμειακή ροή, αυξανόμενη δανειοληψία, αύξηση των οικονομικών επιβαρύνσεων καθώς και εξασθένιση ή εξαφάνιση της αξίας του καθαρού ενεργητικού. Στις σοβαρότερες περιπτώσεις, η επιχείρηση μπορεί να έχει ήδη κηρυχθεί σε πτώχευση ή να αποτελεί αντικείμενο συλλογικής πτωχευτικής διαδικασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει. 2. Ωφελούμενοι
Ωφελούμενοι του προγράμματος, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης της επιχείρησης, είναι εργαζόμενοι, με έμφαση στις ειδικές ομάδες οι οποίες αναλύονται ως εξής:
• εργαζόμενοι ηλικίας 50 ετών και άνω (οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το 49ο έτος της ηλικίας τους, δηλαδή να διανύουν το 50ο έτος) και
• εργαζόμενοι με αναπηρίες.
Οι ωφελούμενοι εργαζόμενοι πρέπει:
• να ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό και να συνεχίζουν να εργάζονται στις επιχειρήσεις με καθεστώς πλήρους απασχόλησης αορίστου χρόνου, για χρονικό διάστημα δεκαοκτώ (18) μηνών.
• να εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, υπό την προϋπόθεση της επέκτασης της σύμβασής τους μέχρι τη λήξη του προγράμματος.
Τα ωφελούμενα άτομα θα πρέπει να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες κράτους μέλους της Ε.Ε. ή ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στην χώρα μας, καθώς και υπήκοοι τρίτων χωρών που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στην χώρα μας.
Εξαιρέσεις
i. Στο πρόγραμμα δεν εντάσσονται για επιχορήγηση:
Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι απασχολούνται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και δεν επεκτείνεται η σύμβασή τους (έως την ημερομηνία διεξαγωγής του ελέγχου υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα από τους ελεγκτές του αρμόδιου ΚΠΑ ή ΚΠΑ2)
Οι εργαζόμενοι, που απασχολούνται με καθεστώς μερικής απασχόλησης και το οποίο δεν μετατρέπεται σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης (έως την ημερομηνία διεξαγωγής του ελέγχου υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα από τους ελεγκτές του αρμόδιου ΚΠΑ ή ΚΠΑ2)
Οι εργαζόμενοι οι οποίοι παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε έμμεσο εργοδότη
Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι είναι ενταγμένοι σε άλλο πρόγραμμα απασχόλησης (ΝΘΕ) του ΟΑΕΔ ή σε προγράμματα επιδότησης του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους ή μέρους αυτού.
Οι εργαζόμενοι που προσλήφθηκαν για την κάλυψη συμβατικών υποχρεώσεων της επιχείρησης όπως της δημιουργίας θέσεων εργασίας από επενδυτικά σχέδια που εντάσσονται σε άλλο καθεστώς ενίσχυσης, που αφορά σε μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος των προσληφθέντων.
Οι πρακτικά ασκούμενοι π.χ. των Α.Τ.Ε.Ι. και των Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων.
Άτομα που τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του Ν.2643/1998.
Οι εργαζόμενοι που δεν υπάγονται στην κύρια ασφάλιση του ΙΚΑΕΤΑΜ.
ii. Οι ανωτέρω κατηγορίες δεν προσμετρώνται και στον αριθμό του προσωπικού, βάσει του οποίου θα υπολογιστεί ο τελικός αριθμός των επιχορηγούμενων εργαζομένων, πλην των μερικώς απασχολούμενων της παρ. β του άρθρου 8.1.»

«Άρθρο 5 Διαδικασία υπαγωγής δικαιούχων
1. Μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr) και την αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων (http://ait.oaed.gr/) στο ΚΠΑ ή ΚΠΑ2, στην αρμοδιότητα του οποίου, υπάγεται η έδρα της επιχείρησης επιλέγοντας από τη σχετική στήλη.
Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση βάσει του προτύπου που είναι αναρτημένο στην ως άνω ιστοσελίδα:
i) σχετικά με τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis) σύμφωνα με το πρότυπο που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ,
ii) ότι η επιχείρηση δεν είναι προβληματική, όπως ορίζεται στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 4 της παρούσας
iii) ότι δεν εκκρεμεί εις βάρος της επιχείρησης ανάκτηση παλαιάς κρατικής ενίσχυσης και
iv) ότι η επιχείρηση λειτουργεί
Στην ίδια δήλωση, θα βεβαιώνεται ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα και θα δηλώνει ότι έλαβε γνώση των όρων του προγράμματος, τους οποίους αποδέχεται και πληροί. Σε περίπτωση που επιθυμεί να επιχορηγηθεί για άτομα που απασχολούνται σε υποκαταστήματα που δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα του ΚΠΑ ή ΚΠΑ2 της έδρας της επιχείρησης, στην Υπεύθυνη Δήλωση που θα προσκομίζει θα δηλώνει τα Υποκαταστήματα και τα άτομα που απασχολούνται σε αυτά.
2. Εάν η επιχείρηση διατηρεί υποκαταστήματα και επιθυμεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα και για τα υποκαταστήματα, τότε θα υποβάλλει την αίτηση, όπως αναφέρεται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, στην Υπηρεσία στην αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται η έδρα της επιχείρησης.
3. Η υποβολή των αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του ΚΠΑ ή ΚΠΑ 2 στην περίπτωση που η επιχείρηση δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.
4. Μετά την αποδοχή της ηλεκτρονικής αίτησης από το σύστημα υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων του Οργανισμού, για την οποία ενημερώνεται ηλεκτρονικά ο δικαιούχος, οφείλει εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών να προσκομίσει στην Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ 2) αντίγραφο της ανωτέρω αίτησης και υπεύθυνης δήλωσης στις οποίες θα έχει τεθεί η υπογραφή του νόμιμου εκπρόσωπου και η σφραγίδα της επιχείρησης. Οι ανωτέρω αιτήσεις μπορούν επίσης να υποβληθούν από τον διαχειριστή της επιχείρησης ή υπάλληλο που νόμιμα εξουσιοδοτήθηκε (πληρεξούσιο από συμβολαιογράφο). Όταν πρόκειται για εταιρείες ως εξουσιοδότηση νοείται η απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας που ορίζει τον νόμιμο εκπρόσωπο. Ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας ταυτόχρονα με την παραλαβή των ανωτέρω θα προβαίνει στην έκδοση της εγκριτικής ή απορριπτικής απόφασης. Η εγκριτική απόφαση θα κοινοποιείται άμεσα στον δικαιούχο καθώς και στο υποκατάστημα του ΙΚΑ που ανήκει η έδρα της επιχείρησης, στην οποία θα αναφέρεται και το Α.Φ.Μ. της επιχείρησης.»

«Άρθρο 6 Ποσό και διάρκεια επιχορήγησης
1. Ποσό επιχορήγησης
α. Ως ποσό επιχορήγησης για τις κατηγορίες των επιχειρήσεων που απασχολούν από 29 άτομα, από 10 έως 49 άτομα και από 50 άτομα και άνω, ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές, για όλους τους κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑΕΤΑΜ (μεικτή, ΒΑΕ και Επαγγελματικός Κίνδυνος) και της επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΜ, καθώς και στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές, εκείνων που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης.
Για τους εργαζόμενους, που αντί του ΕΤΕΑΜ, ασφαλίζονται σε άλλα Επικουρικά Ταμεία, ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στο ύψος των αντίστοιχων μηνιαίων εργοδοτικών εισφορών, για όλους του κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑΕΤΑΜ και στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές των αντίστοιχων Επικουρικών Ταμείων, καθώς και των εργοδοτικών εισφορών, εκείνων που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης.
Επίσης, ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται επιπλέον το ποσό που αντιστοιχεί στις εργοδοτικές εισφορές, των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και των επιδομάτων αδείας, για τους μήνες που αυτά καταβάλλονται.
Το ποσό επιχορήγησης αποδίδεται μέσω της χρέωσης του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑΟΑΕΔ και της αντίστοιχης πίστωσης του λογαριασμού του εργοδότη, σε ποσοστό:
i. εκατό τοις εκατό (100%) για τα άτομα με αναπηρία. Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ.
ii. εκατό τοις εκατό (100%) για εργαζόμενους ηλικίας 50 ετών και άνω. Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των χιλίων οκτακοσίων (1.800) ευρώ.
iii. εκατό τοις εκατό (100%) για τους κοινούς εργαζόμενους. Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των χιλίων τριακοσίων (1.300) ευρώ.
β. Ως ποσό επιχορήγησης για τις κατηγορίες των επιχειρήσεων με ένα (1) άτομο πλήρους απασχόλησης, ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στο 75% των μηνιαίων εργοδοτικών εισφορών, για όλους τους κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑΕΤΑΜ (μεικτή, ΒΑΕ και Επαγγελματικός Κίνδυνος) και της επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΜ, καθώς και στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές, εκείνων που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης.
Για τους εργαζόμενους, που αντί του ΕΤΕΑΜ, ασφαλίζονται σε άλλα Επικουρικά Ταμεία, ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στο 75% των αντίστοιχων μηνιαίων εργοδοτικών εισφορών, για όλους του κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑΕΤΑΜ και στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές των αντίστοιχων Επικουρικών Ταμείων, καθώς και των εργοδοτικών εισφορών, εκείνων που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης.
Επίσης, ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται επιπλέον το ποσό που αντιστοιχεί στο 75% των εργοδοτικών εισφορών, των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και των επιδομάτων αδείας, για τους μήνες που αυτά καταβάλλονται.
Το ποσό επιχορήγησης αποδίδεται μέσω της χρέωσης του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑΟΑΕΔ και της αντίστοιχης πίστωσης του λογαριασμού του εργοδότη, σε ποσοστό:
εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) για τα άτομα με αναπηρία. Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ.
εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) για εργαζόμενους ηλικίας 50 ετών και άνω. Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των χιλίων οκτακοσίων (1.800) ευρώ.
εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) για τους κοινούς εργαζόμενους. Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό του ανωτέρω ποσού επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/επιχορηγουμένων που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους των χιλίων τριακοσίων (1.300) ευρώ.
Οι αξιώσεις των εργοδοτών για τα παραπάνω ποσά της επιχορήγησης που δεν ικανοποιούνται μέσω του αλληλόχρεου θα καταβάλλονται απευθείας στην επιχείρηση.
γ. Σε κάθε περίπτωση, το ποσό της επιχορήγησης υπόκειται στον περιορισμό που προβλέπεται στο άρθρο 2.3 της παρούσας.
2. Διάρκεια επιχορήγησης
Η διάρκεια του συνολικού προγράμματος ανέρχεται στους δεκαοκτώ (18) μήνες, εκ των οποίων οι δώδεκα (12) μήνες αφορούν σε επιχορήγηση και οι υπόλοιποι έξι (6) μήνες σε δέσμευση, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο του άρθρου 8 της παρούσας.»

«Άρθρο 7 Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης
1. Υποβολή αίτησης
Εντός των πρώτων τριάντα (30) ημερών, που ακολουθούν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, η επιχείρηση υποβάλλει την αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την καταβολή της επιχορήγησης, όπως αναφέρονται παρακάτω.
Οι ενταγμένες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα για τα υποκαταστήματα, υποβάλλουν την αίτηση για καταβολή της επιχορήγησης για τα υποκαταστήματα στην Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η έδρα της επιχείρησης. Σε αυτήν την περίπτωση η Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) που δέχεται την αίτηση για καταβολή της επιχορήγησης στο πρόγραμμα, θα ενημερώνει άμεσα την Υπηρεσία, στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το υποκατάστημα, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ελέγχου τήρησης των όρων και προϋποθέσεων του προγράμματος, τα αποτελέσματα των οποίων θα κοινοποιούνται στην Υπηρεσία που ανήκει η έδρα της επιχείρησης.
2. Δικαιολογητικά
Η αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2) θα προβαίνει στην, αναφερόμενη στο άρθρο 7 της παρούσας, καταβολή της επιχορήγησης αφού ελέγξει τα κάτωθι δικαιολογητικά που η επιχορηγούμενη επιχείρηση υποβάλλει:
i. Έντυπη κατάσταση η οποία θα περιλαμβάνει:
• το ονοματεπώνυμο των επιχορηγουμένων βάσει του προγράμματος,
• Α.Μ. ΙΚΑ επιχορηγουμένων,
• τη χρονολογία πρόσληψης τους,
• τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,
• το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος, το οποίο δε θα είναι κατώτερο του προβλεπόμενου από τις οικείες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίες (Σ.Σ.Ε.),
• το ποσό που αντιστοιχεί στις μηνιαίες εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές με τα αντίστοιχα ποσοστά εισφορών, όπως εμφανίζονται στις ΑΠΔ,
• το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, με το οποίο βαρύνεται ο αλληλόχρεος λογαριασμός ΙΚΑΟΑΕΔ, σύμφωνα με το πρόγραμμα,
• το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, που καταβάλλεται εκτός του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑΟΑΕΔ,
• στήλη της υπεύθυνης δήλωσης με τις υπογραφές των επιχορηγουμένων ότι απασχολήθηκαν και πληρώθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση
ii. Αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (Α.Π.Δ. ), οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή.
iii. Παραστατικά καταβολής εισφορών για τα λοιπά επικουρικά ταμεία, εκτός ΕΤΕΑΜ.
iv. Κατάσταση προσωπικού και ωρών εργασίας θεωρημένη από το Σ.ΕΠ.Ε.
v. Βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, όπου απαιτείται. Σύμφωνα με τις με αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/10067/2007 και ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.1.1/2407/26-01-2009 ΚΥΑ τα παραπάνω δικαιολογητικά αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης Υπηρεσία.
vi. Τιμολόγιο ή τιμολόγια (σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι, αντί του ΕΤΕΑΜ, ασφαλίζονται σε άλλα Επικουρικά Ταμεία) με το ποσό που αντιστοιχεί στο ποσό επιχορήγησης.
3. Διενέργεια ελέγχων
Ύστερα από την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης, πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος, μετά την απόφαση ανάθεσης από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ελεγκτές προκει�%B

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Απόδοση ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά, μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη

Ο Συνήγορος του Πολίτη διαμεσολάβησε επιτυχώς σε δύο περιπτώσεις μη απόδοσης ποσοστού αναπηρίας σε παιδιά με συνέπεια την απώλεια επιδόματος αναπηρίας. Στη μία περίπτωση, χορηγήθηκε αναδρομικά επίδομα …

Επέκταση των παθήσεων για τις οποίες η διάρκεια αναπηρίας των ασφαλισμένων καθορίζεται επ' αόριστον

Αυτή είναι η υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β' 2906/18-11-2013) που καθορίζει τις παθήσεις για τις οποίες η διάρκεια της αναπηρίας των ασφαλισμένων καθορίζεται επ' αόριστον και οι ασφαλισμένοι δεν χρειάζεται …

Άρειος Πάγος: Δεν ισχύουν οι υπερωρίες και οι προσαυξήσεις για οικόσιτους βοηθούς

Οικόσιτοι Οικιακοί μισθωτοί. Η εργασιακή τους σχέση δεν διέπεται από τις ειδικές διατάξεις για το χρόνο εργασίας των μισθωτών, για εργασία κατά τις Κυριακές, αργίες, ημέρες αναπαύσεως, υπερεργασία και …

Εξαιρέσεις από το καθεστώς της διαθεσιμότητας

Εγκύκλιος τού υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναφέρει τις εξαιρέσεις από το καθεστώς της διαθεσιμότητας. Διαβάστε τί ισχύει για τους υπαλλήλους με αναπηρία και …

Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και Προαιρετικό Πρωτόκολλο – Νόμος 4074/2012

Ο σκοπός της παρούσας Σύμβασης είναι η προαγωγή, προστασία και διασφάλιση της πλήρους και ισότιμης απόλαυσης όλων των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών από όλα τα ΑμεΑ και η …

Ν. 4144/2013: Παράταση αναπηρικής σύνταξης σε καθυστερήσεις ΚΕ.Π.Α. – Στο 25% οι ασφαλιστικές εισφορές εργοσήμου

Με τον συγκεκριμένο νόμο (ΦΕΚ Α' 88/18-04-2013) παρατείνεται η καταβολή των συντάξεων κατά 6 μήνες, όταν ο ασφαλισμένος βρίσκεται στη λίστα αναμονής των ΚΕΠΑ (άρθρο 66), ενώ αυξάνονται οι ασφαλιστικές …

Διευκόλυνση Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες

Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προκειμένου να εξασφαλίζονται από τη Δημόσια Διοίκηση σε όλους τους πολίτες ίδιες δυνατότητες άσκησης των δικαιωμάτων τους, …

Οι δυσάρεστες εκπλήξεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για τους ΑμεΑ πάνω στο Ν.4093/2012

Επείγει να διαβάσετε τη νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με θέμα «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων του ν.4046/2012 και του ν.4093/2012» (ΦΕΚ Α' 229/19-11-2012) που έφερε δυσάρεστες αλλαγές για τους …

Κινητικότητα δημοσίων υπαλλήλων – Διαθεσιμότητα – Κατάργηση θέσεων ΙΔΑΧ – Εξαιρέσεις αναπήρων

Διαβάστε τις νέες ρυθμίσεις της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016. Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν.4046/2012 και του …