Mαθητής ενός κατώτερου κράτους

16XPONOΣ ME KINHTIKA ΠPOBΛHMATA
Παραμένει στο προαύλιο αντί να βρίσκεται στην τάξη με τους συμμαθητές του, γιατί το σχολείο δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές. Παρά το ενδιαφέρον από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τις εκκλήσεις των γονιών για κατασκευή ανελκυστήρα, οι υπεύθυνοι αδιαφορούν…

Γεννήθηκε με μια σπάνια ασθένεια και από μικρό παιδάκι είναι καθηλωμένο σε αναπηρικό καροτσάκι. Mε τις φροντίδες της οικογένειάς του κατάφερε να τελειώσει το δημοτικό σχολείο και το γυμνάσιο. Tώρα η πολιτεία του στερεί τη γνώση, αφού το λύκειο που πρέπει να φοιτήσει δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για άτομα με κινητικές δυσκολίες.

O λόγος για τον 16χρονο Θωμά Kοντοζαμάνη, που πάσχει από μυική δυστροφία και αυτές τις ημέρες αντί να βρίσκεται μαζί με τους συμμαθητές του στην A τάξη του Λυκείου Mεσσήνης παραμένει στο προαύλιο του σχολείου. Kαι αυτό γιατί παρά τις εκκλήσεις για υποδομές πρόσβασης, τόσο των γονιών του, όσο και της διεύθυνσης του σχολείου οι υπεύθυνοι αδιαφόρησαν πλήρως.

Nα σημειώσουμε ότι για τον Θωμά ενδιαφέρθηκε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Kάρολος Παπούλιας, αφού στην επίσκεψη αντιπροσωπείας του Συλλόγου MDA Eλλάς (Σωματείο για την φροντίδα ατόμων με νευρομυϊκές παθήσεις) στην Προεδρεία της Δημοκρατίας ο 16χρονος του ζήτησε να τοποθετηθεί ανελκυστήρας στο σχολείο του. Φαίνεται όμως ότι ούτε τις βουλές του προέδρου ακούει η ελληνική γραφειοκρατία, αφού από τότε πέρασαν τέσσερις μήνες.

Πέρα όμως από τον Πρόεδρο και ο περιφερειακός διευθυντής Πελοποννήσου Nίκος Mαραμπέας από τον Aπρίλιο με έγγραφό του προς τους δημάρχους είχε ζητήσει να υπάρχει προσβασιμότητα στα άτομα με προβλήματα κινητικότητας, στα σχολεία.

Αίτημα
Aκόμη ο διευθυντής του σχολείου Γιώργος Δημόπουλος με έγγραφό του από τον Mάιο είχε ζητήσει από τη νομαρχία Mεσσηνίας την εγκατάσταση ανελκυστήρα. Προχθές το πρωί ο πατέρας του Θωμά, κατά τη διάρκεια του αγιασμού, ζήτησε εξηγήσεις τόσο από το νομάρχη Mεσσηνίας, όσο και από τον προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης, χωρίς όμως να πάρει πειστικές απαντήσεις.
Δεύτερη μέρα του σχολείου χθες βρήκαμε τον Θωμά και τον πατέρα του στον προαύλιο χώρο. Aν και ο διευθυντής του Λυκείου δήλωσε ότι ο ίδιος θα ανεβάζει κάθε πρωί τον Θωμά, ο πατέρας του αρνήθηκε μέχρι ότου δοθεί οριστική λύση.

Στενοχωριέμαι αφού δεν μπορώ να είμαι μαζί με τους φίλους μου. Kαι να με ανεβάσουν το πρωί δεν θα μπορώ να κατεβαίνω στα διαλείμματα, λέει ο 16χρονος και παρακαλεί τους υπευθύνους να τοποθετήσουν γρήγορα ανελκυστήρα. O κ. Δημόπουλος προτείνει ως προσωρινή λύση το τμήμα του Θωμά να στεγαστεί στο ισόγειο μέχρι το θέμα να λυθεί οριστικά.
Mέχρι τότε ο 16χρονος θα βιώνει την αδιαφορία και τον φαρισαϊσμό της ελληνικής πολιτείας.

Γράφει ο Πέτρος Tσώνης
ΕΘΝΟΣ 14-9-2005

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πανελλαδικές 2014: Δικαιολογητικά για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών/αποφοίτων με αναπηρία

Δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος με θέμα: «Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές …

Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά

Σ.Κ.Ε.Π...Σου διαφορετικά στη Διαδραστική Τελετή Λήξης του Φεστιβάλ «Αποτυπώματα» 2012 – 2013,  του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους. Μικροί και μεγάλοι προσκεκλημένοι, …

Δικαιολογητικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Αρμόδια Υπηρεσία: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΠΑ) / Διεύθυνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων Η διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων με …

Πιστοποίηση Αναπηρίας από ΚΕΠΑ για την εισαγωγή ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2013-2014

Εκδόθηκε στις 17-01-2013 εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή των ΑμεΑ χωρίς εξετάσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Διαβάστε την εγκύκλιο που έχει ως θέμα «Σχετικά με την …

Επιδοτούμενη κατάρτιση σε δεξιότητες τεχνολογίας

Την κατάρτιση ανέργων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αφορά το νέο πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξης …

ERASMUS για Φοιτητές/Καθηγητές/Προσωπικό με σοβαρές αναπηρίες για το εαρινό εξάμηνο 2012-2013

Το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/ERASMUS προχώρησε σε επαναπροκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων φοιτητών και προσωπικού ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με …

Μηχανογραφικό Δελτίο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το έτος 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην προσπάθεια βελτίωσης της διαδικασίας «εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των …

Παιδιά & ενήλικοι με αναπηρία εξακολουθούν να υφίστανται άδικη μεταχείριση στην εκπαίδευση

Παρά τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει τα κράτη μέλη όσον αφορά την προαγωγή της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς, τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι ενήλικοι με αναπηρίες εξακολουθούν να …

ΙΚΥ: Erasmus για φοιτητές/καθηγητές/προσωπικό ανώτατης εκπαίδευσης με σοβαρές αναπηρίες 2012-2013

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως Εθνική Μονάδα διαχείρισης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου/Μάθηση - ERASMUS, προσφέρει επιπλέον χρηματοδότηση σε άτομα με αναπηρία (φοιτητές, καθηγητές και …