Ποιος είναι τελικά ο καταναλωτής με αναπηρία;

Σήμερα στην Ελλάδα υπολογίζεται πως ζουν ένα εκατομμύριο άνθρωποι που ζουν κάτω από συνθήκες αναπηρίας ή ανικανότητας ή χρόνιας νόσου. Σε ότι αφορά την περιοχή της Θεσσαλονίκης υπολογίζεται πως οι ανθρώποι με αναπηρίες ή με ανικανότητες ή με κάποια χρόνια νόσο πρέπει να υπερβαίνουν τις 150.000.

– Το 73% έχουν την ευθύνη της οικογένειας και του νοικοκυριού.
– Το 48% κάνουν τα ψώνια της οικογένειας.
– Το 46% είναι παντρεμένοι.
– Το 77% δεν έχουν παιδιά.
– Το 58% είναι ιδιοκτήτες κατοικίας.

Ευρωπαϊκό Έτος ΑμεΑ

Επειδή δεν έχει μετρήσει ποτέ ο πληθυσμός που ζει κάτω από συνθήκες αναπηρίας και ανικανότητας γι αυτό ας χρησιμοποιήσουμε κάποιες άλλες στατιστικές. Οι στατιστικές δεν αποκλίνουν πολύ από κράτος σε κράτος και από Ήπειρο σε Ήπειρο. Η αναπηρία και η ανικανότητα είναι μια οικουμενική και διαταξική εμπειρία. Βρίσκεται παντού σε όλα τα κράτη, σε όλες τις ηπείρους και σε όλους τους πολιτισμούς. Επειδή η δημογραφική σύνθεση των πληθυσμών δεν αλλάζει πολύ στις πολιτισμένες κοινωνίες γι αυτό ας χρησιμοποιήσουμε κάποιες στατιστικές που έχουν γίνει σε κάποια άλλα κράτη και αφορούν την αγορά.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Η πραγματικότητα είναι πως ένας σε κάθε πέντε ανθρώπους ζει κάτω από συνθήκες κάποιας αναπηρίας ή κάποιας ανικανότητας. Ένας στους δέκα ανθρώπους ζει κάτω από συνθήκες σοβαρής αναπηρίας και σοβαρής ανικανότητας.

Το 1995 στις Ηνωμένες Πολιτείες οι άνθρωποι με αναπηρίες ξόδεψαν 82 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο για ταξίδια. Στο ποσό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται οι δαπάνες για τις οικογένειές τους, τους φίλους τους και τους συνοδούς τους.
Σήμερα στην Ελλάδα υπολογίζεται πως μια στις πέντε οικογένειες έχει κάποιο μέλος του ζει κάτω από συνθήκες κάποιας αναπηρίας. Οι μισοί από τους Έλληνες που έχουν υπερβεί το εξηκοστό πέμπτο έτος της ηλικίας τους ζουν κάτω από συνθήκες κάποιας αναπηρίας ή ανικανότητας.

Θυρεός

Σύμφωνα με το υπουργείο οικονομικών των Ηνωμένων Πολιτειών η αποκατάσταση της προσπελασιμότητας των ξενοδοχείων συνέβαλε στην αύξηση του καθαρού τους κέρδους κατά 12%.
Οι εταιρείες που είναι φιλικά διακείμενες ως προς τους καταναλωτές με αναπηρίες μπορούν να προσεγγίσουν πολύ εύκολα το 40% των καταναλωτών.
Σε έρευνα που έγινε σε με την ευκαιρία των Παραολυμπιακών Αγώνων της Ατλάντα φάνηκε πως το 54% των νοικοκυριών προσέχει περισσότερο τις εταιρείες που έδωσαν μεγάλη έμφαση στους ανθρώπους με αναπηρίες με τις διαφημίσεις τους.
Ανάλογες έρευνες έδειξαν πως το 30% των συνολικών νοικοκυριών προτιμούν να αγοράζουν από εταιρείες του υποστηρίζουν τους ανθρώπους με αναπηρίες.
Άλλες έρευνες δείχνουν ότι τέσσερις στους δέκα ανθρώπους με αναπηρίες βρίσκονται στο διαδίκτυο και ξοδεύουν περισσότερη ώρα σερφάροντας. Έχει μετρηθεί πως οι χρήστες του διαδικτύου που ζουν κάτω από συνθήκες αναπηρίας έχουν καλύτερη κοινωνική συμπεριφορά στο διαδίκτυο.
Οι άνθρωποι με αναπηρίες ξοδεύουν περίπου είκοσι ώρες εβδομαδιαίως στο διαδίκτυο. Το 48% από αυτούς που δηλώνει πως το διαδίκτυο έχει συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Πωλήσεις στους καταναλωτές με αναπηρίες; Γιατί;

Ας το παραδεχτούμε. Ο ανταγωνισμός στην αγορά είναι μεγάλος. Όλοι επιχειρηματίες κι όλοι οι καταστηματάρχες που γνωρίζουν πως πρέπει να εργαστούν σκληρά για να κρατήσουν τους πελάτες τους. Όλοι οι σοβαροί επιχειρηματίες και όλοι οι σοβαροί καταστηματάρχες που γνωρίζουν πως πρέπει να κάνουν ανοίγματα σε νέες αγορές για να μπορέσουν να κρατηθούν στην αγορά. Η προσπελασιμότητα είναι μια ευφυής πολιτική πωλήσεων και επικοινωνίας. Είναι ένας έξυπνος και κοινωνικός τρόπος για να βρούνε και να κρατήσουνε τους νέους πελάτες.
Μόνο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης υπάρχουν εκατό χιλιάδες καταναλωτές με αναπηρίες και με ανικανότητες. Οι καταναλωτές με αναπηρίες συγκροτούν τη μεγαλύτερη μειονότητα καταναλωτών.

Οι πωλήσεις τους ανθρώπους με αναπηρίες είναι κάτι πολύ περισσότερο από την προσπελασιμότητα και από τη διαφήμιση. Χρειάζεται βαθιά κατανόηση του πολιτισμού της αγοράς. Χρειάζεται κατανόηση των καταναλωτών και ανάπτυξη έξυπνων στρατηγικών επικοινωνίας και πωλήσεων. Χρειάζεται επανεκπαίδευση του προσωπικού. Εάν δεν γίνουν τα απαραίτητα βήματα για την ανασυγκρότηση των επιχειρήσεων τότε κινδυνεύει να βλαφτεί η αξιοπιστία, η εικόνα και η εμπιστοσύνη των πελατών.

Έχει αποδειχθεί πως οι εταιρείες που αναπτύσσουν προγράμματα που επικοινωνούν απευθείας με τις ανάγκες της αγοράς και παρουσιάζουν σχετικά πορτρέτα ανθρώπων αναπηρίας στις διαφημίσεις τους πωλούν περισσότερα προϊόντα. Αυτές οι εταιρείες μπορούν και προσεγγίζουν ευκολότερα τα μέλη των οικογενειών των ανθρώπων με αναπηρίες, τους συγγενείς τους, τους φίλους τους, και τους συνεργάτες τους. Οι στατιστικές έχουν δείξει πως τέσσερις στους δέκα καταναλωτές μπορούν να προσεγγιστούν πολύ πιο εύκολα όταν η διαφήμιση και οι μέθοδοι πωλήσεων απευθύνονται στους ανθρώπους με αναπηρίες.

Η προσπελασιμότητα δεν είναι μία απλή υπόθεση πωλήσεων και επικοινωνίας. Είναι ανάπτυξη συνεκτικών πελατειακών σχέσεων, συνεπάγεται αύξηση των πωλήσεων. Είναι ζήτημα καλής θέλησης και είναι και πρωτοβουλία για αλλαγή των κοινωνικών και των καταναλωτικών συνειδήσεων.
Γνωρίζουμε πως οι καταναλωτές με αναπηρίες είναι συνετοί και συνειδητοί καταναλωτές. Επιθυμούν να ξοδεύουν τα χρήματά τους σε εταιρείες που κατανοούν την κανονικότητα και τη διαφορετικότητά τους και γι’ αυτό προβάλουν τη δέσμευσή τους για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους.

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πώς να κάνετε προσβάσιμη την κουζίνα σας [video]

Μας αρέσει το μαγείρεμα, μας αρέσουν οι στυλάτες κουζίνες, αλλά χρειαζόμαστε και λειτουργικότητα στο χώρο όταν κάνουμε τα πάντα από το ύψος του αναπηρικού μας καθίσματος. Βρήκαμε λοιπόν τον τρόπο! …

Πώς να προσαρμόσετε στο αναπηρικό σας κάθισμα το καροτσάκι του μωρού σας [Video]

Το να γίνεσαι γονέας είναι από μόνο του μια μεγάλη πρόκληση. Πόσο μάλλον όταν χρησιμοποιείς αναπηρικό κάθισμα και το μωράκι σου είναι ακόμα λίγων μηνών. Ακούγεται σχεδόν τρομακτικό. Αυτή ακριβώς την …

ΗΠΑ: Αναπηρικά καθίσματα στη «μαύρη αγορά»

Η οικονομική κρίση επιβάλλει περικοπές και στις ΗΠΑ. Οι παροχές έχουν περιοριστεί δραματικά. Τα βοηθήματα για την αποκατάσταση και για την ανεξάρτητη διαβίωση βγαίνουν στη «μαύρη αγορά». Δεν είναι …