Μαθησιακές δυσκολίες: Τοπίο ζούγκλας!

Η βαρύτατη παθολογία της ελληνικής πολιτείας και κοινωνίας απέναντι στον δυσλεξικό (και τον όποιο διαφορετικό) μαθητή είναι πλέον πιστοποιημένη και με δικαστική βούλα!

Προ τετραετίας -υπενθυμίζουμε- παραμονές πανελλαδικών εξετάσεων 2002, δυσλεξικοί μαθητές της Μυτιλήνης είχαν στιγματιστεί ως «μαϊμούδες» και είχαν υποστεί ανελέητο διωγμό. Αποκορύφωμα, οι εναντίον τους μηνυτήριες αναφορές, η κατάθεση των οποίων τροφοδοτούσε την υπόνοια ότι «κάτι τρέχει». Εμ, δεν έτρεχε. Προ μερικών εβδομάδων όλοι αθωώθηκαν…

Η δημοσιοποίηση της πανηγυρικά αθωωτικής απόφασης (πάρθηκε 27/10/05), μόνο τυχαία δεν έγινε στην προχθεσινή συνέντευξη Τύπου της Ελληνικής Εταιρείας Δυσλεξίας. «Δεν πρέπει να περάσει στα ψιλά, επισήμανε η πρόεδρος Αλίκη Τζεν, αντίθετα, πρέπει να αποτελέσει έναυσμα ώστε να αντιληφθούνε -επιτέλους- το δικαίωμα στη μόρφωση των δυσλεξικών (σ.σ.: το 5% του μαθητικού πληθυσμού) με όρους σύγχρονης δημοκρατικής πολιτείας».

Περνώντας από το ειδικό (της Μυτιλήνης) στο γενικό (όλης της χώρας) η Εταιρεία Δυσλεξίας διέγνωσε το συνολικό τοπίο των μαθησιακών διαγνώσεων ως «τοπίο ζούγκλας». Εστιάζοντας στα παρακάτω:

* Δεν υπάρχουν ενιαία εργαλεία – μέθοδοι διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών στη χώρα μας. Κατά παγκόσμια πρωτοτυπία…

* Τα δημόσια Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Σε πολυπληθείς περιοχές η αναμονή για μια γνωμάτευση αγγίζει ώς και τα 3 χρόνια!

* Τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας ιδίου ρόλου και αντικειμένου με τα ΚΔΑΥ είναι υποστελεχωμένα. Ελέω ιατρικής καταγωγής έχουν επάρκεια μόνο ψυχολόγων και ψυχιάτρων. Οχι όμως και ειδικών παιδαγωγών.

* Σε ό,τι, τέλος, αφορά τις σχολικές εξετάσεις: Καταγγελίες γονέων από όλη τη χώρα πιστοποιούν ότι οι οδηγίες των εγκυκλίων του ΥΠΕΠΘ για τους όρους εξέτασης των «φυσικώς αδυνάτων υποψηφίων» κατά κανόνα καταστρατηγούνται.

Η «υπόθεση της Μυτιλήνης» μόνο κρούσμα μεμονωμένο δεν είναι.

«Αλλαγή μοντέλου παιδείας» η πόρτα εξόδου από το τοπίο ζούγκλας, σύμφωνα με τον καθηγητή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών Κώστα Πόρποδα. «Εμφαση στην επάρκεια από πλευράς εκπαιδευτικού εξατομικευμένης αντιμετώπισης του διδασκόμενου μαθητή, όχι μόνο στη γνωστική επάρκεια των διδασκομένων μαθημάτων». Πέρασμα, με άλλα λόγια, από το μαθηματο-κεντρικό στο μαθητο-κεντρικό μοντέλο. Από την άγρια ύλη στην αθώα ψυχή (και πνεύμα) της παιδείας…

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 26/01/2006

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …