ΝΕΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ – ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στρασβούργο, 3/10/2001
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΚΙΑΔΗΣ : ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΑΣ

Μετά από έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου αλλά και αντιδράσεις μεταξύ των πολιτικών ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κυρίως από το Λαϊκό Κόμμα, ψηφίστηκε επιτέλους την τρίτη φορά η νέα κοινοτική οδηγία που αφορά τα μέτρα για την πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία του Ευρωκοινοβουλίου και του σοσιαλιστή εισηγητή κ. Μίλερ.
Συγκεκριμένα, μετά από εμμονή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στην οδηγία περιλαμβάνονται διατάξεις που θα διευκολύνουν την πρόσβαση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα και ιδιαίτερα στους χρήστες αναπηρικών πολυθρόνων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ο ευρωβουλευτής Ι. Κουκιάδης που παρενέβει υπέρ της οδηγίας κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια έκανε το ακόλουθο σχόλιο: “Η οδηγία αποτελεί μια προσφορά στην καθημερινότητα του ατόμου γιατί αναφέρεται στο σύνολο των ανθρώπων με κινητικές δυσκολίες που υπολογίζονται στο 1/3 του πληθυσμού ήτοι 120.000.000. Το νούμερο εντυπωσιάζει αλλά είναι πραγματικότητα”.
Η προτεινόμενη οδηγία διευρύνει την έννοια του ορισμού “επιβάτης μειωμένης κινητικότητας”, ορίζοντας ότι περιλαμβάνει όλους τους επιβάτες που δυσκολεύονται ιδιαιτέρως να χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες, ιδίως οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες χωρίς η μειωμένη κινητικότητα να προϋποθέτει κατ’ ανάγκη κάποια μορφή ιατρικού προβλήματος.
Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικές ανάγκες μπορεί να λαμβάνουν διάφορες μορφές, συμπεριλαμβανομένων όχι μόνο των φυσικών κινητικών, αλλά και διανοητικών και αισθητηριακών αναπηριών. Έτσι, εμπίπτουν και άτομα απλώς χωλαίνοντα, με μικρό ανάστημα, έγκυες γυναίκες κλπ. Αναφέρεται επίσης ότι τα κεκλιμένα τμήματα των οχημάτων θα πρέπει να διαθέτουν αντιολισθητική επιφάνεια. Ενδιαφέρον είναι ακόμη να τονισθεί ότι δεν αρκείται μόνο σε προδιαγραφές για το όχημα, αλλά προκειμένου να επιτύχει το αποτέλεσμα της ασφαλούς επιβίβασης, προβλέπει ακόμη και τη διευκόλυνση της πρόσβασης μέσω του τοπικού σχεδιασμού της υποδομής.
Η διεύρυνση της έννοιας του ορισμού “επιβάτης μειωμένης κινητικότητας”, είπε, αποτελεί μία σημαντική καινοτομία που αναμφίβολα πρέπει να αποτελέσει την αφετηρία και για άλλες αντίστοιχες προσαρμογές προκειμένου η πολιτική για την ποιότητα ζωής να αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο.

Για περισσότερες πληροφορίες : Δημήτρης Φατούρος
Τηλ. 00 32 2 2843717 Κινητό: 0032 479 259666

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Διευκρινιστική Εγκύκλιος για τη χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013

Διαβάστε ποιοι είναι οι δικαιούχοι των δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2013. Μάθετε τα δικαιολογητικά και τον τρόπο χορήγησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της σχετικής …

Λευκά 9θέσια ταξί χωρίς ταξίμετρα για ΑμεΑ

Λευκό θα είναι το χρώμα των ταξί ειδικής μίσθωσης που θα κυκλοφορήσουν χωρίς ταξίμετρο και βάσει τιμοκαταλόγου, σε τουριστικές πιάτσες και ξενοδοχεία. Στην Περιφέρεια της Αττικής πρόκειται να …

Οι κίνδυνοι όταν ταξιδεύεις αεροπορικώς με το αναπηρικό σου κάθισμα [Video]

Όταν είσαι ανταποκριτής του BBC αναγκάζεσαι να ταξιδεύεις συχνά με αεροπλάνο – το να πετάς, όμως, με αναπηρικό κάθισμα είναι μερικές φορές πιο δύσκολο απ’ όσο πρέπει. Όταν είσαι υποχρεωμένος να πετάς …

Γίνε Blogger Οδικής ασφάλειας & λάβε μέρος στον διαγωνισμό της Ευρωπαϊκής Χάρτας Οδικής Ασφάλειας

Τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο μεταξύ των νέων ηλικίας 15-19 ετών. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η αντίληψη ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι …

Όταν ο οδηγός του λεωφορείου έχει τη μέση του…

«Είμαι κινητικά ανάπηρος, παραπληγικός, από το 1993 και (δια, μετά)κινούμαι με το ελαφρύ καροτσάκι μου. Τα πρώτα χρόνια της αναπηρίας μου είχα δυνάμεις και όρεξη διεκδικήσεως μιας ζωής όσο το δυνατόν …