Smart Businesses Know the "Disability Dollar"

Smart businesses are taking steps to ensure their customer service staff possess the systems and skills to ensure outstanding customer service to everyone including those affected by disability, says the CEO of the Australian Network on Disability, Suzanne Colbert AM.

Customer accessibility / Disabled friendlyOver the years, we’ve heard conversations about attracting the pink dollar and the grey dollar. However, both of these markets are considerably smaller than the “disability dollar”.

Australia has over four million people with some form of disability. That’s one in five of our population. Estimates indicate that Australians with disability have a combined disposable income of $54 million per annum.

The correlation between age and disability gives even greater insight into why smart businesses are ensuring they are accessible and welcoming to all. 40% of Australians aged between 65 and 69 years are affected by disability.

It’s therefore easy to see why smart businesses are taking steps to ensure their customer service staff possess the systems and skills to ensure outstanding customer service, in order to win the brand-loyalty of this well-off market segment and to diversify their customer base.

For example, Westpac is responding to the needs of the almost four million Australians with a hearing impairment by employing full-time Auslan interpreters to support communication with customers and employees who are Deaf and use Australian sign language.

The big four banks are also taking steps to ensure their websites are fully accessible to the 300,000 Australians who are blind or have vision impairment.

More Australian businesses are educating call centre staff to work with the National Relay Service, to ensure that staff can handle calls smoothly from people who have speech or hearing impairments.

These are all good business moves, because 48% of all complaints against businesses that are lodged with the Australian Human Rights Commission are disability related.

Recently, we saw a backlash against a firm that alienated this sector of the market. Apart from the potential damage to reputation, it just makes good business sense to be inclusive and welcoming to all customers and employees.

According to a 2006 University of Massachusetts survey, 87% of people agree that they would prefer to give their business to companies that hire people with disability. Many leading Australian businesses are taking steps to ensure that they actively attract and recruit skilled and talented people with disability as employees. Apart from recruiting for good business reasons, profiling staff to reflect the entire community gives businesses a better chance of being accessible to all.

Expertise on how to become a more inclusive business is available through the Australian Network on Disability (AND), a Not for Profit organisation.

AND helps businesses to understand complex customer and employee demographics, facilitating them in responding to this growing market segment by building their disability confidence through publications, reviews, training and advisory services.

By becoming more “disability confident”, businesses will contribute to a prosperous Australia, and reap the full business benefits of a wide customer base.

probonoaustralia.com.au, 25/7/2013

[wpsr_socialbts]

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Η Παραολυμπιακή γιορτή του Σότσι

Για πρώτη φορά στην ιστορία των Χειμερινών Παραολυμπιακών, στο Σότσι, Ρώσοι αθλητές θα μετάσχουν σε όλα τα αγωνίσματα. Απαντες τονίζουν ότι οι επιτυχίες αυτών των αθλητών, είναι δυνατές μόνο όταν η …

Η Μέρκελ… καθιστή

Η εμφάνιση της ΄Αγκελα Μέρκελ στη συνεδρίαση για το πρόγραμμα της νέας κυβέρνησης είχε μια ιδιαιτερότητα. Για πρώτη φορά στην ιστορία θα γίνει η ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων με την καγκελάριο …

Σάο Πάολο: Η πρώτη πάσα, από παράλυτο έφηβο

Κάπως έτσι θα δοθεί το εναρκτήριο λάκτισμα στο Μουντιάλ της Βραζιλίας. Το βέβαιο όμως είναι ότι η κορυφαία στιγμή του Παγκοσμίου δεν θα γραφτεί από τον Ρονάλντο ή τον Ρούνεϊ, αλλά από έναν παράλυτο …

Η Μέρκελ απτόητη από τον τραυματισμό

Οι πατερίτσες δεν εμπόδισαν την Αγκελα Μέρκελ να υποδεχθεί χθες στην καγκελαρία παιδιά από όλη τη Γερμανία που της έψαλαν τα κάλαντα, ενώ ο τραυματισμός της δεν θα σταθεί εμπόδιο ούτε στην παρουσία …

Κλινήρης αλλά παρούσα στα σημαντικά μίτινγκ

Η είδηση του τραυματισμού της καγκελαρίου κατά τις χειμερινές διακοπές της αποτελεί ακόμη πρώτο θέμα. Το ερώτημα που θέτουν αναλυτές είναι σε ποιο βαθμό αυτό επηρεάζει τις κυβερνητικές της …

Ισότης μέχρι ισοπεδώσεως

Είναι δυνατόν να μην μας έχει απασχολήσει ποτέ το γεγονός πως τα άτομα με αναπηρίες «δικαιούνται» ακριβώς τις ίδιες παροχές είτε εργάζονται είτε δεν εργάζονται είτε είναι ισοβίως άνεργοι; Εάν κάτι …

Πνιγήκαμε σε μια κουταλιά ΚΕΠΑ

Οι καθυστερήσεις στα ΚΕΠΑ είναι ένα τεράστιο πρόβλημα που όλοι μας το αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Όμως εάν αντιληφθούμε συνολικά το πρόβλημα της πιστοποίησης του βαθμού αναπηρίας ως προς το μέγεθος …

Ελλάς Ελλήνων Υπνωτισμένων

Έχουμε χάσει την επαφή με την πραγματικότητα. Κάτι περίεργο μας ψέκαψαν και έχουμε χάσει κάθε επαφή με την κοινή λογική και ακόμη περισσότερο με τον δυτικό ορθολογισμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως …

Εκκωφαντική βουβαμάρα από τους φορείς των ΑμεΑ

Δικαιολογημένες απορίες συνδικαλιστών για την αδιαφορία των συνδικαλιστών. Ούτε ένας συνδικαλιστικός σύλλογος αναπήρων δεν ενδιαφέρεται για όλα αυτά που συμβαίνουν στο ΕΟΠΥΥ και στο ΕΣΥ; Σάλος από …

Prosthetic Limbs Offer a Sense of Touch

The sense of touch allows us to process data about our everyday world. Without it, we might have to visually calculate how wide to stretch our fingers each time we reached for the phone or how much …