Δικαιώματα επιβατών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών

Σύμφωνα με δελτίο τύπου του ΚΕ.Π.ΚΑ. (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών), και με βάση τον νόμο 3709 που ψηφίστηκε τον Οκτώβριο του 2008 για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών και των μεταφορέων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές, μεταξύ άλλων ισχύουν τα εξής:

Δικαιώματα επιβατών

  • Ο μεταφορέας πρέπει να μας παρέχει τη θέση ή την καμπίνα στο συγκεκριμένο πλοίο και ταξίδι που αναγράφεται στο εισιτήριό μας. Σε περίπτωση που δεν μπορεί να μας τα παράσχει, δικαιούμαστε:
    – Ή να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας και να μας επιστραφεί ο ναύλος καθώς και να μας δοθεί αποζημίωση ίση με το διπλάσιο του ναύλου.
    – Ή να ταξιδέψουμε, σε θέση κατώτερη, από αυτήν που πληρώσαμε, λαμβάνοντας αποζημίωση το διπλάσιο της διαφοράς των δυο ναύλων.
    – Ή να ζητήσουμε να ταξιδέψουμε σε θέση ανώτερη από αυτήν που πληρώσαμε, καταβάλλοντας το μισό της διαφοράς των δυο ναύλων.
  • Εάν θελήσουμε να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας, δικαιούμαστε:
    – Επιστροφή του μισού ναύλου και όλων των κρατήσεων αν η ακύρωση γίνει 12 ώρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου, επιστροφή του 75% του ναύλου αν η ακύρωση γίνει 7 ημέρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου, και επιστροφή ολόκληρου του ναύλου και όλων των κρατήσεων αν η ακύρωση γίνει 14 ημέρες πριν.
    – Να τροποποιήσουμε το εισιτήριό μας, για το ίδιο ή άλλο δρομολόγιο, εφόσον υπάρχουν θέσεις, χωρίς όμως να δικαιούμαστε επιστροφή τυχόν διαφοράς ναύλων, εφόσον ζητήσουμε την αλλαγή 24 ώρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.
    Για να ισχύουν τα παραπάνω, πρέπει να ενημερώσουμε γραπτά τον εκδότη των εισιτηρίων.
  • Τα άτομα με αναπηρία άνω του 80%, δικαιούνται έκπτωση 50% επί του ναύλου. Η ίδια έκπτωση χορηγείται στο συνοδό του ανάπηρου, καθώς και στο αναπηρικό όχημα.
  • Μπορούμε να μεταφέρουμε χειραποσκευές μέχρι 50 κιλά. Για επιπλέον βάρος, πληρώνουμε επιπλέον ναύλο. Τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα δεν πληρώνουν για επιπλέον βάρος αν αυτό προέρχεται από τον εξοπλισμό που διευκολύνει την κίνησή τους. Ο μεταφορέας ευθύνεται για τυχόν φθορά απώλεια των αποσκευών μας μόνο εάν τις έχουμε παραδώσει για φύλαξη και έχουμε λάβει την σχετική απόδειξη.
  • Για καταγγελίες και παράπονα, πρέπει να απευθυνόμαστε στον αρμόδιο αξιωματικό του πλοίου, στον εκδότη του εισιτηρίου μας, στο μεταφορέα ή στις Λιμενικές Αρχές. Τα παράπονα των ατόμων μειωμένης κινητικότητας και τυχόν απαντήσεις από αυτά, διαβιβάζονται στο συμβουλευτικό όργανο, που αποτελείται από εκπροσώπους του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με αναπηρία, και των πλοιοκτητών. Το όργανο αυτό εξετάζει τα προβλήματα που αφορούν στην πρόσβαση των ΑμεΑ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και εισηγείται στον Υπουργό τρόπους επίλυσής τους.
    Για την εξωδικαστική επίλυση των καταγγελιών τους οι επιβάτες μπορούν να προσφύγουν στο Συνήγορο του Καταναλωτή (τηλ: 2106460612, 2106460458, 2106460284).

Υποχρεώσεις μεταφορέα

Ο μεταφορέας πρέπει να:

  • Παρέχει τις υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών, χωρίς διακρίσεις.
  • Τηρεί τους κανόνες ασφάλειας και υγιεινής.
  • Ανακοινώνει, με οπτικές και ηχητικές αναγγελίες, στα ελληνικά και στα αγγλικά, μέσα στο πλοίο, τυχόν καθυστερήσεις καθώς και το χρόνο και την αιτία τους.
  • Σε περίπτωση καθυστέρησης ή διακοπής ταξιδιού, απώλειας ανταπόκρισης και ακύρωσης του ταξιδιού, δίνει κάθε δυνατή βοήθεια σε άτομα μειωμένης κινητικότητας, σε βρέφη, σε μικρά παιδιά, σε συνοδούς τους, σε εγκύους, σε ηλικιωμένους. Πρέπει να διαθέσει συνοδό, για όποιον χρειάζεται συνοδό, κατάλληλο προσωπικό για τη διαχείριση των αποσκευών αυτών των ατόμων ή για την εξυπηρέτηση των προσωπικών αναγκών τους.
  • Τοποθετεί σε εμφανές σημείο στο πλοίο και στα εκδοτήρια εισιτηρίων, πίνακα με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων. Ο πίνακας αυτός μπορεί -μετά από αίτημα του επιβάτη- να διατεθεί σε γραφή Braill στην είσοδο του πλοίου.

Υποχρεώσεις επιβατών

Πρέπει να:

  • Βρισκόμαστε στο πλοίο μισή ώρα πριν τον απόπλου ή μια ώρα πριν τον απόπλου εάν έχουμε όχημα.
  • Βάζουμε τις ογκώδεις αποσκευές μας στους ειδικούς χώρους και όχι στους διαδρόμους του πλοίου.
  • Ακολουθούμε τις οδηγίες των υπεύθυνων του πλοίου, για την ασφάλεια, την καθαριότητα και την ησυχία.
  • Μην παραμένουμε, στο χώρο των οχημάτων.
  • Μην κουβαλάμε επικίνδυνες ύλες.
  • Δίνουμε κατά την κράτηση ή την έκδοση του εισιτηρίου μας τα ακριβή στοιχεία επικοινωνίας μας. Εάν δε θέλουμε να δώσουμε τα στοιχεία μας, αυτό αναγράφεται στο εισιτήριο μας.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα επικοινωνήστε με το γραφείο καταγγελιών του ΚΕ.Π.ΚΑ.: τηλ: 24610-42282 (ώρες 10:00-12:00).

25/06/2009

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Οι κίνδυνοι όταν ταξιδεύεις αεροπορικώς με το αναπηρικό σου κάθισμα [Video]

Όταν είσαι ανταποκριτής του BBC αναγκάζεσαι να ταξιδεύεις συχνά με αεροπλάνο – το να πετάς, όμως, με αναπηρικό κάθισμα είναι μερικές φορές πιο δύσκολο απ’ όσο πρέπει. Όταν είσαι υποχρεωμένος να πετάς …

Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού, και Εκδρομών του ΟΓΑ/ ΛΑΕ, έτους 2012

Έγγραφο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης παρέχει πληροφορίες για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού, και Εκδρομών του ΟΓΑ/ΛΑΕ, για …

Προσβασιμότητα: ούτε τα αυτονόητα

Zugspitze: Η «κορυφή της Γερμανίας». Μια βουνοκορφή 2964 μέτρα ψηλότερα από την επιφάνεια της θάλασσας στις Βαυαρικές Άλπεις. Ένα μέρος μαγικό όπου μπροστά σου απλώνεται μια θάλασσα βουνών σε τέσσερις …

Θεραπευτικός Τουρισμός έτους 2011

Δημοσιεύθηκαν οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σχετικά με τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των δικαιούχων στο πρόγραμμα Θεραπευτικού Τουρισμού 2011. Σημειώνεται …

ΙΚΑ: Μέχρι 27 Ιουνίου η εγγραφή στις κατασκηνώσεις

Μέχρι την 27η Ιουνίου μπορούν οι ενδιαφερόμενοι-ασφαλισμένοι του ΙΚΑ να εγγραφούν στις κατασκηνώσεις του κρατικού Προγράμματος για το καλοκαίρι του 2011. Η οργάνωση και η λειτουργία των κατασκηνώσεων …

Το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ τριγυρίζει…

Από αυτή τη σελίδα θα σας παίρνουμε μαζί μας στα στέκια που ανακαλύπτουμε τριγυρίζοντας στην Αθήνα ή σε άλλα μέρη της Ελλάδας! Θέλουμε να διαπιστώσουμε πού και πώς οι επισκέπτες και οι καταναλωτές που …